SERWISY PARTNERSKIE rynekinfrastruktury.pl transport-publiczny.pl rynek-lotniczy.pl tor-konferencje.pl zdgtor.pl
Trwa rozliczanie opóźnionej modernizacji E20 pod Terespolem
Kasper Fiszer 05 września 2024
Z kilkuletnim opóźnieniem zakończyła się modernizacja jednej z najważniejszych linii kolejowych w Polsce – magistrali E20 w rejonie granicy polsko-białoruskiej. Zarządca infrastruktury tłumaczy to głównie koniecznością realizacji dodatkowych prac, jakich nie przewidziano na etapie projektowania. Trwa rozliczanie przedsięwzięcia prowadzonego dzięki środkom unijnym.
Modernizacja E20: Koniec opóźnionych prac w Kutnie i Łowiczu
Modernizacja E20: Koniec sześcioletniej przebudowy stacji Terespol
Koniec zasadniczych prac na obszarze LCS Łowicz. Finał opóźnionej inwestycji
Grabarczyk: Budujmy KDP, by uwolnić przepustowość dla towarów
Kasper Fiszer 05 września 2024
Budowa nowej infrastruktury dla szybkiej kolei pasażerskiej jest niezbędna, by usprawnić ruch towarowy – przekonywał podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu Cezary Grabarczyk.
Grabarczyk: Niefortunna decyzja personalna nowego ministra
Grabarczyk: Decyzja o opóźnieniu KDP była słuszna
KK 2014. Cezary Grabarczyk: Kolej to zielony transport [wideo]
Kolej niskich prędkości. Opóźnienia w realizacji projektu Rail Baltica
Ośrodek Studiów Wschodnich 02 września 2024
Rail Baltica (RB) – projekt budowy kolei dużych prędkości (KDP) mającej połączyć stolice państw bałtyckich – to obok Via Baltica najważniejsze przedsięwzięcie infrastrukturalne realizowane przez nie od czasu odzyskania przez nie niepodległości. Z powodu rosnących kosztów inwestycji, wysokiej inflacji w ostatnich latach, rozszerzenia zakresu prac oraz utrudnień biurokratycznych jest ono opóźnione o przynajmniej pięć lat. Największe wyzwanie stanowi czterokrotny wzrost kosztów – z 5,8 mld euro do 23,8 mld euro – których pokrycie przekracza samodzielne możliwości finansowe Litwy, Łotwy i Estonii.
Kolejne 1,2 mld euro z CEF-u na Rail Baltikę w krajach bałtyckich
Estonia: Czwarty w tym roku kontrakt na budowę odcinka Rail Baltiki
Kamień węgielny pod budowę dworca Rail Baltiki w Tallinnie
Niemiec (Track Tec): Przyspieszyć inwestycje kolejowe
Redakcja 02 września 2024
– Znaczącą stratą czasu jest koncentrowanie się na rozliczeniach i wracanie do problemów i nieprawidłowości z lat poprzednich. To powtarzająca się praktyka kolejnych przełomów. Oczekiwania rynku są zgoła inne – mówi Krzysztof Niemiec, wiceprezes Track Tec S.A., i wiceprzewodniczący Railway Business Forum.
Track Tec: Zadbajmy o sprawną realizację inwestycji kolejowych
Track Tec z nagrodą „Inwestor bez granic”
Track Tec podsumowuje rok 2023
E20: Koniec bardzo opóźnionych prac w Kutnie we wrześniu
Kasper Fiszer 26 sierpnia 2024
Z kilkuletnim opóźnieniem kończy się modernizacja magistrali E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem. Finalizowane są ostatnie prace na odcinku Żychlin – Kutno – Barłogi. We wrześniu w pełni uruchomione ma zostać lokalne centrum sterowania w Kutnie.
Po latach modernizacji E20 Warszawa - Poznań pasażer zyska minutę
E20: Prace w rejonie Terespola do końca roku. Trzy lata opóźnienia
Modernizacja E20: Koniec nocnej przerwy w Kutnie. LCS za kilka miesięcy
Łódzkie: Komunikacja zastępcza na trasie do Drzewicy
Kasper Fiszer 26 sierpnia 2024
W przyszłym miesiącu pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej będą musieli liczyć się z koniecznością przesiadki do autobusów zastępczych. PKP PLK zaplanowały bowiem prace infrastrukturalne w rejonie Dęby Opoczyńskiej. Pociągi dalekobieżne zostaną skierowane na trasy objazdowe.
Skanska przeprowadzi remont linii kolejowej między Radomiem a Tomaszowem
Tomaszów Maz. – Radom: Kolejne odcinki do rewitalizacji
Łódzkie: Stacja Bełchów wyremontowana ale... komunikacja zastępcza pozostaje
Przebudowa Katowickiego Węzła Kolejowego. Od 2 września pierwsze prace
PKP PLK 23 sierpnia 2024
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają największą kolejową inwestycję w historii województwa śląskiego. Jej efektem będą bezpieczne podróże, nowe przystanki oraz większe możliwości w ruchu pociągów. Od września tego roku rozpocznie się przebudowa torów, rozjazdów i czterech wiaduktów w Katowicach. Inwestycja na linii Będzin – Katowice Piotrowice jest dofinansowana ze środków unijnych w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Sosnowiec. Wraca linia nr 26, choć na razie w krótszej relacji
Dolny Śląsk: Pociągi do Stronia Śląskiego pojadą w 2026 roku
PKP Cargo z kontraktami na przewozy węgla dla Grupy Enea
Szerokotorowa linia do Dorohuska przyjmie cięższe pociągi towarowe
Kasper Fiszer 22 sierpnia 2024
Zarządca infrastruktury prowadzi remont linii kolejowej nr 63. To szerokotorowa trasa prowadząca do przejścia granicznego w Dorohusku. Odcinek ma spore znaczenie zarówno w ruchu towarowym, jak i pasażerskim.
Trwają remonty infrastruktury granicznej na Lubelszczyźnie
PKP dla rozwoju Chełma. Jest list intencyjny
PKP PLK wypowiadają Strabag umowę ma modernizację linii kolejowej Rabka Zaryte – Mszana Dolna
Łukasz Malinowski 21 sierpnia 2024
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wypowiedziały umowę firmie Strabag Sp. z o.o. na modernizację linii kolejowej nr 104 na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna. To projekt bezpośrednio związany z budową trasy Podłęże – Piekiełko. Wykonawca nie zgadza się z uzasadnieniem zarządcy i analizuje otrzymane dokumenty.
Mochocki: Kolej do elektrowni atomowej jest niezbędna
Przetargi PLK za 6 miliardów. Lębork - Gdynia, Podłęże - Piekiełko. Co jeszcze?
PLK analizuje możliwości prawne wobec organizatorów blokady torów w Katowicach
Trwają remonty infrastruktury granicznej na Lubelszczyźnie
Kasper Fiszer 18 sierpnia 2024
PKP PLK remontują linię szerokotorową prowadzącą do przejścia w Dorohusku i normalnotorową biegnącą do Hrebennego. Obie inwestycje są warte łącznie ok. 70 mln zł. Po ich zakończeniu suma wydatków poniesionych od lutego 2022 r. na infrastrukturę na polsko-ukraińskim pograniczu wzrośnie do ok. 450 mln zł.
Szerokotorowa linia do Dorohuska przyjmie cięższe pociągi towarowe
PKP dla rozwoju Chełma. Jest list intencyjny
PLK chcą zelektryfikować linie 102 i 108 na Ukrainę
Kasper Fiszer 16 sierpnia 2024
Krajowy zarządca infrastruktury przedstawił swoje plany inwestycyjne dotyczące odcinków prowadzących do przejść z Ukrainą. W perspektywie roku 2040 zrealizowanych ma zostać osiem dużych przedsięwzięć obejmujących praktycznie wszystkie istniejące ciągi. Największą zmianą ma być elektryfikacja tras na południowym Podkarpaciu.
Polska – Ukraina: Po linii 102 nie pojadą pociągi towarowe
Podkarpackie do Malepszaka: Chcemy pociągów do Niżankowic, ale...
Bez przełomu ws. pociągów do Niżankowic. „Nie zmieniły się okoliczności”
IGTL: Zmiany w kolejowym KPO testem wiarygodności resortu i PKP PLK
Łukasz Malinowski 14 sierpnia 2024
Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało o odstąpieniu od realizacji 11 zadań planowanych przez PKP PLK w ramach realizacji KPO. Ta decyzja wzbudza zaniepokojenie części sektora kolejowego. – Ta sytuacja będzie testem wiarygodności nowego zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Ministerstwa Infrastruktury. Niedopuszczalną byłaby sytuacja, kiedy w wyniku racjonalizacji planów inwestycyjnych, część środków alokowanych na infrastrukturalne projekty kolejowe pozostałaby niewykorzystana lub utracona – mówi Marita Szustak prezes Izby Gospodaraczej Transportu Lądowego.
Mochocki: Kolej do elektrowni atomowej jest niezbędna
Przetargi PLK za 6 miliardów. Lębork - Gdynia, Podłęże - Piekiełko. Co jeszcze?
PLK analizuje możliwości prawne wobec organizatorów blokady torów w Katowicach
ŁKA: Rekordowe półrocze na linii do Sieradza
Kasper Fiszer 12 sierpnia 2024
Pierwsze półrocze tego roku było rekordowe pod względem liczby pasażerów przewiezionych na trasie z Łodzi do Sieradza czy Poznania. Wyniki poprawiają się systematycznie od momentu zakończenia modernizacji początkowego odcinka Łódź – Zduńska Wola. Skala wzrostu sięga niemal 50 proc. w ciągu dwóch lat.
Dużo więcej podróżnych KW do Łodzi, ale już nie Fabrycznej
Polregio. Przybywa podróżnych na trasie Łódź – Poznań
Łódzkie: Komunikacja zastępcza wraca na linię do Sieradza
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Kasper Fiszer 12 sierpnia 2024
Zarządca infrastruktury kolejowej zapowiada, że za ok. trzy lata rozpoczną się prace budowlane związane z inwestycjami realizowanymi w ramach programu Kolej Plus na terenie województwa łódzkiego. Utworzone mają zostać dwa nowe odcinki: z Bełchatowa do Bogumiłowa i z Chorzewa-Siemkowic do Wielunia. Istniejąca linia nr 24 będzie zaś modernizowana i elektryfikowana.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Długotrwałe uzgodnienia ws. Kolej Plus do Końskich
Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa
Polska – Ukraina: Po linii 102 nie pojadą pociągi towarowe
Kasper Fiszer 12 sierpnia 2024
Mijają dwa lata od zakończenia remontu linii Przemyśl – Malhowice – Niżankowice (Ukraina). Do dziś odcinek nie jest jednak wykorzystywany w ruchu pasażerskim. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że nie będą kursować tamtędy również składy towarowe.
PLK chcą zelektryfikować linie 102 i 108 na Ukrainę
Podkarpackie do Malepszaka: Chcemy pociągów do Niżankowic, ale...
Bez przełomu ws. pociągów do Niżankowic. „Nie zmieniły się okoliczności”
Modernizacja linii 25, 74 i 78 na Podkarpaciu potrwa do 2028 r.
Kasper Fiszer 07 sierpnia 2024
Niebawem ogłoszony ma zostać przetarg na modernizację odcinków linii nr 25, 74 i 78 na styku województw świętokrzyskiego i podkarpackiego. Inwestycja będzie realizowana w latach 2025 – 2028. W jej wyniku podniesiona ma zostać dopuszczalna prędkość, która wyniesie na części trasy 160 km/godz.
Sandomierz: Po otwarciu trasy do Skarżyska zamknięcie odcinka do Tarnobrzega
Skarżysko-Kamienna – Sandomierz: Modernizacja nie zakończy się w tym roku
Łódzkie: Ruszył remont przystanku Petrykozy
Kłodzko: Bez komunikacji zastępczej za TLK „Rozewie”
Kasper Fiszer 06 sierpnia 2024
Za niespełna miesiąc rozpocznie się zapowiadany remont szlaków Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko – Międzylesie i Kłodzko – Kudowa-Zdrój. Znacząco wpłynie to na rozkład jazdy pociągów PKP Intercity. Spółka uruchomi autobusową komunikację zastępczą w zamian za dwa z trzech swoich kursów.
Sosnowiec. Wraca linia nr 26, choć na razie w krótszej relacji
Dolny Śląsk: Pociągi do Stronia Śląskiego pojadą w 2026 roku
PKP Cargo z kontraktami na przewozy węgla dla Grupy Enea
Łódzkie: Co z modernizacją Węglówki na północ od Karsznic?
Kasper Fiszer 06 sierpnia 2024
Zarządca infrastruktury mówi o zaawansowanych przygotowaniach do modernizacji kolejnego odcinka Magistrali Węglowej Śląsk – Porty. Inwestycja, która miałaby objąć odcinek znajdujący się w granicach województwa łódzkiego, nie ma jednak zagwarantowanego finansowania. Trudno więc wskazać, kiedy roboty mogłyby się rozpocząć.
PKP Intercity chce uruchomić całoroczne pociągi po „Węglówce”
W sierpniu koniec prac na Węglówce w Łódzkiem
Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych
Sandomierz: Po otwarciu trasy do Skarżyska zamknięcie odcinka do Tarnobrzega
Kasper Fiszer 31 lipca 2024
Poznaliśmy datę planowanego zakończenia wszystkich robót realizowanych w ramach opóźnionej modernizacji linii nr 25 do Sandomierza. Roboty na odcinku do Skarżyska-Kamiennej potrwają do maja 2025 r. Tuż po tym rozpocząć mają się natomiast prace na trasie w kierunku województwa podkarpackiego.
Modernizacja linii 25, 74 i 78 na Podkarpaciu potrwa do 2028 r.
Skarżysko-Kamienna – Sandomierz: Modernizacja nie zakończy się w tym roku
Łódzkie: Ruszył remont przystanku Petrykozy
W sierpniu koniec prac na Węglówce w Łódzkiem
Kasper Fiszer 30 lipca 2024
W najbliższych tygodniach zakończą się ostatnie opóźnione prace realizowane w ramach modernizacji linii nr 131 pomiędzy Ruścem Łódzkim a Zduńską Wolą. Zasadnicze roboty sfinalizowano w 2023 r. Do wykonania pozostały jeszcze pewne elementy infrastruktury drogowej, a także uruchomienie lokalnego centrum sterowania.
Łódzkie: Co z modernizacją Węglówki na północ od Karsznic?
PKP Intercity chce uruchomić całoroczne pociągi po „Węglówce”
Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych
Koniec prac na Węglówce w rejonie Herbów Nowych
Kasper Fiszer 27 lipca 2024
Z opóźnieniem zakończyła się modernizacja linii kolejowej nr 131 na odcinku przebiegającym przez województwa śląskie i łódzkie. W ramach inwestycji powstała infrastruktura pasażerska, która jednak póki co nie będzie wykorzystywana. Zarządca infrastruktury tłumaczy, że będzie ona przydatna w przyszłości.
Łódzkie: Co z modernizacją Węglówki na północ od Karsznic?
PKP Intercity chce uruchomić całoroczne pociągi po „Węglówce”
W sierpniu koniec prac na Węglówce w Łódzkiem
Świętokrzyska wąskotorówka: Ruszyły drezyny do Hajdaszka
Kasper Fiszer 27 lipca 2024
Zakończył się długo odwlekany remont wąskotorowej linii z Umianowic do Hajdaszka w województwie świętokrzyskim. W czasie trwających wakacji można przejechać ten krótki odcinek drezyną rowerową. W przyszłości wyremontowany ma zostać budynek stacyjny.
Sosnowiec. Wraca linia nr 26, choć na razie w krótszej relacji
Dolny Śląsk: Pociągi do Stronia Śląskiego pojadą w 2026 roku
PKP Cargo z kontraktami na przewozy węgla dla Grupy Enea
PLK: W przyszłym roku start modernizacji linii do Łomży
Kasper Fiszer 26 lipca 2024
Po uzyskaniu pozwolenia na budowę zarządca sieci kolejowej przygotowuje się do realizacji modernizacji trasy Łapy – Śniadowo – Łomża. Finansowana w ramach programu Kolej Plus inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku. Wciąż nie ogłoszono jednak przetargu na wykonanie robót.
Można zaczynać projektowanie rewitalizacji linii kolejowej do Łomży
Ruszą przygotowania do rewitalizacji linii kolejowej do Łomży
Śniadowo – Łomża: Prace utrzymaniowe i rozbiórka peronu
Wielkopolska nie zastąpi odwołanych pociągów do Milicza autobusami
Kasper Fiszer 22 lipca 2024
Za kilka dni rozpocznie się remont linii kolejowej nr 281 pomiędzy Koźminem Wielkopolskim a Krotoszynem. Wpłynie on na ruch pociągów nie tylko na odcinku pomiędzy remontowanymi stacjami, ale również na trasie Krotoszyn – Milicz. Nie będą tam bowiem kursować pociągi Kolei Wielkopolskich.
Zamknięcie trasy do Krotoszyna dłuższe. Remont przystanku Wolenice
Pół roku bez pociągów z Krotoszyna w kierunku Poznania
Początek prac na linii 281 pod Jarocinem. Duże utrudnienia w Krotoszynie
Linia kolejowa Tuchola – Koronowo zostanie przywrócona
Kujawsko-Pomorskie Stowarzyszenie Rozwoju Transportu Publicznego 20 lipca 2024
Kujawsko-Pomorskie Stowarzyszenie Rozwoju Transportu Publicznego porozumiało się z zarządcą kolejowej infrastruktury PKP PLK, w wyniku czego przywrócona zostanie przejezdność linii kolejowej Tuchola – Koronowo. W tym roku uda się przywrócić przejezdność z Tucholi do Pruszcza Bagienicy, a w 2025 do Koronowa.
Samorządy z powiatu bydgoskiego chcą budować kolej z Koronowa do Bydgoszczy
PLK naprawiła linię 241 Koronowo – Tuchola. Pociągi mogą przejechać
Trasa do Koronowa będzie przejezdna
Kłodzko – Międzylesie: Całkowite zamknięcie trasy na 1,5 miesiąca
Kasper Fiszer 18 lipca 2024
Zarządca infrastruktury kolejowej przedstawia kolejne szczegóły dotyczące zaplanowanych na jesień prac na trasie do Międzylesia i Czech. Przerwa w ruchu będzie konieczna nie tylko na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki, ale i pomiędzy Kłodzkiem a Międzylesiem. Roboty są częścią przygotowań do uruchomienia szybkich pociągów z Gdyni do Pragi.
Dolnośląskie: Dwa miesiące bez pociągów ze Strzelina do Czech
Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut
PKP PLK chcą zwiększyć przepustowość linii Wrocław - Międzylesie
Inwestycje w Krotoszynie nie poprawią oferty pociągów PKP Intercity
Kasper Fiszer 05 lipca 2024
Zaplanowane prace infrastrukturalne w rejonie Krotoszyna nie wpłyną na ofertę połączeń dalekobieżnych w tym mieście. Aktualnie PKP Intercity oferuje swoim pasażerom jedną parę kursów do Warszawy, Wrocławia i Zgorzelca. To efekt pilotażu sprzed kilku lat – wcześniej do Krotoszyna docierały wyłącznie kursy regionalne.
Połączenie z Leszna do Warszawy bez dotacji z budżetu państwa
MI o integracji kolei i autobusów: Dialog, nie siła
Nowy podział pracy w kierownictwie Ministerstwa Infrastruktury
TBM Faustyna kończy drążenie tunelu pod Łodzią. Transmisja online!
inf. pras. PKP PLK, oprac. ms, sd 28 czerwca 2024
W piątek 28 czerwca o godz. 14:00 odbędzie się transmisja online z zakończenia wiercenia kolejnego jednotorowego tunelu przez tunelownicę TBM Faustyna. Powstaje on w ramach budowy Łódzkiego Tunelu Średnicowego.
Łódzki tunel średnicowy. Są problemy z dużą tarczą TBM
Łódzki tunel średnicowy. Która część jest najmniej zaawansowana?
Łódzki tunel średnicowy. Większa tarcza ponownie zaczęła drążenie
Dolnośląskie: Dwa miesiące bez pociągów ze Strzelina do Czech
Kasper Fiszer 28 czerwca 2024
PKP PLK zapowiadają remont odcinka Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki. Spowoduje to istotne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów we wrześniu i październiku. Bez przesiadki na autobus zastępczy nie pojedziemy m.in. z Wrocławia do czeskiej stacji granicznej Lichkov.
Kłodzko – Międzylesie: Całkowite zamknięcie trasy na 1,5 miesiąca
Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut
PKP PLK chcą zwiększyć przepustowość linii Wrocław - Międzylesie
"Brakuje strategii rozwoju polskiej kolei"
Kasper Fiszer 28 czerwca 2024
Choć w Polsce dokonano modernizacji wielu odcinków, wciąż nie buduje się wielu nowych linii kolejowych. Inwestycje prowadzone są przy tym w oderwaniu od strategicznej wizji rozwoju infrastruktury. To z kolei przekłada się na jakość transportu pasażerskiego i towarowego – wynika z debaty, jaka odbyła się podczas tegorocznego Kongresu Infrastruktury Polskiej.
Zbyt wysokie gwarancje szkodzą branży?
Malepszak: PKP PLK ma być „mocnym” zamawiającym
CPK: Jesteśmy gotowi, czekamy na decyzję rządu
Skarżysko-Kamienna – Sandomierz: Modernizacja nie zakończy się w tym roku
Kasper Fiszer 24 czerwca 2024
Znów rośnie opóźnienie modernizacji linii nr 25 na terenie województwa świętokrzyskiego. Zarządca infrastruktury tłumaczy to koniecznością zwiększenia zakresu robót. To z kolei okazało się niezbędne w związku z istniejącym zagrożeniem powodziowym.
Modernizacja linii 25, 74 i 78 na Podkarpaciu potrwa do 2028 r.
Sandomierz: Po otwarciu trasy do Skarżyska zamknięcie odcinka do Tarnobrzega
Łódzkie: Ruszył remont przystanku Petrykozy
Pół roku bez pociągów z Krotoszyna w kierunku Poznania
Kasper Fiszer 20 czerwca 2024
Zarządca infrastruktury kolejowej zapowiada kolejny etap modernizacji linii nr 281 na terenie województwa wielkopolskiego. Po kilku miesiącach od zakończenia prac pomiędzy Jarocinem a Koźminem robotnicy zainaugurują przebudowę odcinka Krotoszyn – Koźmin Wielkopolski. Roboty będą prowadzone również na stacji w Krotoszynie.
Zamknięcie trasy do Krotoszyna dłuższe. Remont przystanku Wolenice
Wielkopolska nie zastąpi odwołanych pociągów do Milicza autobusami
Początek prac na linii 281 pod Jarocinem. Duże utrudnienia w Krotoszynie
Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa
Roman Czubiński 18 czerwca 2024
PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie inwestycji z programu „Kolej Plus” – modernizacji fragmentów linii 69 i 72 oraz budowy między nimi łącznicy omijającej stację Zawada. Trasa ma zostać w całości zelektryfikowana. Cel to przyspieszenie pociągów, zwłaszcza – pasażerskich, między Lublinem a Zamościem.
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Długotrwałe uzgodnienia ws. Kolej Plus do Końskich
Malepszak: Pół miliarda pasażerów w 2030 r.? To możliwe
Roman Czubiński 13 czerwca 2024
Budowa nowych linii, modernizacja i utrzymanie istniejących, a także masowe zakupy taboru i zagęszczanie rozkładu jazdy – to konieczne elementy rozwoju kolei pasażerskiej. Zbytnia koncentracja na budowie nowych linii w słabo zaludnionych obszarach mogłaby wydrenować fundusze i zaniedbanie pozostałych zadań – mówił podczas Kongresu Rozwoju Transportu wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.
Malepszak: Cztery perony z dużym zapasem wystarczą stacji CPK
Malepszak: Kompleksowy plan dla infrastruktury – jeszcze w czerwcu
Malepszak: Od grudnia ruch dalekobieżny na większości linii w takcie
PLK wykryły usterki na zmodernizowej za grube miliony linii z Zielonej Góry do Poznania
PKP PLK 12 czerwca 2024
PKP PLK odkryły nieprawidłowości na niedawno zmodernizowanej linii nr 358, łączącej Zieloną Górę ze Zbąszynkiem a dalej Poznaniem. Inwestycja była opóźniona o wiele miesięcy, choć jak widać nie pomogło to w wykonaniu jej we właściwy sposób. PLK piszą o usterkach na przejazdach kolejowo-drogowych, czy też o wadzie mostu w okolicy Babimostu. Spółka wezwie wykonawcę prac do naprawy wykrytych usterek.
Pierwsza decyzja środowiskowa dla linii kolejowych do elektrowni jądrowej
EBI wspiera PGE miliardowym kredytem na zmiany w kolejowej energetyce
150-lecie rozwoju technologii kolejowej Siemensa w Brunszwiku
Polska – Ukraina: Linia 108 do Krościenka znów przejezdna
Kasper Fiszer 12 czerwca 2024
Kończą się prace infrastrukturalne na polsko-ukraińskim pograniczu w okolicach Krościenka. Dzięki nim ponownie przejezdna stanie się linia nr 108 na swoim końcowym odcinku z Uherzec i Ustrzyk w kierunku Chyrowa. Na razie trasa nie będzie jednak wykorzystywana w regularnym ruchu transgranicznym.
Podkarpackie: Pociągi do Ustrzyk Dln. z niską frekwencją
Pociągi międzynarodowe nie przeszkodzą podkarpackim drezynom
Podkarpacie nie wydłuży swoich pociągów do Krościenka
Łódź – Łowicz: Autobusy zastępcze wracają na wakacje
Kasper Fiszer 07 czerwca 2024
Letnia korekta rozkładu jazdy pociągów przyniesie pasażerom z regionu łódzkiego pewne utrudnienia związane z pracami infrastrukturalnymi. Najpoważniejsze z nich wystąpią na trasie z Łodzi do Łowicza. Na jej końcowym odcinku ruch przejmą autobusy zastępcze, bo na jednotorowym szlaku trwać będzie remont.
Łódź: Wraca ruch jednotorowy z Kaliskiej na Żabieniec
Łódź – Łowicz: Będą kolejne przerwy w ruchu, ale tylko na kilka dni
Budowa przystanków na liniach z Łodzi do Kutna i Łowicza ponownie wymusi zamknięcie linii
Pociągi przyspieszą na linii 274 między Wałbrzychem a Jelenią Górą
Roman Czubiński 07 czerwca 2024
PKP PLK podpisały umowę z PORR na modernizację dwóch odcinków linii 274. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie jadące przez Wałbrzych i na zachód od niego mają znacząco przyspieszyć. Przewidziano też wydłużenie torów stacyjnych.
Tunel na trasie Wrocław - Jelenia Góra poszerzony
Ostatnie prace w tunelu na trasie Wrocław – Jelenia Góra [zdjęcia]
Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?
Nie będzie regularnego ruchu na rogowskiej wąskotorówce
Kasper Fiszer 31 maja 2024
Samorząd województwa łódzkiego nie będzie kontynuować prac koncepcyjnych nad przywróceniem codziennego ruchu na trasie dawnej Rogowskiej Kolei Dojazdowej. Regionalne władze argumentują, że okolice Rawy Mazowieckiej są dobrze obsługiwane transportem autobusowym. Ewentualne inwestycje w infrastrukturę byłyby zaś trudne ze względów konserwatorskich i mogłyby budzić sprzeciw mieszkańców.
Sosnowiec. Wraca linia nr 26, choć na razie w krótszej relacji
Dolny Śląsk: Pociągi do Stronia Śląskiego pojadą w 2026 roku
PKP Cargo z kontraktami na przewozy węgla dla Grupy Enea
Węzeł warszawski: Średnica później, ale w większym zakresie
Roman Czubiński 28 maja 2024
PKP PLK i Ministerstwo Infrastruktury potwierdzają, że modernizacja linii średnicowej w Warszawie dojdzie do skutku jeszcze później. Kolejne przesunięcie terminu ma pozwolić na lepsze przygotowanie inwestycji, w tym – zmiany projektowe mogące uwolnić wiele cennych terenów w sercu stolicy. Również projekt stacji Warszawa Wschodnia musi zostać jeszcze poprawiony.
PLK podsumowuje opóźnienia po awarii na Warszawie Zachodniej
Marzenia i czyny, czyli o kolejowych obwodnicach Warszawy
PKP PLK wybrały wykonawcę dla studium dla Warszawskiego Węzła Kolejowego i nowych średnic
PLK: Plan na 2024 r. – ponad 17 mld zł w przetargach
Roman Czubiński 27 maja 2024
Rail Baltica między Białymstokiem a Ełkiem, kolejne odcinki linii 104 oraz znaczna część linii Skierniewice – Łuków – to najważniejsze przetargi, jakie zamierza ogłosić do końca roku zarządca infrastruktury kolejowej. Wartość wszystkich tegorocznych postępowań ma wynieść ok. 17,5 mld zł. Czas między ogłoszeniem a podpisaniem umowy ma nie przekraczać ośmiu miesięcy.
Mochocki: Kolej do elektrowni atomowej jest niezbędna
Przetargi PLK za 6 miliardów. Lębork - Gdynia, Podłęże - Piekiełko. Co jeszcze?
PLK analizuje możliwości prawne wobec organizatorów blokady torów w Katowicach
Wyborski (PKP PLK): Przyspieszymy inwestycje, poprawimy efektywność
Łukasz Malinowski 22 maja 2024
Nowy prezes PKP PLK zapowiada znaczące zmiany w spółce. Zarządca ma przyspieszyć i usprawnić proces inwestycyjny oraz zwiększyć efektywność, stoją przed nim jednak ogromne wyzwania związane z 7 mld zł roszczeń. O planach na przyszłość całej grupy kapitałowej, współpracy z PKP SA i CPK rozmawiamy z Piotrem Wyborskim, prezesem zarządu PKP PLK.
Łańcut z nowym wiaduktem kolejowym
PLK zapowiada szybsze podróże z Lublina do Zamościa
Przystanek Oława Zachodnia w budowie
Sędziszów – Kozłów: Własna spółka PKP PLK z najkorzystniejszą ofertą
Roman Czubiński 20 maja 2024
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe jest o krok od wygrania przetargu na modernizację odcinka linii 8 na styku województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Jego oferta została uznana za najkorzystniejszą. Jeśli ta decyzja się utrzyma, można spodziewać się, że ogłoszony w styczniu ubiegłego roku przetarg zostanie rozstrzygnięty – i będzie można rozpocząć prace projektowe.
Mochocki: Kolej do elektrowni atomowej jest niezbędna
Przetargi PLK za 6 miliardów. Lębork - Gdynia, Podłęże - Piekiełko. Co jeszcze?
PLK analizuje możliwości prawne wobec organizatorów blokady torów w Katowicach
Polregio: Od organizatorów oczekujemy realizmu
Roman Czubiński 16 maja 2024
Konsekwentna modernizacja infrastruktury zwiększy atrakcyjność kolei w regionach, pozwalając w wielu relacjach na rozkład cykliczny. Organizatorzy muszą jednak realnie szacować koszty i brać na siebie część ryzyka ich wzrostu – mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego prezes zarządu Polregio Adam Pawlik. Powtórzył też propozycję wykorzystania wpływów z handlu certyfikatami ETS do finansowania odnowy taboru.
Polregio ponownie wybrane na Podlasiu
Opolskie: Szynobusy wróciły z napraw, ale taboru wciąż mało
Znamy datę debiutu pierwszego lubuskiego Plusa z FPS
PKP Cargo: Chcemy infrastruktury o stałych i dobrych parametrach
Roman Czubiński 16 maja 2024
Aby rósł cały sektor przewozów towarowych, konieczna jest infrastruktura o dobrych parametrach bez punktowych ograniczeń. Mimo znacznej poprawy w ostatnich latach nadal w wielu miejscach brakuje tej ciągłości – mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach dyrektor Biura Strategii PKP Cargo SA Tomasz Mostowski. Zaproponował też utworzenie ogólnokrajowego systemu przewozu naczep, otwartego dla wszystkich przewoźników i dotowanego ze środków publicznych.
PKP Cargo z kontraktami na przewozy węgla dla Grupy Enea
PKP Cargo kontra Sasin. Wojewódka tłumaczy zawiadomienie do prokuratury
PKP Cargo vs Jacek Sasin. Jest zawiadomienie do prokuratury [aktualizacja]
Łódź: Tunel średnicowy – początek decydującej fazy
Roman Czubiński 15 maja 2024
Do 21 czerwca większa tarcza TBM wznowi drążenie tunelu dwutorowego, wchodząc pod ściśle zabudowane centrum Łodzi. Trzecia nitka jednotorowa jest gotowa mniej więcej w połowie. Prace budowlane mają zakończyć się w połowie 2026 r., a odbiory mają zostać skrócone do pół roku – wynika z informacji przedstawionych przez Ministerstwo Infrastruktury oraz PKP PLK.
Łódzki tunel średnicowy: Większa tarcza znów drąży, bez postojów
Łódzki tunel średnicowy: Trwają problemy z piaskami przy Legionów
Łódź: TBM Katarzyna znów drąży tunel
Prace na linii do ukraińskiego Chyrowa. Miesiąc bez pociągów do Ustrzyk
Kasper Fiszer 14 maja 2024
Nie kursują pociągi regionalne obsługujące linię nr 108 na jej południowym odcinku do Ustrzyk Dolnych. Trwają bowiem prowadzone przez PKP PLK prace remontowe. Polregio zastąpiło swoje połączenia autobusami.
Podkarpackie: Pociągi do Ustrzyk Dln. z niską frekwencją
Pociągi międzynarodowe nie przeszkodzą podkarpackim drezynom
Podkarpacie nie wydłuży swoich pociągów do Krościenka
MI: Rekordowe wyniki LHS. Będą spore inwestycje
Kasper Fiszer 13 maja 2024
Pierwszy kwartał 2024 r. przyniósł bardzo dobre wyniki przewozowe osiągane na Linii Hutniczej Szerokotorowej. W najbliższym czasie rozbudowywana ma być infrastruktura przeładunkowa wokół tej trasy, co może przyczynić się do dalszego wzrostu ruchu. Czy w dłuższym horyzoncie czasowym szeroki tor zostanie przedłużony na zachód?
PKP LHS chce kupić 20 nowych lokomotyw spalinowych
PKP LHS chwali się rekordowymi przewozami
MI: LHS ma znaczenie strategiczne. Nie ma miejsca dla pociągów pasażerskich
Lubelskie: Wakacyjne prace na trasie do Bełżca
Kasper Fiszer 11 maja 2024
Przez całe lato będą prowadzone prace infrastrukturalne pomiędzy Zwierzyńcem a Bełżcem. Remont, którego efektem będzie istotne podniesienie dopuszczalnej prędkości, ma być prowadzony w czasie nocnej przerwy w ruchu. Realizacja została zaplanowana tak, by utrudnień nie odczuwali pasażerowie nocnego pociągu Warszawa – Rawa Ruska.
PLK prowadzi remont między Zwierzyńcem a Bełżcem. Będzie szybciej
W Zawadzie na Lubelszczyźnie powstanie nowy LCS
Nowe przystanki dla nowych pociągów z Zamościa do Bełżca
Malepszak: Stworzymy kolej zorientowaną na klientów
Roman Czubiński 08 maja 2024
Przewoźnicy, zarządcy infrastruktury oraz dworców muszą zacząć działać bardziej efektywnie i grać zespołowo. Zarówno budowa nowych linii, jak i modernizacja istniejących mają służyć pasażerom i przewoźnikom towarowym, a nie przymusowi wydania dostępnych pieniędzy. W 2027 r. ma już działać nowy sposób finansowania Funduszu Kolejowego, zbliżony do obecnego drogowego – zapowiedział podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Piotr Malepszak.
Zmiany w PPL. Cieszą się w Modlinie i Łodzi
Budownictwo kolejowe: Albo nowe przetargi, albo zapaść
CPK najwcześniej w roku 2032
Śląskie: Wakacyjna naprawa torów w rejonie Knurowa
Kasper Fiszer 08 maja 2024
W lipcu i sierpniu zarządca infrastruktury przeprowadzi szereg prac na linii nr 149, która łączy Zabrze z rejonem Rybnika. Z tego powodu w pierwszym okresie po przywróceniu ruchu pasażerskiego liczba pociągów będzie ograniczona. Roboty mają pozwolić na zachowanie obecnych parametrów tej narażonej na szkody górnicze trasy.
Pociągi Gliwice – Knurów – Rybnik mogą ruszyć już w czerwcu
GZM chce codziennych pociągów Gliwice – Knurów – Rybnik
KŚ: Nie będzie codziennych pociągów do Knurowa
Łódź – Kutno: Zwiększenie przepustowości ma być racjonalne finansowo
Kasper Fiszer 30 kwietnia 2024
Zarządca infrastruktury zapewnia, że pracuje nad zwiększeniem przepustowości trasy z Łodzi do Kutna. Potwierdza też, że analizuje koncepcję dobudowy drugiego toru tylko na wybranych fragmentach linii nr 16. Ma to pozwolić na zwiększenie liczby uruchamianych pociągów przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów inwestycji.
Polregio zostanie na międzywojewódzkiej trasie Łódź – Toruń
ŁKA: Potrzebujemy remontu linii Łęczyca – Kutno i dodatkowej mijanki
Matysiak: Trasa Łódź – Kutno powinna być w całości dwutorowa
Priorytety MI na kolei: prędkość, przepustowość i połączenia międzynarodowe
Roman Czubiński 16 kwietnia 2024
Żaden wieloletni program inwestycyjny na kolei nie zostanie porzucony – zapewnia nowe kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury. Resort obiecuje zmiany w podejściu do planowania i realizacji inwestycji, zwiększające ich efektywność. Niezagrożone są też inwestycje w linie dużych prędkości w kierunku granicy niemieckiej i czeskiej – zapowiada Ministerstwo Infrastruktury.
Połączenie z Leszna do Warszawy bez dotacji z budżetu państwa
MI o integracji kolei i autobusów: Dialog, nie siła
Nowy podział pracy w kierownictwie Ministerstwa Infrastruktury
PLK: Dodatkowe projekty KPO z nowym podejściem
Jakub Madrjas 15 kwietnia 2024
PKP PLK ma zrealizować dzięki oszczędnościom w przetargach szereg projektów, które umożliwią podniesienie prędkości na sieci kolejowej za relatywnie niewielkie pieniądze. To działania zatwierdzone przez wiceministra Malepszaka, które obejmą ponad pół tysiąca kilometrów torów.
Mochocki: Kolej do elektrowni atomowej jest niezbędna
Przetargi PLK za 6 miliardów. Lębork - Gdynia, Podłęże - Piekiełko. Co jeszcze?
PLK analizuje możliwości prawne wobec organizatorów blokady torów w Katowicach
Żory: Informacja pasażerska jednak także na dworcu
Kasper Fiszer 09 kwietnia 2024
Trwają przygotowania do montażu urządzeń dynamicznej informacji pasażerskiej pomiędzy Żorami a Rybnikiem. Ma to znacząco zwiększyć komfort oczekiwania na pociągi w południowej części województwa śląskiego. Ostatecznie system ma objąć także budynek dworca kolejowego w Żorach, który został przejęty przez tamtejszy samorząd.
Mochocki: Kolej do elektrowni atomowej jest niezbędna
Przetargi PLK za 6 miliardów. Lębork - Gdynia, Podłęże - Piekiełko. Co jeszcze?
PLK analizuje możliwości prawne wobec organizatorów blokady torów w Katowicach
Modernizacja trasy Zebrzydowa – Żagań potrwa nieco dłużej
Kasper Fiszer 08 kwietnia 2024
Trwają przygotowania do wojskowego remontu linii kolejowej nr 283. Prace potrwają kilka miesięcy dłużej, niż wynikałoby to z pierwotnego harmonogramu. Rozwiązano natomiast problem własności działek, na których ułożone ma zostać torowisko.
Remont linii do Lwówka i Stronia potrwa 3 lata. Będą autobusy KD?
Dolny Śląsk oficjalnie zarządza już liniami do Lwówka i Stronia Śląskiego
W najbliższych latach nie będzie nowych inwestycji wojska w kolej?
ŁKA: Potrzebujemy remontu linii Łęczyca – Kutno i dodatkowej mijanki
Kasper Fiszer 05 kwietnia 2024
Najważniejszy przewoźnik korzystający z linii nr 16 łączącej Łódź i Kutno wskazuje na potrzebę poprawy jej przepustowości. Docelowo rozwiązaniem mogłaby być dobudowa drugiego toru. W krótkiej perspektywie czasowej kluczowy byłby zaś remont odcinka z Łęczycy do Kutna, który nie przeszedł w ostatnich latach modernizacji.
Polregio zostanie na międzywojewódzkiej trasie Łódź – Toruń
Łódź – Kutno: Zwiększenie przepustowości ma być racjonalne finansowo
Matysiak: Trasa Łódź – Kutno powinna być w całości dwutorowa
Matysiak: Trasa Łódź – Kutno powinna być w całości dwutorowa
Kasper Fiszer 03 kwietnia 2024
- Rola linii kolejowej nr 16 jest duża i będzie się istotnie zwiększać – twierdzi Paulina Matysiak, posłanka Lewicy. Postuluje ona budowę drugiego toru wzdłuż całego odcinka Zgierz – Kutno, a nie jedynie na wybranych fragmentach trasy. Ma to jej zdaniem przełożyć się na znaczącą poprawę sytuacji mieszkańców mniejszych miejscowości położonych wzdłuż szlaku i częściowo zrekompensować brak połączeń tramwajowych do Ozorkowa.
Polregio zostanie na międzywojewódzkiej trasie Łódź – Toruń
Łódź – Kutno: Zwiększenie przepustowości ma być racjonalne finansowo
ŁKA: Potrzebujemy remontu linii Łęczyca – Kutno i dodatkowej mijanki
Bytom zyska połączenie kolejowe z Rudą Śląską i Zabrzem
UM Bytom 02 kwietnia 2024
Ruszyły prace nad opracowaniem dokumentacji projektowej dla połączenia do Bytomia w ramach programu Kolej Plus.
Sosnowiec. Wraca linia nr 26, choć na razie w krótszej relacji
Dolny Śląsk: Pociągi do Stronia Śląskiego pojadą w 2026 roku
PKP Cargo z kontraktami na przewozy węgla dla Grupy Enea
Zachodniopomorskie: Uruchomilibyśmy pociągi Złocieniec – Choszczno, ale nie mamy środków na remont
Kasper Fiszer 02 kwietnia 2024
Samorząd regionalny nie wyłoży środków na remont linii kolejowej nr 410. Mimo to władze wojewódzkie zauważają potencjał trasy łączącej Złocieniec z Drawnem i Choszcznem i wskazują na zasadność finansowania połączeń pasażerskich w przyszłości. Aktualnie wszystkie możliwości realizacji niezbędnych prac infrastrukturalnych zostały jednak wyczerpane.
Nie będzie remontu linii 410 pomiędzy Drawnem a Choszcznem
Wojsko zmieniło priorytety inwestycyjne. Bocznica w Drawnie musi poczekać
Kiedy wojskowe pociągi pojadą do Drawna? Wkrótce odbiory na linii
Drugi tor tylko na wybranych fragmentach trasy z Łodzi do Kutna? Trwają analizy
Kasper Fiszer 29 marca 2024
Czy w najbliższych latach przeprowadzona zostanie modernizacja odcinka z Łęczycy do Kutna w północnej części województwa łódzkiego? Prace domknęłyby proces remontu ciągu z Łodzi do Kutna, który ma bardzo duże znaczenie dla obsługi aglomeracji łódzkiej. W dalszej kolejności możliwa jest natomiast dobudowa drugiego toru przynajmniej na niektórych fragmentach linii nr 16.
Polregio zostanie na międzywojewódzkiej trasie Łódź – Toruń
Łódź – Kutno: Zwiększenie przepustowości ma być racjonalne finansowo
ŁKA: Potrzebujemy remontu linii Łęczyca – Kutno i dodatkowej mijanki
Krajowy Program Kolejowy niewykonany. PLK wydały o 12,5 mld zł mniej, niż planowano
Roman Czubiński 20 marca 2024
Na początku unijnej perspektywy budżetowej 2021-2027 realizacja inwestycji zaplanowanych w poprzednim okresie programowania pozostawia wiele do życzenia. Żadne ze źródeł finansowania, ze środkami krajowymi włącznie, nie zostało wykorzystane w pełni. Na kolejną perspektywę odłożono ukończenie tak skomplikowanych przedsięwzięć, jak modernizacja warszawskiej linii średnicowej czy budowa łódzkiego tunelu średnicowego – wynika z informacji przedstawionej na posiedzeniu senackiej Komisji Infrastruktury.
MI: Nowy KPK to systemowe rozwiązanie finansowania inwestycji
Uchwalono nowy (stary) Krajowy Program Kolejowy
Aktualizacja KPK przyjęta przez Radę Ministrów
Opolskie: Inwestycje za pół mln zł na linii do Krapkowic
Kasper Fiszer 20 marca 2024
Otwarta niespełna dekadę temu trasa do Krapkowic jest utrzymywana w stanie przejezdności. Z linii korzystają bowiem transporty wojskowe. W zeszłym roku oraz w latach poprzednich zarządca infrastruktury zainwestował ponad pół mln zł, by zachować zadowalające parametry techniczne.
Sosnowiec. Wraca linia nr 26, choć na razie w krótszej relacji
Dolny Śląsk: Pociągi do Stronia Śląskiego pojadą w 2026 roku
PKP Cargo z kontraktami na przewozy węgla dla Grupy Enea
Nie będzie remontu linii 410 pomiędzy Drawnem a Choszcznem
Kasper Fiszer 13 marca 2024
Zakończone niedawno prace infrastrukturalne realizowane pomiędzy Grotnikami Drawskimi a Drawnem nie będą kontynuowane na odcinku do Choszczna. Tym samym po odbudowanym torze nie będzie można dojechać do ważnego węzła, co istotnie ograniczy użyteczność zmodernizowanej infrastruktury. Jej zarządca tłumaczy to brakiem wolnych środków unijnych.
Zachodniopomorskie: Uruchomilibyśmy pociągi Złocieniec – Choszczno, ale nie mamy środków na remont
Wojsko zmieniło priorytety inwestycyjne. Bocznica w Drawnie musi poczekać
Kiedy wojskowe pociągi pojadą do Drawna? Wkrótce odbiory na linii
Malepszak interweniuje ws. braku pociągów do ukraińskich Niżankowic
Kasper Fiszer 13 marca 2024
Wyremontowana linia kolejowa nr 102 biegnąca z Przemyśla na Ukrainę wciąż pozostaje niewykorzystana. Interwencję w tej sprawie podjął wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. W jego opinii nie ma powodów, by rezygnować z uruchamiania tam zapowiadanych przez województwo podkarpackie połączeń transgranicznych.
PLK chcą zelektryfikować linie 102 i 108 na Ukrainę
Polska – Ukraina: Po linii 102 nie pojadą pociągi towarowe
Podkarpackie do Malepszaka: Chcemy pociągów do Niżankowic, ale...
Ukraina: Automatyczna zmiana rozstawu wózków zamiast budowy linii normalnotorowych
Kasper Fiszer 08 marca 2024
Koleje Ukraińskie poinformowały o rozpoczęciu współpracy z zarządcą infrastruktury z Hiszpanii w zakresie opracowania technologii zmiany szerokości rozstawu osi w pociągach przekraczających zachodnią granicę kraju. Ma to usprawnić eksport towarów do państw unijnych. Wdrożenie systemu wzorowanego na stosowanym w Hiszpanii będzie, jak prognozuje przewoźnik, tańsze i mniej czasochłonne niż budowa nowych tras o europejskim prześwicie 1435 mm.
Ukraina: Duża popularność połączeń kolejowych z Polską
Nowa spółka Ukrainian Railways Cargo Poland powołana
Ukraina chce zacząć budowę normalnego toru do Lwowa jeszcze w tym roku
Wojsko zmieniło priorytety inwestycyjne. Bocznica w Drawnie musi poczekać
Kasper Fiszer 04 marca 2024
Wciąż nie kursują pociągi na zmodernizowanej linii kolejowej nr 410. Jednym z głównych powodów jest nieudrożnienie bocznicy wojskowej w Drawnie. Uniemożliwia to uruchomienie kursów towarowych zaopatrujących tamtejszą jednostkę. Wynika to ze zmiany harmonogramu inwestycji kolejowych sił zbrojnych.
Zachodniopomorskie: Uruchomilibyśmy pociągi Złocieniec – Choszczno, ale nie mamy środków na remont
Nie będzie remontu linii 410 pomiędzy Drawnem a Choszcznem
Kiedy wojskowe pociągi pojadą do Drawna? Wkrótce odbiory na linii
Łódzki tunel średnicowy: Mniejsza tarcza znów pracuje
Roman Czubiński 28 lutego 2024
Po przeniesieniu na drugą stronę linii kolejowej 15 tarcza TBM „Faustyna” zaczęła drążyć kolejną nitkę tunelu jednotorowego. Większa z dwóch maszyn zostanie ponownie uruchomiona w drugim kwartale. Kształtu nabierają też trzy podziemne przystanki – informują PKP PLK.
Łódzki tunel średnicowy: Większa tarcza znów drąży, bez postojów
Łódzki tunel średnicowy: Trwają problemy z piaskami przy Legionów
Łódź: TBM Katarzyna znów drąży tunel
PLK wyremontowały wojskową linię Mikołajów – Regny
Kasper Fiszer 28 lutego 2024
Od miesiąca na trasie Koluszki – Regny kursują autobusy zastępcze ŁKA. Przewoźnik nie wykorzystuje krótkiej linii kolejowej biegnącej do miejscowości. Tamtejsza infrastruktura jest bowiem przystosowana głównie do obsługi ruchu towarowego na potrzeby wojska.
Łódzkie: Wojskowa linia do Regien wciąż utrzymywana
Opolskie: Tydzień bez pociągów do Zawadzkiego
Kasper Fiszer 23 lutego 2024
Dodatkowe utrudnienia w ruchu kolejowym na terenie województwa opolskiego zapowiedziano już na maj. Kolejną trasą, na której pojawi się autobusowa komunikacja zastępcza, będzie odcinek Zawadzkie – Fosowskie. Zarządca infrastruktury twierdzi, że przerwa w ruchu pociągów jest konieczna, by nie doszło do pogorszenia parametrów technicznych linii.
Samorządy chcą pociągów z Opola do Pyrzowic
Co dalej ze śląską linią 144?
Modernizacja całej linii 144 z Opola do Tarnowskich Gór poczeka do 2030?
Wojskowa bocznica w Drawnie zalana. Bez pociągów na zmodernizowanej linii 410
Kasper Fiszer 21 lutego 2024
Zakończył się finansowany przez MON remont linii kolejowej do Drawna. Na razie pozostanie ona jednak niewykorzystana, bo nie jest gotowa infrastruktura kolejowa zarządzana przez wojsko. Zalaną bocznicę trzeba wyremontować, a niezbędne prace potrwają 3,5 roku.
Kolej sprawdza się w trudnych warunkach. Wojsko planuje inwestycje
Kolejowe inwestycje armii w 2023 roku. Wcześniejszy koniec prac i sporo tajemnic
MON: Aktualne transporty wojskowe bez nowych wagonów. Trwają odbiory końcowe
PLK oczyściły nieużywany odcinek do granicy z Białorusią
Kasper Fiszer 19 lutego 2024
Zarządca infrastruktury kolejowej oczyścił nieużywany odcinek linii kolejowej nr 37 do Zubek Białostockich. Ma to zapobiec dalszej degradacji trasy prowadzącej do nieczynnego przejścia granicznego z Białorusią. Na razie nie ma perspektyw na jego uruchomienie.
Pociąg do Walił. PR: Nie komentujemy naszej sytuacji kadrowej
Prace w Gliwicach skutkują brakiem skomunikowań pociągów w Opolskiem
Kasper Fiszer 16 lutego 2024
Pasażerowie korzystający z połączeń z Kędzierzyna-Koźla do Nysy muszą przygotować się na kolejne utrudnienia. Nie udało się bowiem zachować skomunikowań na pociągi regionalne z i do Gliwic. Samorząd województwa opolskiego tłumaczy to ograniczoną przepustowością magistrali E30 związaną z pracami infrastrukturalnymi w Gliwicach.
Wiemy jak mogą wyglądać pojazdy Pesy dla Opolszczyzny
Opolskie na razie nie kupi nowych pociągów
Opolskie: Szynobusów wciąż za mało. Nie ma decyzji o dzierżawie taboru
E20: Kolejne miesiące opóźnienia modernizacji stacji Kutno
Kasper Fiszer 16 lutego 2024
Wciąż nie zakończyły się wszystkie prace realizowane w ramach modernizacji magistrali E20 pomiędzy Swarzędzem i Sochaczewem. Mocno opóźniona modernizacja wciąż toczy się przede wszystkim w Kutnie. Nie jest bowiem całkowicie gotowy nowy system sterowania ruchem kolejowym.
Pociągiem IC z Warszawy do Torunia i Bydgoszczy znów jedziemy szybko
Przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki zakończy się w 2023 roku
W marcu rusza przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki
Za mała przepustowość trasy z Kutna do Łodzi. PLK: Czekamy na finansowanie prac
Kasper Fiszer 15 lutego 2024
Przepustowość linii kolejowych prowadzących z Kutna do Łodzi stała się przyczyną nieuruchomienia bezpośredniego pociągu z Bydgoszczy do Łodzi. Na aktualne możliwości techniczne wpływa budowa łódzkiego tunelu średnicowego, ale problematyczny jest także jednotorowy charakter szlaku ze Zgierza w kierunku Kutna. Czy doczekamy się rozbudowy jednego z najważniejszych ciągów w regionie?
Polregio zostanie na międzywojewódzkiej trasie Łódź – Toruń
Łódź – Kutno: Zwiększenie przepustowości ma być racjonalne finansowo
ŁKA: Potrzebujemy remontu linii Łęczyca – Kutno i dodatkowej mijanki
Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza
Roman Czubiński 12 lutego 2024
Kolej Plus to program wymagający weryfikacji i rewizji – zapowiedział podczas konferencji EEC Trends wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. Nowe kierownictwo resortu chce poprawić gospodarność, budując nowe linie przede wszystkim tam, gdzie można spodziewać się masowych przewozów. Na słabiej zaludnionych obszarach narzędziem walki z wykluczeniem transportowym mają być skomunikowane z koleją w węzłach autobusy.
Budowa nowych linii do Bogumiłowa i Wielunia ruszy w 2027 r.
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
Długotrwałe uzgodnienia ws. Kolej Plus do Końskich
Autobusy do Rabki do 2025. Dawna infrastruktura rozebrana
Kasper Fiszer 12 lutego 2024
Postępują prace na początkowym odcinku przebudowywanej linii kolejowej nr 104. Jej krótki fragment, który był czynny w ruchu pasażerskim, pozostanie zamknięty jeszcze przez półtora roku. Na razie rozebrane zostało stare torowisko.
Jest umowa na modernizację odcinka linii 104 z Rabki do Mszany
Co z projektem Podlęże - Piekiełko? Przekroczony budżet przetargu
Podłęże - Piekiełko: Są umowy na pierwsze prace budowlane na linii 104
Kiedy wojskowe pociągi pojadą do Drawna? Wkrótce odbiory na linii
Kasper Fiszer 12 lutego 2024
Zakończyła się modernizacja linii kolejowej nr 410 na terenie województwa zachodniopomorskiego. Odcinek Grotniki Drawskie – Drawno ma być wykorzystywany przede wszystkim przez wojsko, które będzie mogło zaopatrywać tą drogą trzy ważne bazy. Na razie ruch pociągów nie został jednak przywrócony, bo PLK nie przeprowadziły jeszcze odbiorów końcowych infrastruktury.
Zachodniopomorskie: Uruchomilibyśmy pociągi Złocieniec – Choszczno, ale nie mamy środków na remont
Nie będzie remontu linii 410 pomiędzy Drawnem a Choszcznem
Wojsko zmieniło priorytety inwestycyjne. Bocznica w Drawnie musi poczekać
Tylko Koleje Mazowieckie chcą jeździć pod terminal w Modlinie
Roman Czubiński 10 lutego 2024
Po planowanym oddaniu do użytku odnogi do lotniska w Modlinie Koleje Mazowieckie zamierzają kursować tam co pół godziny – wynika z odpowiedzi udzielonych przez przewoźnika. SKM ani PKP IC nie zamierzają, przynajmniej na razie, obsługiwać nowej linii.
Koleją na lotnisko w Modlinie z umową na dokumentację projektową
PKP PLK wybrały projektanta linii kolejowej do lotniska Modlin
Są oferty na projekt linii kolejowej do lotniska Modlin. Szczegóły projektu
Po latach modernizacji E20 Warszawa - Poznań pasażer zyska minutę
Roman Czubiński 07 lutego 2024
Obecne kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury uważa wyniki modernizacji E20 za niezadowalające. Kończąca się inwestycja doprowadziła do symbolicznego zaledwie skrócenia czasu podróży na odcinku Warszawa – Poznań, niewspółmiernego do poniesionych kosztów. Na odcinkach zarządzanych z LCS Kutno i Łowicz pasażerowie wkrótce będą mogli w końcu w pełni korzystać z efektów prac – informuje ministerstwo w odpowiedzi na interpelację poselską.
E20: Koniec bardzo opóźnionych prac w Kutnie we wrześniu
E20: Prace w rejonie Terespola do końca roku. Trzy lata opóźnienia
Modernizacja E20: Koniec nocnej przerwy w Kutnie. LCS za kilka miesięcy
Lubelskie. Jest umowa na projekty budowy linii do Łęcznej i Włodawy
inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 05 lutego 2024
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej dla budowy nowego połączenia kolejowego między Lublinem a Łęczną oraz rewitalizację linii kolejowej nr 81 Chełm – Włodawa z budową fragmentu nowej linii do Włodawy. Wartość obu projektów w ramach programu Kolej Plus jest olbrzymia i wynosi 1,2 mld zł.
Mochocki: Kolej do elektrowni atomowej jest niezbędna
Przetargi PLK za 6 miliardów. Lębork - Gdynia, Podłęże - Piekiełko. Co jeszcze?
PLK analizuje możliwości prawne wobec organizatorów blokady torów w Katowicach
Koleje Śląskie pełne obaw przed modernizacją E65 [AKTUALIZACJA]
Roman Czubiński 29 stycznia 2024
Zaproponowane przez PKP PLK warunki tymczasowej organizacji ruchu w czasie modernizacji śląskiego odcinka E65 nie satysfakcjonują nas – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym prezes Kolei Śląskich Patryk Świrski. Ma nadzieję, że nie powtórzy się chaos z przebudowywanego węzła warszawskiego. Do tekstu dołączyliśmy stanowisko zarządcy infrastruktury z odniesieniem do zawartych w wypowiedziach prezesa informacji.
Zawiercie: Nowy przystanek Kądzielów jeszcze długo bez pociągów
Patryk Świrski nie jest już prezesem Kolei Śląskich
20 lat Polski w UE. Pociąg Europejski Kolei Śląskich wyjechał na tory
Linia Skierniewice – Łowicz będzie modernizowana. Wrócą wszystkie pociągi?
Kasper Fiszer 26 stycznia 2024
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wciąż utrzymuje autobusową komunikację zastępczą w zamian za część kursów ze Skierniewic do Łowicza i Kutna. PLK zapewniają, że linia nr 11 cechuje się odpowiednią przepustowością, by przyjąć więcej kursów pasażerskich. Zapowiadają jednocześnie kolejne prace infrastrukturalne mające poprawić parametry tej trasy.
PKP PLK wybrały wykonawcę dla przebudowy stacji Bełchów
Duże zainteresowanie przebudową stacji Bełchów: 16 ofert
PKP PLK przebudują stację w Bełchowie
Polsko-ukraińska koncepcja przebudowy przejścia granicznego w Dorohusku
Kasper Fiszer 23 stycznia 2024
W drugiej połowie zeszłego roku zrealizowane zostały wszystkie zaplanowane prace infrastrukturalne na trasach prowadzących do przejść granicznych z Ukrainą. PKP PLK zapowiadają kolejne, dużo większe inwestycje. Jedną z najważniejszych będzie przebudowa linii nr 7 pomiędzy Chełmem a Dorohuskiem.
Jak postępują prace przy przystankach na linii otwockiej? [zdjęcia]
Lubelskie: Szynobus potrącił kolejarzy odśnieżających tory
Orange Polska zajmie się linią Otwock - Lublin. Prawie 70 mln zł
Koniec wojskowego remontu linii do Drawna. MON wciąż inwestuje w kolej
Kasper Fiszer 19 stycznia 2024
Sporo wcześniej, niż zakładano pierwotnie, zakończył się finansowany z budżetu państwa remont linii kolejowej nr 410. Był on prowadzony z myślą o potrzebach armii, dla której trasa stanowi dojazd do ważnych baz. Trwa natomiast inwestycja dotycząca linii nr 283 łączącej województwa dolnośląskie i lubuskie.
Zachodniopomorskie: Uruchomilibyśmy pociągi Złocieniec – Choszczno, ale nie mamy środków na remont
Nie będzie remontu linii 410 pomiędzy Drawnem a Choszcznem
Wojsko zmieniło priorytety inwestycyjne. Bocznica w Drawnie musi poczekać
Pięć lat bez pociągów na wyremontowanej trasie z Czeremchy na Białoruś
Kasper Fiszer 19 stycznia 2024
Od 2019 r. infrastruktura kolejowa na odcinku Czeremcha – granica państwa jest gotowa na przyjęcie pociągów towarowych na Białoruś. Wyremontowana przez PKP PLK linia pozostaje jednak nieczynna. Tym samym nie został zrealizowany plan odciążenia mocno obłożonego przejścia w Terespolu.
MSWiA: Nie otworzymy wyremontowanego przejścia w Czeremsze
Czeremcha: PLK przygotowuje się do reaktywacji przejścia granicznego
PKP PLK podsumowuje prace modernizacyjne na Podlasiu
inf. pras PKP PLK 14 stycznia 2024
– Inwestycje kolejowe ze środków budżetowych i współfinasowanych z funduszy unijnych przyniosły pozytywne zmiany na kolei na terenie województwa podlaskiego – czytamy w komunikacie prasowy PKP PLK. Spółka podsumowała swoje działania w północno-wschodnim województwie.
Szydło: Będziemy kontynuować nasze działania. Od jutra przegląd resortów
Kutno – Toruń: Koniec modernizacji jednak w 2024 r.
Kasper Fiszer 29 grudnia 2023
Kończy się czwarty etap modernizacji trasy łączącej Kutno z Toruniem. Prace na międzywojewódzkiej linii nr 18 nie zostaną jednak sfinalizowane w 2023 r. Przez najbliższe tygodnie prowadzone będą roboty wykończeniowe itp.
Mochocki: Kolej do elektrowni atomowej jest niezbędna
Przetargi PLK za 6 miliardów. Lębork - Gdynia, Podłęże - Piekiełko. Co jeszcze?
PLK analizuje możliwości prawne wobec organizatorów blokady torów w Katowicach
Łódź – Koluszki: Wiadukt w Bedoniu jeszcze nieco później
Kasper Fiszer 27 grudnia 2023
W tym roku nie zostanie ukończona budowa nowego wiaduktu kolejowego w pobliżu przystanku Bedoń w gminie Andrespol. Obiekt ma usprawnić ruch kolejowy na ważnej linii łączącej Łódź z Koluszkami i poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Przyczyną poślizgu jest konieczność wykonania dodatkowego odwodnienia.
Przez remont przejazdu pociągi ominą łódzki Widzew
Tydzień utrudnień w Koluszkach. Budowa wiaduktu w Bedoniu
Łódź bez pociągów międzynarodowych nawet po otwarciu tunelu
Łódź: Obudowa drugiej nitki tunelu gotowa
Roman Czubiński 15 grudnia 2023
Zakończyło się drążenie drugiej jednotorowej nitki łódzkiego tunelu średnicowego dla kolei konwencjonalnej. Kolejna zacznie powstawać za około dwóch miesięcy – przedtem jednak musi zostać wykonana skomplikowana operacja przenoszenia tarczy TBM na drugą stronę czynnej linii kolejowej. Druga maszyna, budująca tunel dwutorowy, stoi w oczekiwaniu na wyniki ekspertyz – informuje PKP PLK.
Łódzki tunel średnicowy: Większa tarcza znów drąży, bez postojów
Łódzki tunel średnicowy: Trwają problemy z piaskami przy Legionów
Łódź: TBM Katarzyna znów drąży tunel
Linie kolejowe: Czy pieniądze na modernizację wydajemy sensownie?
Łukasz Malinowski 14 grudnia 2023
W debatach publicznych o inwestycjach realizowanych na sieci kolejowej zarządzanej obecnie przez PKP PLK, często pojawia się zarzut braku widocznego wpływu modernizacji na czas przejazdu pociągów pasażerskich. Przytaczane są przykłady inwestycji w ramach których zaangażowano budżety na poziomie miliardów złotych, skazano pasażerów trwające miesiącami objazdy i ograniczenia połączeń, a czas podróżowania zmienił się w niewielkim stopniu. O tym ile w tym prawdy pytamy Jakuba Majewskiego z Fundacji „Pro Kolej”.
Sosnowiec. Wraca linia nr 26, choć na razie w krótszej relacji
Dolny Śląsk: Pociągi do Stronia Śląskiego pojadą w 2026 roku
PKP Cargo z kontraktami na przewozy węgla dla Grupy Enea
Świętokrzyskie: Opóźniona modernizacja linii 25 potrwa jeszcze rok dłużej
Kasper Fiszer 14 grudnia 2023
Dopiero w drugiej połowie 2024 r. zakończy się mocno opóźniona modernizacja linii kolejowej biegnącej ze Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza. Oznacza to kolejne miesiące utrudnień dla pasażerów i przewoźników towarowych. Przyczyną zmian w harmonogramie robót jest zwiększenie ochrony przeciwpowodziowej.
Modernizacja linii 25, 74 i 78 na Podkarpaciu potrwa do 2028 r.
Sandomierz: Po otwarciu trasy do Skarżyska zamknięcie odcinka do Tarnobrzega
Skarżysko-Kamienna – Sandomierz: Modernizacja nie zakończy się w tym roku
PLK wyjaśnia przyczyny zamknięcia linii nr 7 Warszawa - Otwock
inf. pras PKP PLK 04 grudnia 2023
Zgodnie z zapowiedziami, od 2 grudnia wykonawca prac na linii otwockiej (nr 7) zamknął linię dla ruchu pociągów. PKPPLK wyjaśnia, jakie prace w tym czasie zostaną wykonane.
Mochocki: Kolej do elektrowni atomowej jest niezbędna
Przetargi PLK za 6 miliardów. Lębork - Gdynia, Podłęże - Piekiełko. Co jeszcze?
PLK analizuje możliwości prawne wobec organizatorów blokady torów w Katowicach
PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy
Kasper Fiszer 01 grudnia 2023
Zarządca infrastruktury podsumował wydatki poniesione na poprawę jakości infrastruktury prowadzącej do przejść granicznych z Ukrainą. Od 24 lutego zeszłego roku do końca 2023 r. na ten cel ma zostać wydatkowane przeszło 200 mln zł. Prace objęły także szerokotorowe odcinki graniczne.
Mochocki: Kolej do elektrowni atomowej jest niezbędna
Przetargi PLK za 6 miliardów. Lębork - Gdynia, Podłęże - Piekiełko. Co jeszcze?
PLK analizuje możliwości prawne wobec organizatorów blokady torów w Katowicach
Budowa nowego mostu w Przemyślu na ukończeniu
inf. pras PKP PLK 20 listopada 2023
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych za blisko 67 mln zł netto w budowę nowej przeprawy w Przemyślu jest na ukończeniu.
Mochocki: Kolej do elektrowni atomowej jest niezbędna
Przetargi PLK za 6 miliardów. Lębork - Gdynia, Podłęże - Piekiełko. Co jeszcze?
PLK analizuje możliwości prawne wobec organizatorów blokady torów w Katowicach
Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne
Łukasz Malinowski 19 listopada 2023
Amtrak otrzyma 10 mld USD finansowania z Federal Railroad Administration (FRA) na modernizację krytycznej infrastruktury kolejowej na NEC Northeast Corridor (Korytarz Północno-Wschodni), czyli najbardziej obciążonej ruchem trasie w Stanach Zjednoczonych.
Amtrak bliżej wymiany wagonów
Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią
Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo
Łódź Retkinia: Czy wyburzenia można było uniknąć?
Roman Czubiński 13 listopada 2023
Zbliżająca się budowa łódzkiego tunelu kolei dużych prędkości spowoduje czasową rozbiórkę chętnie wykorzystywanego przez łodzian przystanku kolejowego Łódź Retkinia. Łódzcy politycy Koalicji Obywatelskiej oraz Lewicy zarzucają CPK oraz PKP PLK marnotrawstwo, wynikające z braku koordynacji działań. Z rozmowy z ekspertem wynika tymczasem, że sprawa wcale nie jest jednoznaczna.
Los przystanku Łódź Retkinia wciąż niepewny
Łódź: Utrata dotacji unijnej na przystanek Retkinia?
Łódź: Nowy przystanek kolejowy Retkinia do wyburzenia. Jest decyzja CPK
Wojciech Trojanowski (STRABAG): Zmienić sposób finansowanie inwestycji kolejowych
Łukasz Malinowski 10 listopada 2023
STRABAG z nadzieją patrzy na najbliższe miesiące. Firma liczy na uruchomienie środków europejskich i rozpoczęcie realizacji inwestycji kolejowych, ale podkreśla też, że system finansowania kolei powinien zostać zmieniony na analogiczny do Funduszu Drogowego. Bez tego nie ma bowiem mowy o stabilizacji sytuacji na rynku.
Wójcik (STRABAG): Wcześniej na rynku zabraknie pracowników niż pracy
STRABAG: Budowlanka wychodzi z kryzysu, ale konkurencja rośnie
Wojciech Trojanowski (STRABAG): Na rynek patrzę z optymizmem
Modernizacja linii 281 pod Jarocinem opóźniona o pół roku
Kasper Fiszer 07 listopada 2023
Linia kolejowa wybiegająca z Jarocina w kierunku Krotoszyna miała zostać otwarta po modernizacji w czerwcu tego roku. Mimo to wciąż kursują tam autobusy zastępcze. Zarządca infrastruktury tłumaczy, że podczas realizacji inwestycji odkryto, że stan niektórych obiektów inżynieryjnych jest dużo gorszy, niż zakładano, co przełożyło się na zwiększenie zakresu robót.
Skarżysko-Kamienna: Tunelu z dworcem wciąż połączyć się nie da
Kolejne opóźnienie modernizacji linii do portów w Szczecinie i Świnoujściu
PB: Realizacja KPK zahamowała, PLK wykonała tylko 2/3 planu na 2020 rok
PORR: 2024 będzie trudny, ale jest nadzieja na KPO
Łukasz Malinowski 02 listopada 2023
– Koniunktura w budownictwie wciąż jest na sporym minusie, choć w III kwartale tego roku nastroje firm budowlanych były trochę lepsze. To, co je wciąż psuje to przede wszystkim koszty zatrudnienia, energii i paliw oraz materiałów i usług. Równocześnie wraz zapowiedziami pozyskania środków z KPO pojawia się w branży nadzieja na uruchomienie w końcu inwestycji publicznych – mówi Siegfried Weindok, Członek Zarządu PORR S.A. .
TEM pracuje w tunelu kolejowym w Trzcińsku. "To coś więcej niż drążenie"
PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już
PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już
Łódź: Wraca ruch jednotorowy z Kaliskiej na Żabieniec
Kasper Fiszer 23 października 2023
Prace przy budowie podziemnego tunelu średnicowego wymusiły ponowne zamknięcie jednego z torów na ważnym odcinku Łódź Kaliska – Łódź-Żabieniec. Utrudnienia dla podróżnych nie będą jednak duże. Zarządca infrastruktury podsumował także postęp innych inwestycji toczących się na terenie województwa łódzkiego.
Łódź – Łowicz: Autobusy zastępcze wracają na wakacje
Łódź – Łowicz: Będą kolejne przerwy w ruchu, ale tylko na kilka dni
Budowa przystanków na liniach z Łodzi do Kutna i Łowicza ponownie wymusi zamknięcie linii
KIO unieważnia wynik przetargu PLK wartego 4 mld zł [AKTUALIZACJA]
Roman Czubiński 12 października 2023
Podpisanie umowy na modernizację i rozbudowę odcinka Szopienice Południowe – Piotrowice w węźle katowickim nie nastąpi tak szybko, jak się spodziewano. Krajowa Izba Odwoławcza przychyliła się do wniosków przegranych oferentów i unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty, za jaką wcześniej uznano propozycję konsorcjum Intercor - Stecol. PKP PLK zapowiadają w związku z tym jej odrzucenie.
Sosnowiec. Wraca linia nr 26, choć na razie w krótszej relacji
Dolny Śląsk: Pociągi do Stronia Śląskiego pojadą w 2026 roku
PKP Cargo z kontraktami na przewozy węgla dla Grupy Enea
Czy uda się przebudować linię kolejową nr 201 do 2028 roku?
Mikołaj Kobryński 06 października 2023
Modernizacja linii kolejowej nr 201 z Maksymilianowa do Gdyni wraz z elektryfikacją i budową drugiego toru szlakowego była jednym z największych planowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe projektów inwestycyjnych w mijającej perspektywie finansowej Unii Europejskiej. Inwestycja, której łączna wartość szacowana jest dziś na 9,7 mld zł, nie doczekała się realizacji. Obecne deklaracje wskazują na zakończenie prac w 2028 roku. Czy to realne?
Sosnowiec. Wraca linia nr 26, choć na razie w krótszej relacji
Dolny Śląsk: Pociągi do Stronia Śląskiego pojadą w 2026 roku
PKP Cargo z kontraktami na przewozy węgla dla Grupy Enea