Partnerzy serwisu:
Pasażer

Bełchatów: Po przedłużeniu linii nie będzie pociągów dalekobieżnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Bełchatów: Po przedłużeniu linii nie będzie pociągów dalekobieżnych
fot. Roman Czubiński (2012 r.)Most na linii 24 w okolicy Bełchatowa
Mimo planowanych inwestycji infrastrukturalnych Bełchatów nie doczeka się obsługi koleją dalekobieżną. Ministerstwo Infrastruktury nie ma bowiem planów dotowania kursów korzystających z projektowanego ciągu Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Chorzew-Siemkowice. Tłumaczy, że obsługa trasy leży w kompetencji marszałka.

Trwają przygotowania do budowy przedłużenia istniejącej linii kolejowej 24 Piotrków Trybunalski – Bełchatów w kierunku Magistrali Węglowej (linia 131). Zawarty niedawno przez rząd i województwo pakt kolejowy zakłada realizację inwestycji w ramach dwóch projektów. Pierwszy obejmuje modernizację i elektryfikację fragmentu Piotrków – Bełchatów oraz dobudowę odcinka Bełchatów – Bogumiłów. Drugi zakłada zaś poprowadzenie torów od Bogumiłowa do stacji Chorzew-Siemkowice, leżącej na przecięciu „Węglówki” z linią 146 Chorzew-Siemkowice – Wyczerpy.

Będą wyłącznie pociągi regionalne

Oba zadania mają być finansowane z różnych źródeł. Pierwsze będzie prowadzone w ramach rządowego programu Kolej Plus, drugie powinno dojść do skutku dzięki dotacji z funduszy unijnych szczebla regionalnego. Mimo to trasa na każdym z odcinków ma być gotowa do roku 2029. Wówczas przewozy zamierza zainaugurować tam województwo łódzkie, kierując do Bełchatowa pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

W ponad 50-tysięcznym Bełchatowie nie wsiądziemy natomiast do pociągów PKP Intercity. – Obecnie nie ma w planach uruchomienia pociągów dalekobieżnych kursujących po wspomnianej trasie – mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Tłumaczy ona, że resort przygotowuje ofertę w oparciu o plan transportowy.

Połączenia istotne dla lokalnej społeczności to kwestia samorządu

– Plan ten nie obejmuje stacji Bełchatów oraz Chorzew-Siemkowice – stwierdza nasza rozmówczyni. Przypomina, że do tej ostatniej można obecnie dotrzeć pociągami ŁKA i Polregio. Obie spółki uruchomiły kursy do Częstochowy, a ŁKA także do Łodzi, w grudniu 2024 r.

– Relacje i postoje, które są istotne z punktu widzenia lokalnej społeczności, powinny być uruchomione przez właściwe władze samorządowe – ocenia przedstawicielka ministerstwa. Dodaje, że ostateczny kształt siatki połączeń dotowanych z kasy MI zależy od wielu czynników. Wśród nich wymienia ona możliwości finansowe resortu oraz taborowe operatora. Aktualnie połączenia ze wsparciem z budżetu centralnego realizuje PKP Intercity.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij