NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Na linii 209 z Bydgoszczy do Chełmży rewolucji nie będzie

| Michał Szymajda 20.07.2021 3,4k

Na linii 209 z Bydgoszczy do Chełmży rewolucji nie będzie
Stacja Chełmżafot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe na początku roku obiecały remont linii kolejowej 209 od Bydgoszczy do Chełmży. Remont nie przyniesie jednak wielkiej poprawy warunków prowadzenia ruchu na linii, gdzie niedawno czasowo zawieszono przewozy.
O linii 209 pisaliśmy sporo, gdy na przełomie 2020 i 2021 roku marszałek województwa kujawsko-pomorskiego zawiesił na niej przewozy, tłumacząc, że linia jest w złym stanie. PLK odpowiedziały marszałkowi, że wbrew twierdzeniom przedstawicieli regionu, linia „zapewnia sprawne podróże. Jest bezpieczna i gwarantuje dobre przewozy pasażerskie z prędkością od 60 do 80 km/h. Na linii dla podróżnych dostępnych jest 12 przystanków i stacji”.

Wiosną pociągi Arrivy RP wróciły, ale tylko w liczbie 3 par. Pociągiem z Bydgoszczy do Chełmży można dostać się jeszcze autobusami, oraz pociągiem z przesiadką w Toruniu (na komunikację zastępczą). 

Zaplanowane prace miały sporo zmienić

W drugiej połowie roku zaplanowano prace, których efektem będzie poprawa parametrów i likwidacja ograniczeń prędkości. Po pracach pociągi na całej linii pojadą z prędkością 80 km/h – zapowiedziały PKP PLK na początku roku. Zapytaliśmy o to, kiedy się rozpoczną. Okazuje się, że dopiero w październiku.

– W październiku PKP PLK zaplanowały prace, które zapewnią utrzymanie sprawnych połączeń kolejowych między Bydgoszczą a Chełmżą. Pomiędzy przystankami Dąbrowa Chełmińska i Ostromecko, na długości 2 km, wymienione zostaną szyny. Prace będą trwały około 2 tygodni. Jest to linia jednotorowa, dlatego konieczne będą zmiany w komunikacji, które zostaną ujęte w rozkładzie jazdy pociągów. Na czas prac, w ustaleniu z przewoźnikami, wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. Koszt robót wyniesie blisko 400 tys. zł ze środków budżetowych PLK – napisał Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK. Jaki będzie rezultat tych prac?

Góra urodziła mysz?

– Efektem planowanych prac utrzymaniowych na linii kolejowej z Bydgoszczy do Chełmży jest zapewnienie sprawnych i bezpiecznych podróży oraz utrzymanie rozkładowej prędkości jazdy pociągów do 70 km/h – powiedział przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Nie będzie więc podniesienia prędkości do 80 km/h na tym krótkim odcinku. Więcej prac przy linii w 2021 nie będzie.

Na razie nie będzie też dobudowy mijanek na trasie. Bez tego pociągi osobowe zamawiane przez region będą musiały kursować w godzinach, które determinuje charakter linii z nieregularnie i rzadko rozmieszczonymi mijankami.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5