NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Coraz bliżej pociągów do Karpacza. Jest przetarg na rewitalizację ponad połowy trasy

| Jakub Rösler 27.01.2022 9,4k

Coraz bliżej pociągów do Karpacza. Jest przetarg na rewitalizację ponad połowy trasy
Stacja w Mysłakowicachfot. MIGORMCZ, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła właśnie przetarg na rewitalizację fragmentu linii kolejowej 308, z Jeleniej Góry do Mysłakowic. Remont tej linii jest dofinansowany z Polskiego Ładu. Rewitalizacja trasy otwiera możliwości powrotu pociągów do Karpacza, ponieważ to właśnie w Mysłakowicach zaczyna się linia 340, która biegnie do tego miasta.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła kolejny przetarg dotyczący rewitalizacji linii kolejowej. Tym razem dotyczy on fragmentu linii kolejowej 308, z Jeleniej Góry do Mysłakowic. Linia w całości została przejęta przez dolnośląski samorząd w 2021 roku, wraz z liniami o numerach 340 oraz 345. Dzięki tym działaniom pociągi mają w przyszłości powrócić do Karpacza, Mysłakowic czy Kowar.

Odcinek, którego dotyczy omawiane postępowanie liczy niespełna 10 kilometrów. Na większości trasy jest ona nieczynna, a fragment leżący bliżej Mysłakowic jest wręcz nieprzejezdny. Samorząd województwa dolnośląskiego otrzymał na rewitalizację tej linii ponad 21 milionów złotych dofinansowania z Polskiego Ładu. W Mysłakowicach swój bieg zaczyna linia 340, która prowadzi do Karpacza. Dolnośląski samorząd od dawna deklaruje chęć powrotu pociągów do tego kurortu, a remont linii do Mysłakowic znacznie to ułatwi. Po ukończeniu tego zadania pozostanie rewitalizacja niecałych 7 kilometrów toru, aby kolej pasażerska wróciła do Karpacza.

Linia do budowy od podstaw

Prace obejmują odbudowę linii praktycznie od podstaw. Do wymiany są szyny, podkłady kolejowe, a także uzupełnienie lub wymiana podsypki torowej. Linia jest silnie zarośnięta, a do wymiany jest także nawierzchnia na każdym z 12 przejazdów kolejowo-drogowych.

Pociągi pojadą 60 km/h

Rewitalizacja ma umożliwić kursowanie pociągów z prędkością 60 km/h. Perony mają mieć długość 100 metrów oraz wysokość 0,55 metra. Odtworzenie lub modernizacja musi objąć każdy z obiektów inżynieryjnych na tej trasie, w tym dwa wiadukty, z czego jeden na 19,5 kilometrze trasy. W tunelu kolejowym o długości ponad jednego kilometra, znajdującym się na 14,347 kilometrze trasy należy zdjąć cały tor, a także zabezpieczyć wloty tunelu przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. Na linii zaprojektowano modernizację dwóch istniejących przystanków, a więc Łomnica oraz Mysłakowice.

Na przystankach mają stanąć wiaty pasażerskie, po jednym na każdym z nich. Ponadto na peronach pojawią się ławki, kosze na śmieci, stojaki na minimum 10 rowerów oraz oświetlenie ledowe. Przewidziano także montaż tablic kierunkowych oraz tych z nazwą danego przystanku. Pojawi się także monitoring wizyjny. Przy każdym z przystanków ma zostać wykonany parking na minimum 5 samochodów.

15 miesięcy na realizację zamówienia

Termin wykonania zamówienia to 15 miesięcy od dnia podpisania umowy. Startować mogą podmioty, które w ciągu ostatnich 5 lat wykonały minimum jedno zadanie polegające na rewitalizacji, modernizacji, budowie lub też przebudowie linii kolejowej, o wartości minimum 5 milionów złotych brutto.

Oferty można składać do 23 lutego 2022 roku. O wyborze zdecydują kryteria ceny - 60%, a także doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia - 40%.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5