NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PR: RŻD nie przedstawiły szczegółów technicznych wjazdu do Kaliningradu

| Kasper Fiszer 04.12.2018 3,5k

PR: RŻD nie przedstawiły szczegółów technicznych wjazdu do Kaliningradu
Pociągi pasażerskie w Kaliningradziefot. Vovse ne, lic. CC BY-SA 3.0
Przewozy Regionalne (Polregio) nadal zainteresowane są uruchomieniem przesiadkowego połączenia z Gdyni do Kaliningradu. Polski przewoźnik czeka jednak na stanowisko RŻD w sprawach technicznych i handlowych. Spółka wskazuje także, że nie ma zagwarantowanego finansowania kursów na części trasy.
W listopadzie informowaliśmy na naszych łamach o braku perspektyw na realizację planów uruchomienia dalekobieżnych pociągów międzynarodowych z Kaliningradu do Polski lub Niemiec. Wszystko wskazuje na to, że w dającej się przewidzieć perspektywie czasu na przejściu granicznym Braniewo – Mamonowo nie pojawi się także ruch regionalny. PR, które przeprowadziły już w tym roku przejazd testowy, nie porozumiały się bowiem ostatecznie ze stroną rosyjską.

Dojazd tylko do Braniewa pozbawiony jest sensu

– Nadal jesteśmy gotowi na uruchomienie połączeń kolejowych Gdynia – Kaliningrad z przesiadką w Braniewie – deklaruje Dominik Lebda, rzecznik prasowy PR. – Nie otrzymaliśmy stanowiska Kolei Rosyjskich [Rossijskije Żeleznyje Dorogi, RŻD] w ważnych kwestiach technicznych i handlowych. Wstrzymuje nas to w działaniach w kierunku utworzenia tego połączenia – tłumaczy nasz rozmówca.

PR nie utworzą także krajowych połączeń z Gdyni do Braniewa, do którego docierają obecnie jedynie nieliczne kursy z Olsztyna. – Nie ma sensu tworzenia połączenia do granicy z Obwodem Kaliningradzkim, jeśli nie będzie możliwości skomunikowania go z pociągiem do i z Kaliningradu – ocenia rzecznik PR. Pozbawiona ruchu pasażerskiego pozostaje zatem linia kolejowa nr 204 na odcinku Bogaczewo – Braniewo.

Do ponownej reaktywacji przewozów do Braniewa na razie nie dojdzie

Przypomnijmy, że pociągi regionalne relacji Elbląg – Braniewo przez Bogaczewo i Młynary zostały zlikwidowane wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy 2012 – 2013 w grudniu 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego tłumaczył wówczas swoją decyzję o wycofaniu dofinansowania kursów przyczynami finansowymi. Połączenia realizowane były jedynie przez dwa lata – dwie pary pociągów Regio uruchomiono bowiem we wrześniu 2010 r.

PR wskazują, że problemem dotyczącym wznowienia przewozów do Kaliningradu oprócz bierności strony rosyjskiej jest właśnie kwestia finansowania kursów przez UMWWM. – Część trasy pociągu na terenie województwa warmińsko-mazurskiego nie jest ujęta w umowie pomiędzy Przewozami Regionalnymi a Urzędem i nie jest objęta finansowaniem – mówi Dominik Lebda. Podstawową kwestią pozostaje jednak brak wiążących ustaleń z Rosjanami. – Dopóki nie otrzymamy oficjalnego stanowiska strony rosyjskiej, niestety nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy to połączenie zostanie uruchomione – podsumowuje przedstawiciel PR.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5