NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontują stację Werchrata przy granicy z Ukrainą

| inf. pras oprac. kł 30.07.2021 3,1k

PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontują stację Werchrata przy granicy z Ukrainą
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Za prawie 9 milionów złotych PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontują tory – „normalny” i szeroki na stacji towarowej w Werchracie. Efektem ma być sprawniejszy przewóz i przeładunek towarów na polsko-ukraińskim przejściu granicznym Werchrata – Rawa Ruska. Zadanie finansowane jest z budżetu państwa.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za prawie 9 milionów złotych netto na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w torach nr 220, linii nr 116 i torze nr 35 linii nr 101 w stacji Werchrata w ramach projektu „Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Werchrata – Rawa – Ruska”. Prace będą realizowane w latach 2022-23. Inwestycja jest finansowana z budżetu państwa.

Łącznie umowa obejmuje przebudowę dwóch torów: szerokiego oraz normalnego o łącznej długości blisko 1,5 km z zastosowaniem nawierzchni bezpodsypkowej. Przewidziano remont odwodnienia. Przebudowany będzie przepust. Efektem robót będą sprawniejsze, bezpieczniejsze przejazdy pociągów towarowych a tym samym zwiększenie potencjału punktu przeładunkowego.

Na stacji w Werchracie, kolejowym przejściu granicznym w województwie podkarpackim, w powiecie lubaczowskim, przeładowywane są wagony z Ukrainy, przewożące materiały m.in. do produkcji ceramiki, sól drogowa i przemysłowa, kruszywa. Towary wjeżdżają po torze szerokim granica państwa – Kaplisze (linia 116), a następnie są przekładane na tor „normalny” linii Munina – Hrebenne. Glina przewożona jest do Opoczna. Sól i kruszywa transportowane są koleją w rożne strony kraju. W zeszłym roku na stacji w Werchracie przeładowano 300 tysięcy ton towarów. W drugim półroczu bieżącego roku deklarowane jest zwiększenie przeładunku o 1000 ton miesięcznie – informuje PKP PLK.

Na prace na linii nr 101 Munina – Hrebenne przeznaczono w 2020 r. 31 mln zł ze środków własnych PLK. W latach 2018 -2019 wyremontowano tory w stacji Basznia. Na odcinku Horyniec-Zdrój – Werchrata o długości ok. 13 km zarządca infrastruktury wprowadził prędkość dopuszczalną 30 km/h. Rewitalizacja linii jest jednym z projektów, zgłoszonych przez województwo podkarpackie do programu Kolej Plus, ale według naszych informacji nie powstaje wymagane studium 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5