Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 11: Nowym torem ze Skierniewic do Bełchowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
09-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Przed czasem PLK SA osiągnęły półmetek finałowego etapu przebudowy linii Skierniewice – Łowicz. Pasażerowie korzystają już z komfortowych peronów na przystankach Mokra i Sierakowice Skierniewickie i pociągów kursujących po zmodernizowanych torach. Inwestycja o wartości ponad 82 mln zł jest realizowana z dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej, ujętych w Krajowym Planie Odbudowy (KPO).

Prace wyprzedzają zakładany harmonogram. Pierwszy etap obejmujący tor nr 1 i przylegające do niego perony miał trwać od czerwca do połowy listopada. Dzięki sprawnej realizacji od 7 listopada pociągi kursują po odnowionym torze. Na długości 8 kilometrów ułożono nowe szyny i podkłady oraz wywieszono nową sieć trakcyjną. Zapewniono dzięki temu płynne przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych. Jednocześnie rozpoczęła się przebudowa drugiego toru, co przybliża zakończenie całej inwestycji przed terminem.

Na przystankach Mokra i Sierakowice Skierniewickie podróżni korzystają z nowych peronów przy torze nr 1. Platformy są wyższe i bardziej komfortowe. Wszyscy podróżni, w tym osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się, wygodnie wsiądą i wysiądą do i z pociągów. Na każdym peronie ustawiono po dwie wiaty, chroniące przed trudnymi warunkami atmosferycznymi, oraz cztery ławki. Perony wyposażono w gabloty informacyjne, czytelne oznakowanie oraz wygodne drogi dojścia. Są one też lepiej oświetlone, zapewniając bezpieczne podróże również po zmierzchu.

Równocześnie postępują prace przy nowej kładce dla pieszych w Bełchowie. Budowane są fundamenty pod schody prowadzące na peron. Dzięki nowej przeprawie nad torami miejscowość zyska bezpieczne przejście, które skomunikuje dwie strony stacji. Znacząco poprawi się komfort korzystania z transportu kolejowego.

Przebudowa odcinka linii kolejowej między Skierniewicami a Bełchowem obejmuje również modernizację obiektów inżynieryjnych oraz systemu sterowania ruchem kolejowym. Niezawodną obsługę pociągów zapewnią nowoczesne urządzenia sterowania pociągami, które będą zintegrowane z lokalnym centrum sterowania (LCS) w Skierniewicach. Poziom bezpieczeństwa zwiększą nowe urządzenia oraz wymiana nawierzchni na 5 przejazdach kolejowo-drogowych. Na czas prac wyznaczane są objazdy uzgodnione z samorządem. Informacje o zamknięciach są przekazywane z wyprzedzeniem. Dodatkowo przepustowość odcinka poprawi zabudowa samoczynnej blokady liniowej, która pozwoli na jednoczesną jazdę kilku pociągów na szlaku.

Efektem inwestycji będzie krótsza podróż między Łowiczem a Skierniewicami i sprawniejsze przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych. Prace na odcinku Bełchów – Skierniewice realizowane są ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) w ramach zadania inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej nr 11 na odcinku Łowicz Główny – Skierniewice”. Zakończenie inwestycji jest planowane w sierpniu 2026 roku.

Wartość modernizacji odcinka Bełchów – Skierniewice wynosi 82,6 mln zł netto (101,6 mln zł brutto). Wykonawcą jest Track Tec Construction Sp. z o. o.

Prace między Skierniewicami a Bełchowem są kontynuacją przebudowy linii Skierniewice – Łowicz, ważnej dla ruchu pasażerskiego oraz towarowego. W ramach zadań prowadzonych w latach 2020-2023 zmodernizowano już odcinek Bełchów – Łowicz, stację Bełchów i przystanek Bobrowniki. Wartość tych robót wynosiła ponad 93 mln zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Mazowieckie: Dwie oferty na naprawę „Babci”

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Dwie oferty na naprawę „Babci”

Roman Czubiński 09 listopada 2025

Nowa droga do dworca pod Puławami gotowa

Infrastruktura

Nowa droga do dworca pod Puławami gotowa

Damian Kelman 09 listopada 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Koleje Mazowieckie: Dwie oferty na naprawę „Babci”

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Dwie oferty na naprawę „Babci”

Roman Czubiński 09 listopada 2025

Nowa droga do dworca pod Puławami gotowa

Infrastruktura

Nowa droga do dworca pod Puławami gotowa

Damian Kelman 09 listopada 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij