SERWISY PARTNERSKIE rynekinfrastruktury.pl transport-publiczny.pl rynek-lotniczy.pl tor-konferencje.pl zdgtor.pl
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Roman Czubiński 03 listopada 2025
Przygotowania do otwarcia polskiego rynku dalekobieżnych przewozów PSC, które ma nastąpić w roku 2030, wchodzą w decydującą fazę. Ministerstwo Infrastruktury i CUPT określą wkrótce zasady działania nowego ich organizatora, Krajowego Zarządu Transportu – choć UTK ostrzega, że czas na to się kończy. Doświadczenia Włoch, Hiszpanii czy Czech pokazują, że dobrze przeprowadzona liberalizacja rynku może wyjść na korzyść całemu systemowi kolejowemu – to wnioski z debaty na tegorocznych targach TRAKO.
Hiszpania: Renfe jednak z dziesięcioletnim kontraktem
AllRail: Czy „Zielony Ład” przyspieszy liberalizację rynku?
Liberalizacja w Czechach częściowo wstrzymana. Dziesięcioletnie kontrakty dla ČD
Polska KDP: Największe trudności – przed rozpoczęciem budowy
Roman Czubiński 28 października 2025
Budowa linii dużych prędkości „Y” i dopuszczenie jej do eksploatacji będzie tylko zwieńczeniem długiego procesu. Największe trudności są rozwiązywane obecnie, na etapie przygotowań – stwierdzili przedstawiciele inwestora i potencjalnych wykonawców podczas debaty na targach TRAKO. Szczegóły są dopracowywane – między innymi – na Forum Dialogu Technicznego CPK.
CPK: Dzięki prędkości 350 km/h wyższa prędkość i krótszy czas przejazdu przyciągną pasażerów
Malepszak: KDP w Polsce na ponad 300 km/h
KDP Łódź - Warszawa. CPK potrzebuje 150 działek, rusza wykup gruntów
Rail Capital Partners: Nasza siła to dostępność
Roman Czubiński 23 października 2025
Atutem Rail Capital Partners jest indywidualne podejście do każdego klienta oraz niezawodny serwis, oparty na magazynach konsygnacyjnych części do lokomotyw – przekonuje w rozmowie z Rynkiem Kolejowym prezes zarządu Rail Capital Partners Ireneusz Kozłowski. Firma oczekuje rozpoczęcia dużych inwestycji infrastrukturalnych, które powinny poprawić koniunkturę na rynku przewozów towarowych. Nie wyklucza też, że w perspektywie kilku lat wejdzie na rynek wynajmu taboru pasażerskiego.
Pesa dostarczy 12 lokomotyw dla spółki PFR-u
Tylko Pesa złożyła ofertę na dostawę 12 lokomotyw dla spółki PFR-u
Spółka PFR-u zamawia aż 22 lokomotywy. Niekoniecznie od Pesy
Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami
Roman Czubiński 22 października 2025
Polska branża kolejowa jest przygotowana do zadań związanych z KDP zarówno technicznie, jak i od strony realizacyjnej – uznali uczestnicy debaty podczas targów TRAKO. CPK zapowiada przyjęcie rozwiązań, które będą ułatwiać wykorzystanie potencjału polskich firm wykonawczych. Część technologii będzie jednak trzeba pozyskać z zagranicy.
PKP Intercity blisko ogłoszenia przetargu na pociągi minimum 320 km/h
CPK: KDP nie zlikwiduje wykluczenia, ale zachęci do przesiadki z samochodu
Grzegorz Kucia (FPS H.Cegielski): Będziemy rozwijać pojazdy typu EZT
Jak stawić czoła regresowi kolejowych przewozów towarowych w Europie?
Mikołaj Kobryński 21 października 2025
Udział transportu kolejowego w śródlądowych przewozach ładunków w Unii Europejskiej systematycznie spada. Dotyczy to również Polski, w której owa tendencja może przybrać na sile ze względu postępującą transformacją energetyczną. Czy możemy jeszcze skutecznie odwrócić obserwowane w Polsce i Europie trendy? Odpowiedź nie jest jednoznaczna.
Czerwiec ze spadkiem w przewozach towarowych koleją
5 lat LTG Cargo w Polsce
Przewozy towarowe: Kolejny miesiąc spadków
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
TINES Rail 17 października 2025
Podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2025 w Gdańsku firma TINES zaprezentowała najnowsze osiągnięcia w zakresie elementów konstrukcji nawierzchni dróg szynowych, pokazując, że polska myśl techniczna i krajowy kapitał z powodzeniem wyznaczają kierunki rozwoju infrastruktury szynowej w Europie.
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
Siemens Mobility podsumowuje targi TRAKO 2025
Pierwszy polski interfejs EULYNX
Kombud Group 10 października 2025
Kombud Group jako pierwsza polska firma stworzył protokół wymiany danych zgodny ze standardem EULYNX. Oprogramowanie pozwoliło połączyć system zależnościowy MOR-3 Kombudu ze sterownikami obiektowymi. Jednocześnie Kombud podpisał umowę z fińską firmą Relesoft w sprawie testów w symulatorze EULYNX, które umożliwią dalszy rozwój oprogramowania oraz certyfikacje po zakończeniu testów.
Polskie Linie Kolejowe dołączają do międzynarodowego konsorcjum EULYNX
Krzysiak, GMV: Rozwijamy nasze produkty, co roku pokazujemy nowości
Redakcja 06 października 2025
Grupa GMV dostarcza rozwiązania systemowe do zarządzania transportem zbiorowym, zarówno kolejowym, jak również miejskim i regionalnym. – Nasze produkty staramy się systematycznie rozwijać i ulepszać – mówi Rafał Krzysiak, menadżer ds. rozwoju w GMV, opowiadając o tym, co firma pokazała na tegorocznych targach TRAKO.
Warszawa. 15 lat „Parkuj i Jedź”
System Fala wchodzi do gdańskich tramwajów
W Krakowie mapy Google z opóźnieniami komunikacji
Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów
Redakcja 03 października 2025
Pierwsze cztery Impulsy kupiła od Newagu SKM Warszawa, potem rozpoczęła się sprzedaż do wszystkich urzędów marszałkowskich w Polsce. – Trzysetny Impuls został właśnie dostarczony do trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej – mówił podczas targów TRAKO prezes Newagu Zbigniew Konieczek.
NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h
Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto
Newag: Ponad 10 mld złotych w portfelu zamówień
Banach, Stadler Polska: Inwestycje przełożyły się na sukces
Redakcja 02 października 2025
– Tysiąc pojazdów wyprodukowanych w tak krótkim czasie nie bierze się znikąd – mówi prezes Stadler Polska Radosław Banach. Jak dodaje, to efekt konsekwentnej polityki inwestowania w zakład, współpracę z lokalnymi dostawcami oraz kapitał ludzki.
Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie
Stadler Polska: Nasze EZT coraz bardziej polskie [ZDJĘCIA]
Stadler: Tysięczny pojazd z siedleckiej fabryki
Stadler Polska: Nasze EZT coraz bardziej polskie [ZDJĘCIA]
Roman Czubiński 01 października 2025
Pojazdy produkowane w zakładach Stadlera w Siedlcach składają się w coraz większym procencie z polskich komponentów. Firma nie planuje jednak wprowadzania własnych, odbiegających od szwajcarskich rozwiązań konstrukcyjnych w zakresie pudeł czy wózków – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym członek zarządu Stadler Polska Arkadiusz Świerkot.
Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie
Banach, Stadler Polska: Inwestycje przełożyły się na sukces
Stadler: Tysięczny pojazd z siedleckiej fabryki
ERA: Więcej wspólnego rynku europejskiego na kolei
Roman Czubiński 01 października 2025
Uproszczenie przepisów, ujednolicenie ich we wszystkich krajach członkowskich oraz większy udział kapitału prywatnego w finansowaniu inwestycji – to rozwiązania dla europejskiego sektora kolejowego, mające według dyrektor wykonawczej Europejskiej Agencji Kolejowej Oany Gherghinescu pomóc w zwiększeniu roli kolei. Wypowiedzi Gherghinescu były częścią debaty otwierającej targi TRAKO 2025.
Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2015 - ostatnia szansa na rejestrację!
Wzmocnienie ERA pomoże producentom taboru i przewoźnikom?
Opinia techniczna ERA ws. oznakowania dla osób niepełnosprawnych
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
KZN Bieżanów 01 października 2025
Grupa KZN Bieżanów po raz kolejny mocno zaznaczyła swoją obecność na targach TRAKO. Tym razem przedstawiciele należących do grupy spółek wrócili z aż dwoma nagrodami otrzymanymi podczas gali TRAKO 2025, a targowi goście z pewnością zapamiętają KZN-owe stoiska dzięki specjalnie przygotowanej na tę okazję jubileuszowej atrakcji oraz ekspozycji zewnętrznej z prefabrykowanym przejazdem tramwajowym CONTRACK.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
Siemens Mobility podsumowuje targi TRAKO 2025
Bobsien, Siemens: Zapotrzebowanie na lokomotywy wielosystemowe stale rośnie
Redakcja 01 października 2025
Vectrain to najnowszy produkt Siemensa dla transportu pasażerskiego, zapewniający płynne operacje w całej Europie. Stworzony z połączenia lokomotywy Vectron oraz wagonów Vectouro, wyznacza nowy standard europejskiego transportu pasażerskiego – mówi wiceprezes Siemens Mobility ds. lokomotyw i wagonów Steffen Bobsien.
Michael Peter (Siemens Mobility): Będziemy inwestować w Polsce
Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe
Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h
Milczarski kontra Rachwalski. Spór o prędkość na sieci KDP
Redakcja 30 września 2025
Na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO doszło do spontanicznej dyskusji pomiędzy Rafałem Milczarskim ze Stowarzyszenia Tak dla CPK a Piotrem Rachwalskim, członkiem zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego, dotyczącej prędkości eksploatacyjnej na polskiej sieci KDP. Choć prędkość konstrukcyjną 350 km/h przyjęto kilka lat wcześniej, do niedawna zakładano prędkość eksploatacyjną 250 km/h.
Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko
Ważna linia kolejowa w kraju morawskośląskim do elektryfikacji
Bliżej budowy linii KDP z Brna w kierunku Wiednia
Marcinkiewicz, ZA KOMBUD: Szybko reagujemy na potrzeby rynku
Redakcja 30 września 2025
– Obecnie mamy do czynienia z niezwykle wymagającym okresem, jeśli chodzi o branżę kolejową, natomiast dzięki temu, że posiadamy 100% know-how, jesteśmy w stanie jak najszybciej zareagować na potrzeby rynku. Jednocześnie prezentujemy cały łańcuch wartości, począwszy od projektowania, poprzez produkcję, zabudowę w terenie, jak i serwisowanie naszych systemów – mówi Artur Marcinkiewicz, prezes zarządu ZA KOMBUD.
Kombud Group pierwszym polskim producentem w UNIFE
Kombud: Testujemy nasze rozwiązania na kilku kontynentach
Kombud: Zakończona inwestycja w Radomiu, ambitne plany rozwoju
Siemens Mobility podsumowuje targi TRAKO 2025
Siemens Mobility 30 września 2025
Na TRAKO 2025, zorganizowanych w Gdańsku największych targach kolejowych w Europie Wschodniej, Siemens Mobility zaprezentował najnowsze technologie w pięciu obszarach. Wśród blisko 700 wystawców i ponad 23 000 gości z 54 krajów firma po raz pierwszy zaprezentowała m. in. pojazd Vectrain na 230 km/h.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
Oblizajek, Alpha Trains: Chcemy być bardziej obecni na rynku pasażerskim
Redakcja 29 września 2025
– Zdecydowaliśmy się pokazać na TRAKO naszą „pasażerską” stronę biznesu – mówi Radosław Oblizajek, Commercial Manager Alpha Trains. Zaznacza, że firma chce być bardziej obecna na tym rynku.
Radosław Oblizajek, Alpha Trains: Talent oraz Lint41 to sprawdzone konstrukcje [ROZMOWA]
Alpha Trains kupi 70 nowych Vectronów. Wjadą do Francji
Najatrakcyjniejsze ekspozycje na TRAKO 2025 [ZDJĘCIA]
Daniel Siwak 29 września 2025
Konvekta, Karya, Pixel, Hitachi, MMR Group i Vossloh – to firmy, które zdobyły nagrodę w konkursie na najatrakcyjniejsze stoisko 16. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO. Jak się okazało, nie zawsze największe okazuje się najlepsze.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
ŁKA po raz pierwszy nad morzem. Na razie pociąg specjalny, za kilka lat – rozkładowe
Roman Czubiński 29 września 2025
Do Gdańska przyjechał w miniony piątek pierwszy w historii pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Został uruchomiony, aby przywieźć młodzież ze szkół w regionie na gdańskie targi TRAKO. Za cztery lata ŁKA planuje uruchomić regularne pociągi przyspieszone nad morze, jednak najpierw musi pozyskać odpowiednio pojemny tabor.
Łódzkie z nowościami w grudniowym rozkładzie jazdy ŁKA
ŁKA: Jesienne utrudnienia na „Wiedence”
Od grudnia ponad dwa razy więcej pociągów regionalnych Łódź – Częstochowa
UNIFE: Tak – dla konkurencji, nie – dla nadmiaru regulacji
Roman Czubiński 26 września 2025
Konkurencja służy pasażerom, a tam, gdzie jest jej zbyt mało – np. na niemieckim rynku przewozów dalekobieżnych – przewoźnikom brakuje motywacji do poprawy standardu usług – stwierdził podczas debaty otwarcia TRAKO 2025 dyrektor generalny Siemens Mobility oraz dyrektor generalny UNIFE Michael Peter. Podkreślił też znaczenie przepustowości dla przewozów międzynarodowych, która w jego ocenie jest zbyt rzadko brana pod uwagę przez krajowych zarządców infrastruktury.
Pokolenie Z wskakuje do pociągu
UNIFE: Przemysł kolejowy jest kluczowy dla zrównoważonego rozwoju całej planety
Dyrektor generalny UNIFE weźmie udział w Europejskim Forum Taborowym
Malepszak: KDP nie może pochłonąć wszystkich dostępnych środków
Roman Czubiński 26 września 2025
Kluczowym dla kolei parametrem na najbliższych 20 lat będzie udział w rynku. To właśnie jego wartość będzie wyznacznikiem sukcesu lub porażki działań podejmowanych przez władze krajowe i unijne – powiedział podczas debaty otwarcia targów TRAKO 2025 odpowiedzialny za kolej wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
PKP Intercity chce pojechać szybkimi pociągami do Paryża, Brukseli i Kolonii
Jakub Rösler 26 września 2025
PKP Intercity kupuje 20 lub nawet 55 nowych jednostek KDP, które mają obsługiwać trasy do Berlina, Szczecina, Wrocławia i Poznania, a także CMK Północ oraz trasy do Paryża, Brukseli, Kolonii Wiednia i Pragi. Umowa na nowe pociągi ma być podpisana w 2027 roku.
PKP Intercity chce wynająć lokomotywy spalinowe i wagony m. in. barowe
PKP Intercity: Pendolino w Czechach? Jeszcze nie w tym roku
PKP Intercity z umową na PFU zaplecza dla piętrowych EZT [FILM]
Malinowski, PKP IC: Pociągi będą na prędkość 320 km/h
Redakcja 26 września 2025
– Jak wielokrotnie zaznaczaliśmy, przetarg na pociągi dużej prędkości planowaliśmy uruchomić po zakończeniu prac związanych z pozyskaniem pociągów piętrowych. Przygotowanie tego kontraktu dobiega końca. Myślę, że w najbliższych tygodniach może on zostać podpisany, więc zgodnie z obietnicami nadchodzi czas na pociągi high speed. Myślę, że w grudniu takie postępowanie będzie ogłoszone. W zeszłym tygodniu PKP Intercity wysłało zapytania RFI do firm zagranicznych i do dwóch firm z Polski – powiedział nam w trakcie targów TRAKO prezes PKP Intercity Janusz Malinowski.
PKP Intercity chce wynająć lokomotywy spalinowe i wagony m. in. barowe
PKP Intercity: Pendolino w Czechach? Jeszcze nie w tym roku
PKP Intercity z umową na PFU zaplecza dla piętrowych EZT [FILM]
Stadler prezentuje pociąg FLIRT dla Doliny Aosty [zdjęcia]
Stadler 26 września 2025
Podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO Stadler zaprezentował najnowszy elektryczny zespół trakcyjny FLIRT dla regionu Doliny Aosty. Nowoczesny skład został wyprodukowany w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach. Realizowane zamówienie jest kontynuacją owocnej współpracy między Stadlerem a położoną w sercu Alp włoską Doliną Aosty. Najnowsze pojazdy zasilą flotę pojazdów FLIRT regionu, które już zostały mianowane jego ambasadorami.
Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie
Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS
Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity
PLK S.A. i LTG Infra podpisują porozumienie dla lepszej wymiany danych o ruchu kolejowym
PKP PLK 25 września 2025
Sprawna wymiana informacji o ruchu pociągów między Polską a Litwą w czasie rzeczywistym – to cel porozumienia zawartego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i litewskiego zarządcę infrastruktury kolejowej AB LTG Infra. Dokument doprecyzowuje zasady kooperacji obu partnerów i stanowi kolejny krok na drodze do ściślejszej współpracy.
Litwa: Ekrany akustyczne produkują także prąd
Wspólne działania PLK SA i LTG Infra dla lepszej komunikacji kolejowej
Litewska kolej buduje nowe bocznice
Nowy, cyfrowy semafor Kombudu z nagrodą im. Jaworskiego
Kombud 25 września 2025
Przygotowując się do cyfrowej rewolucji Kombud zaprezentował podczas Targów Trako 2025 paletę nowych rozwiązań. Jednym z nich jest w pełni cyfrowy semafor LED, ze zintegrowanym LEU, przystosowany do współpracy z interfejsem EULYNX. Semafor otrzymał nagrodę im. prof. Czesława Jaworskiego.
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
Alstom planuje rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Polsce
Alstom 25 września 2025
Podczas targów TRAKO 2025 Alstom podpisał list intencyjny z firmą DB Cargo Polska w sprawie utworzenia nowoczesnego centrum serwisowego w Rybniku. Obiekt, wyposażony w stanowiska do obsługi lokomotyw, ma uzupełnić kompetencje zakładu w Toruniu, gdzie Alstom prowadzi działalność serwisową lokomotyw Traxx. Koncern zamierza wzmocnić w ten sposób zdolności serwisowe, zaspokajając rosnące zapotrzebowanie na kompleksowe usługi utrzymania lokomotyw w Polsce, a także poprawić pozycję w segmencie lokomotyw.
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
Zdziarski, PESA Bydgoszcz: Pracujemy nad pojazdami wysokich prędkości
Redakcja 25 września 2025
– Jest to zdecydowanie unowocześniona lokomotywa, jeżeli chodzi o napęd główny. Najwyższej jakości jednostka napędowa, średniej mocy. Jednak przede wszystkim to, co ją wyróżnia, to dwojakiego rodzaju napędy do wykonania pracy na ostatniej mili. Może to być silnik zasilany HVO, czyli syntetycznym paliwem, ale może być to również bateria, co jest kompletną nowością w tego typu rozwiązaniach. Jesteśmy przekonani, że niskoemisyjność tej lokomotywy będzie ją bardzo pozytywnie wyróżniała – mówi o nowej Gamie 3.0 Krzysztof Zdziarski, prezes zarządu PESA Bydgoszcz.
TRAKO: PESA pokazuje Gamę 3.0
Kolejne symulatory trafią do PKP Intercity
PKP Intercity 25 września 2025
PKP Intercity pracuje nad dalszym podwyższaniem bezpieczeństwa pasażerów i zwiększa liczbę symulatorów. Podczas targów TRAKO podpisana została umowa na dostawę nowych urządzeń.
SIM Factor: Graficzna rewolucja w symulatorach
SIM Factor podpisał zamówienie o wartości 6,2 mln PLN na dwa symulatory kolejowe dla Rumunii
SIM Factor dostarczy do Rumunii dwa symulatory za 6,2 mln zł
Multiconsult Polska: Bez przetargów na projekty inwestycje kolejowe staną
Multiconsult Polska 25 września 2025
O trudnej sytuacji branży projektowej, długofalowych skutkach braku nowych przetargów dotyczących infrastruktury kolejowej i o realiach realizacji kontraktów rozmawiamy z Krzysztofem Rusiłko, dyrektorem działukolejowego Multiconsult Polska.
Malepszak zapowiada współpracę inwestora z projektantami
ZOPI: Nie wszystkie firmy doczekały się waloryzacji
Dopłata za dodatkowe roboty jest oczywista. Za głębokie zmiany w projektach – nie
Obchody 100 lat PKP. W tym roku to m. in. jubileusz Warszawy Centralnej
Daniel Siwak 25 września 2025
– Drodzy państwo, dla nas te targi mają charakter szczególny – rozpoczął Alan Beroud, prezes zarządu PKP SA. Gdańskie targi TRAKO to pierwsze wydarzenie, włączone do obchodów 100-lecia PKP oraz 200-lecia kolei.
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
Od grudnia kupimy bilety na RegioJet w KOLEO
Mikołaj Kobryński 25 września 2025
Jeszcze w tym roku w grudniu możliwy będzie zakup biletów na pociągi RegioJet w cieszącej się coraz większą popularnością aplikacji mobilnej KOLEO. Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku podpisali założyciel, właściciel i prezes zarządu czeskiego przewoźnika Radim Jančura oraz Kuba Czajkowski, który stoi na czele polskiej platformy.
Leo Express z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Gdańsk
Konkurencja po czesku
RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]
Akiem kupił lokomotywy w Polsce. "Newag przyciągnął nas samym produktem" [ZDJĘCIA]
Daniel Siwak 25 września 2025
W czasie 16. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO odbyła się prezentacja nowej lokomotywy w parku taborowym firmy Akiem. Wydarzeniu towarzyszyło również symboliczne przekazanie kluczyka nowemu użytkownikowi Dragona 2.
Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne
Lokomotywy Alstom w barwach Akiem będzie serwisował producent
Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję
FPS H. Cegielski o nowym wagonie dla PKP Intercity
inf. prasowa FPS Cegielski 25 września 2025
Przedstawiamy stanowisko producenta H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, który odnosi się do dyskusji wokół wagonu dla PKP Intercity zaprezentowanego podczas targów TRAKO 2025.
PKP Intercity chce wynająć lokomotywy spalinowe i wagony m. in. barowe
PKP Intercity: Pendolino w Czechach? Jeszcze nie w tym roku
PKP Intercity z umową na PFU zaplecza dla piętrowych EZT [FILM]
Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto
Jakub Rösler 25 września 2025
Jedną z premier Newagu na tegorocznym TRAKO jest Impuls 2 generacji, oznaczony jako 58WE. Jest to jedna z 20 jednostek aglomeracyjnych, które województwo pomorskie zakupiło dla SKM Trójmiasto. Największą uwagę w nowych Impulsach przykuwają… schody wewnątrz pojazdów. Dlaczego się tam znalazły?
Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów
NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h
Newag: Ponad 10 mld złotych w portfelu zamówień
PLK S.A. i Ukrzaliznytsia rozwijają strategiczną współpracę dla lepszych połączeń kolejowych między Polską a Ukrainą
PKP PLK 25 września 2025
Zapewnienie ciągłości i bezpieczeństwa ruchu kolejowego przez granicę polsko-ukraińską, a także wspólne działania w zakresie utrzymania i rozwoju infrastruktury – to główne cele umowy ramowej podpisanej przez Polskie Linie Kolejowe oraz Kolej Ukraińską (Ukrzaliznytsia). Dokument jest efektem m.in. zeszłorocznej wizyty członków zarządu PLK SA w Ukrainie i stanowi fundament dla dalszego zacieśniania partnerstwa pomiędzy zarządcami infrastruktury kolejowej obu krajów
PKP i Ukrzaliznytsia zacieśniają współpracę na rzecz rozwoju transgranicznej komunikacji kolejowej
Ukraina: 350 nowych lokomotyw towarowych. Dzięki leasingowi
Ukraina: rekordowe inwestycje kolejowe na Euro
Pesa i ŁKA przedstawiają Elfa 3.0 [ZDJĘCIA]
Roman Czubiński 25 września 2025
Pierwszy EZT Elf trzeciej generacji przeznaczony na polski rynek został zaprezentowany na targach TRAKO. 60WE-004 to czwarty egzemplarz z kontraktu na 14 jednostek dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (poprzednie trzy są w trakcie testów). Pojazdy mają wejść do eksploatacji w pierwszej połowie przyszłego roku.
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego
Łukasz Malinowski 25 września 2025
– Zarządzamy majątkiem o wartości ponad 130 miliardów złotych, zatrudniamy ponad 40 tysięcy pracowników. Uważam, że PLK wraz z grupą kapitałową jest w dużej mierze kreatorem polskiego rynku kolejowego – mówi Piotr Wyborski, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Z prezesem PLK rozmawiamy także o tempie realizacji inwestycji, zwiększaniu prędkości na sieci kolejowej oraz zmianach w funkcjonowaniu podmiotów zależnych.
Zmiany na stacjach w Sosnowcu, Lublińcu i Herbach Starych
Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!
PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.
Grupa Kapitałowa PLK S.A. łączy siły na rzecz lepszego wykorzystania maszyn kolejowych
PKP PLK 24 września 2025
Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały porozumienie mające na celu zacieśnienie współpracy ze spółkami zależnymi. Dokument reguluje zasady wypożyczania maszyn torowych w ramach grupy kapitałowej, co pozwoli ograniczyć koszty i zwiększy tempo realizacji prac utrzymaniowych i inwestycyjnych.
Najbardziej innowacyjny kombajn podtorzowy świata. Co kupiła Grupa PLK?
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Rozmowy o przyszłości kolei w Europie – spotkanie z Agencją Kolejową Unii Europejskiej (ERA) podczas TRAKO 2025
PKP PLK 24 września 2025
23 września 2025 r., podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku, odbyło się spotkanie Dyrektor Wykonawczej Agencji Kolejowej Unii Europejskiej (ERA), Oany Gherghinescu, z Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Piotrem Malepszakiem oraz Prezesem Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i wiceprzewodniczącym Stowarzyszenia Europejskich Zarządców Infrastruktury Kolejowej (European Rail Infrastructure Managers – EIM), Piotrem Wyborskim.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
Alpha Trains i PTS: Używane SZT rozwiązaniem dla polskich przewoźników?
Roman Czubiński 24 września 2025
Jeden z największych europejskich pooli taborowych i polski zakład naprawy taboru połączyły siły, by zaoferować polskim przewoźnikom używane jednostki spalinowe. Jak przekonują, mogą one być atrakcyjną alternatywą dla zakupu nowych pojazdów lub eksperymentowania z napędem bateryjnym czy wodorowym. Pierwszą partię pojazdów będzie można kupić lub wydzierżawić prawdopodobnie już w przyszłym roku.
Używany Regio-Shuttle RS1 już w barwach Praskiego Zintegrowanego Transportu
Z Danii przez Izrael do Rumunii. Nowy nabywca skandynawskich zespołów trakcyjnych
PKP Intercity: Wagon z FPS H. Cegielski nie spełnia naszych oczekiwań
inf. pras. PKP Intercity 24 września 2025
Przyjęliśmy z uwagą opinie oraz krytyczne głosy na temat pierwszego wagonu wyprodukowanego przez H. Cegielski – Fabrykę Pojazdów Szynowych, zaprezentowanego podczas targów TRAKO 2025. Podzielamy te spostrzeżenia – pojazd w obecnej formie nie spełnia naszych oczekiwań ani standardów, jakie chcemy zapewniać naszym pasażerom.
FPS H. Cegielski z umową na kolejne pociągi elektryczne
Pierwszy z 300 nowych wagonów FPS już w ruchu [ZDJĘCIA]
FPS H. Cegielski szuka prezesa i członka zarządu
Akiem stawia na przyszłość kolei w Polsce
Akiem, Newag 24 września 2025
Akiem, lider w wynajmie nowoczesnych lokomotyw na europejskim rynku, aktywnie współtworzy przyszłość kolei w Polsce. Firma stawia na ekologiczne rozwiązania i inwestycje, planując powiększenie floty do 1000 jednostek do 2030 roku, a także rozwija ofertę dla sektora pasażerskiego. Z optymizmem patrzy na dynamicznie zmieniający się rynek, dostosowując się do potrzeb klientów i polityki dekarbonizacyjnej UE.
Lokomotywa spalinowa 409Da stanęła przy dworcu w Szepietowie
Lokomotywy spalinowe na wynajem
X-12: Atom w służbie amerykańskich kolei
CER: Kolej potrzebuje więcej wsparcia UE
Roman Czubiński 24 września 2025
Polityka transportowa i ekologiczna Unii Europejskiej wciąż zbyt mało sprzyja kolei. Warunki konkurencji międzygałęziowej trzeba wyrównać, tak jak branża proponowała to wielokrotnie – ostatnio w tzw. deklaracji wrocławskiej, przyjętej z inicjatywy PKP SA – powiedział podczas debaty otwierającej targi TRAKO 2025 dyrektor wykonawczy Wspólnoty Europejskich Kolei i Zarządców Infrastruktury (CER) Alberto Mazzola.
Alan Beroud przewodniczącym CER – największej europejskiej organizacji zrzeszającej koleje
Silny apel branży kolejowej do Unii Europejskiej
Alan Beroud (PKP S.A) został wiceprzewodniczącym CER
ZUE: Perspektywy i wyzwania na rynku inwestycji szynowych
Redakcja 24 września 2025
ZUE, pod wodzą ekspertów branży kolejowej, ocenia obecny rynek inwestycji szynowych jako naznaczony sezonowością i zależnością od funduszy unijnych, co wymaga większej przewidywalności w planowaniu. Firma dostrzega ożywienie w sektorze kolejowym, choć do pełnej aktywizacji niezbędne jest podpisanie umów, oraz wyraźne spowolnienie w segmencie tramwajowym, zależnym od finansów samorządów. Z optymizmem patrzy na projekty CPK i plany PKP PLK, jednocześnie przygotowuje się na wyzwania konkurencji i górki inwestycyjnej.
Zmiany w zarządzie ZUE
ZUE z pierwszym kontraktem w Rumuni. Ćwierć miliarda złotych
ZUE blisko wygrania kolejnego przetargu w Rumunii
PKP Intercity o nowym wagonie FPS: To nie jest ich docelowy wygląd
Jakub Rösler 24 września 2025
PKP Intercity podkreśla, że zaprezentowany na TRAKO wagon, nie jest ostateczną wersją, jaka trafi do przewoźnika w przyszłym roku. FPS H. Cegielski zbiera opinie na temat pojazdu w specjalnej ankiecie, udostępnionej zwiedzającym.
PKP Intercity chce wynająć lokomotywy spalinowe i wagony m. in. barowe
PKP Intercity: Pendolino w Czechach? Jeszcze nie w tym roku
PKP Intercity z umową na PFU zaplecza dla piętrowych EZT [FILM]
Peter Kiss, Grupa METRANS: Stabilność, strategia i przyszłość transportu intermodalnego w Polsce
Redakcja 24 września 2025
Grupa METRANS pozostaje stabilnym liderem w transporcie intermodalnym, mimo wyzwań takich jak spadek przewozów na Nowym Jedwabnym Szlaku po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Firma odnotowała stabilne wyniki w 2024 roku, kontynuując inwestycje, m.in. rozbudowę terminalu w Gądkach, planuje nowe trasy łączące korytarze wschód–zachód oraz północ–południe Europy. Z optymizmem patrzy w przyszłość, stawiając na rozwój sieci i integrację europejskiego rynku transportowego.
Metrans wchodzi do Małaszewicz
TRAKO to też Tramwaje. Skoda dla Pragi i Bozankaya dla Jass
Jakub Rösler 24 września 2025
Na tegorocznym TRAKO większość ekspozycji zajmują zespoły trakcyjne, lokomotywy i wagony, jednak nie mogło tu też zabraknąć tramwajów. W Gdańsku wystawiana jest więc najnowsza Skoda dla Pragi a także tramwaj Bozankaya dla Jass.
MPK Poznań. Wiemy kto może dostarczyć do 30 tramwajów
MPK Poznań kasuje 105Na i Moderusy Alfa. Ich koniec coraz bliższy
Poznań rusza po nowe tramwaje. Przetarg na nawet 30 wagonów
Kolej dużych prędkości – tak! Ale jaka?
Mikołaj Kobryński 24 września 2025
Różne kraje europejskie przyjęły zróżnicowane polityki w zakresie budowy i eksploatacji linii kolei dużych prędkości. Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak powiedział, że nie możemy powtórzyć cudzych błędów. Jego zdaniem aberracją byłby także powrót do niektórych koncepcji, które forsował poprzedni zarząd Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko
Ważna linia kolejowa w kraju morawskośląskim do elektryfikacji
Bliżej budowy linii KDP z Brna w kierunku Wiednia
Siemens Mobility prezentuje Vectrain na TRAKO 2025
inf. prasowa Siemens 24 września 2025
Podczas tegorocznych targów TRAKO Siemens Mobility po raz pierwszy w Polsce zaprezentował pojazd Vectrain – europejski pojazd typu push-pull łączący sprawdzoną lokomotywę Vectron z nowoczesnymi wagonami Vectouro, w tym wagonem sterowniczym.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
Stadler: Tysięczny pojazd z siedleckiej fabryki
Roman Czubiński 24 września 2025
Na targach TRAKO Stadler Polska zaprezentował tysięczny pojazd wyprodukowany w zakładzie w Siedlcach. Był nim EZT z rodziny Flirt 3 (seria ER160), zamówiony przez Koleje Mazowieckie. Firma przypisuje swój sukces wysokiej jakości, zaangażowanej załodze oraz dobrej współpracy z kooperantami.
Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie
Banach, Stadler Polska: Inwestycje przełożyły się na sukces
Stadler Polska: Nasze EZT coraz bardziej polskie [ZDJĘCIA]
Jaki jest nowy wagon FPS H. Cegielski dla PKP Intercity? [zdjęcia]
Jakub Rösler, Łukasz Malinowski 23 września 2025
FPS H. Cegielski pokazał na TRAKO zupełnie nowy wagon dla PKP Intercity z kontraktu na 300 wagonów. Wagon miał być nową jakością podróży, czy rzeczywiście tak będzie? Śmiemy wątpić.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
PKP Intercity blisko ogłoszenia przetargu na pociągi minimum 320 km/h
PKP Intercity 23 września 2025
Jeszcze w tym roku PKP Intercity ogłosi przetarg na pociągi dużych prędkości, które rozpędzą się do prędkości nawet 350 km/h.
Polska KDP powstanie w większości polskimi siłami
CPK: KDP nie zlikwiduje wykluczenia, ale zachęci do przesiadki z samochodu
Grzegorz Kucia (FPS H.Cegielski): Będziemy rozwijać pojazdy typu EZT
Bateryjny RegioPanter na TRAKO 2025 [zdjęcia]
Mikołaj Kobryński 23 września 2025
Škoda Group podczas tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO zaprezentowała elektryczny zespół trakcyjny RegioPanter w wariancie akumulatorowym. Pojazd, który obsługuje już połączenia regionalne w kraju morawskośląskim, może przejechać na jednym ładowaniu nawet 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej. Jak prezentuje się jego wnętrze? Mamy dla was dużo zdjęć.
Jak prezentują się Coradia Max i Coradia Stream?
Flirty dla Kolei Mazowieckich: Trwają odbiory pudeł
Pesa dostarczy Opolskiemu tabor spalinowy. Jest umowa
Polskie Linie Kolejowe dołączają do międzynarodowego konsorcjum EULYNX
PKP PLK 23 września 2025
Podczas 16. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dwie umowy dotyczące przystąpienia do międzynarodowego konsorcjum EULYNX. To ważny krok w kierunku ujednolicenia interfejsów pomiędzy urządzeniami różnych producentów i modernizacji systemów sterowania ruchem kolejowym w Polsce.
Pierwszy polski interfejs EULYNX
PKP SA: Kolej towarowa na marginesie polityki UE
Roman Czubiński 23 września 2025
Kryzys w przewozach towarowych ma charakter ogólnoeuropejski, a do najważniejszych jego przyczyn należy wzrost cen prądu. Inną bolączką jest wciąż zbyt rzadka sieć terminali, utrudniająca korzystanie z usług kolei nadawcom oddalonym od infrastruktury kolejowej – stwierdził prezes PKP SA Alan Beroud podczas debaty otwarcia targów TRAKO 2025. Wypowiedział się też zdecydowanie za korzystnymi dla kolei zmianami w unijnej polityce klimatycznej.
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
Hitachi Rail i Track Tec łączą siły na TRAKO
Redakcja/inf. pras 23 września 2025
Smart Turnout Powered by Track Tec & Hitachi Rail to innowacyjne rozwiązanie integrujące najnowszej generacji rozjazd dla linii kolejowych dużych prędkości, wyposażony w system CMS, zintegrowany z nowoczesnym elektrohydraulicznym napędem zwrotnicowym. Tego rodzaju rozwiązanie może znacząco podnieść bezpieczeństwo oraz efektywność ruchu kolejowego. Współpraca z Track Tec w ramach targów TRAKO świetnie wpisuje się w strategię rozwoju spółki Hitachi Rail na polskim rynku.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
PESA i Newag: Tusk rzuca wyzwanie w przetargu na KDP
Jakub Rösler 23 września 2025
Premier Donald Tusk zapowiedział właśnie rozpisanie przetargu na dostawę pojazdów dużych prędkości przez PKP Intercity. Tusk dodał też, że nie wyobraża sobie, żeby w przetargu nie wystartowała PESA oraz Newag.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
Newag: Ponad 10 mld złotych w portfelu zamówień
Jakub Rösler 23 września 2025
Newag planuje pokazać na tegorocznych targach TRAKO nowego Impulsa dla SKM Trójmiasto. Poza tym firma skupia się na realizacji dużych zamówień dla PKP Intercity – na lokomotywy wielosystemowe oraz jednostki dwutrakcyjne. Portfel zamówień Newagu przekracza aktualnie 10 mld złotych. Producent myśli też o dostawach pojazdów KDP w ramach projektu CPK.
Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów
NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h
Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto
PESA. Portfel zamówień przekracza 12 mld złotych
Jakub Rösler 23 września 2025
PESA Bydgoszcz realizuje aktualnie szereg zamówień na zespoły trakcyjne, tramwaje i lokomotywy, których wartość przekracza łącznie 12 mld złotych. Największe umowy to te na spalinowe jednostki dla Ceskich Drah, czy dwie umowy na tabor dla Kolei Rumuńskich.
Projekt PESA w Rumunii jako referencyjny przykład realizacji celów Funduszu Modernizacyjnego UE
PESA: Gama 3.0 dla PKP Intercity na zdjęciach. Wkrótce homologacja
Pol-Miedź Trans zadowolony z testów lokomotywy wodorowej
Rozjazd pod opieką
Track Tec 23 września 2025
Track Tec CMS: prototyp diagnostyki rozjazdów w czasie rzeczywistym.
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
Alan Beroud przewodniczącym CER – największej europejskiej organizacji zrzeszającej koleje
PKP S.A. 23 września 2025
W Gdańsku, w przeddzień rozpoczęcia międzynarodowych targów kolejowych TRAKO, podczas posiedzenia Zgromadzenia Ogólnego Wspólnoty Kolei Europejskich oraz Zarządców Infrastruktury Kolejowej wybrano nowy skład Komitetu Zarządzającego organizacji na kadencję 2026-2027.
CER: Kolej potrzebuje więcej wsparcia UE
Silny apel branży kolejowej do Unii Europejskiej
Alan Beroud (PKP S.A) został wiceprzewodniczącym CER
Kolejowe symulatory SIM Factor z jeszcze bardziej realistyczną grafiką na TRAKO
SIM Factor 23 września 2025
Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO SIM Factor zaprezentuje nowe oprogramowanie do wizualizacji 3D zapewniające jeszcze bardziej realistyczne odwzorowanie tras w symulatorach i zwiększające możliwą do symulowania prędkość pociągu powyżej 250 km/h, a docelowo do 300-400 km/h.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
TRAKO 2025: Mamy zdjęcia taboru!
Roman Czubiński 22 września 2025
Na torach ekspozycyjnych przy Międzynarodowych Targach Gdańskich ustawiono już pojazdy, które od jutra będą mogli oglądać goście targów TRAKO. Zarówno krajowi, jak i zagraniczni producenci pokażą sporo nowości.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
Specjalny numer Rynku Kolejowego 7/8 2025 dostępny bezpłatnie na stoisku redakcji na targach TRAKO!
Redakcja 22 września 2025
Z okazji rozpoczynających się jutro targów TRAKO 2025 redakcja przygotowała specjalne obszerne wydanie "Rynku Kolejowego". Będzie on dostępny w wersji z sześcioma różnymi okładkami! W czasie trwania targów miesięcznik można odebrać bezpłatnie na naszym stoisku 06 w hali C. Znajdziecie tutaj również archiwalne wydania naszego pisma. "Rynek Kolejowy" jest też dostępny w sprzedaży w salonach Empik.
Nowy Rynek Kolejowy już na InnoTrans 2024 i w Empikach
Nowy numer Miesięcznika "Rynek Kolejowy" już w Empikach!
Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!
DELLNER: Zwiększanie absorpcji energii w systemach łączących pociągi
informacja prasowa Dellner 22 września 2025
Bezpieczeństwo to fundament nowoczesnego i niezawodnego transportu kolejowego. Kluczowym elementem konstrukcji pociągów są sprzęgi, amortyzatory oraz przejścia międzywagonowe, które nie tylko utrzymują wagony w stabilnym połączeniu, ale także zapewniają niezawodność i wysoki komfort podróży. Każdy z tych systemów musi spełniać najwyższe standardy, aby skutecznie chronić pasażerów i infrastrukturę kolejową.
Nowoczesne przeguby międzywagonowe Dellner - większe bezpieczeństwo i komfort
Szkolenia utrzymaniowe Dellner – klucz do bezpieczeństwa i wydłużenia żywotności systemów łączących pojazdy szynowe
Zmiana na stanowisku Dyrektora Generalnego w grupie Dellner
Zespół Doradców Gospodarczych TOR na targach TRAKO 2025
Redakcja 22 września 2025
Spotkajmy się na TRAKO! Zespół Doradców Gospodarczych TOR weźmie udział w 16. Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO, które odbędą się w dniach 23–26 września 2025 r. w AMBEREXPO w Gdańsku. Redakcja przygotowała na tę okazję specjalne targowe wydanie miesięcznika "Rynek Kolejowy".
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
FPS H. Cegielski: Pierwszy nowy wagon dla PKP Intercity na TRAKO
Jakub Rösler 19 września 2025
FPS H. Cegielski potwierdza, że na TRAKO będzie można zobaczyć pierwszy z 300 nowych wagonów dla PKP Intercity. Nie odbędzie się jednak jego oficjalna premiera, a wagon zostanie tylko udostępniony zwiedzającym. FPS szuka też nowego prezesa.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
Czeskie firmy z bogatą ofertą na Trako. Nie tylko Škoda
ACRI 19 września 2025
W dniach 23-26 września 2025 r. w Gdańsku odbędzie się 16. edycja międzynarodowych targów techniki kolejowej TRAKO – jednego z najważniejszych europejskich spotkań branży. Ponad czterdzieści czeskich podmiotów zaprezentuje wtedy premiery i kluczowe innowacje – od nowej generacji pociągów bateryjnych i technologii składów autonomicznych po implementacje ETCS, najnowsze typy foteli czy pojazdy o prędkościach powyżej 200 km/h.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
Piotr Obrycki i Aleksandra Herman, ELESTER: rok zmian, innowacji i nowej energii w automatyce [WYWIAD]
informacja prasowa ELESTER 18 września 2025
Miniony rok był dla spółki ELESTER czasem intensywnych przeobrażeń. Nowy zarząd postawił na modernizację stylu zarządzania, cyfryzację procesów i rozwój kompetencji pracowników. Efekty tych działań są już dziś widoczne zarówno w strukturze organizacyjnej firmy, jak i w jej ofercie technologicznej. ELESTER nie tylko umacnia swoją pozycję w trzech strategicznych domenach produktowych – automatyce SRK, podstacjach trakcyjnych i systemach EOR – ale wytycza też nowe kierunki w obszarze energetyki cyfrowej. W rozmowie z zarządem przyglądamy się, jak te zmiany kształtują przyszłość przedsiębiorstwa, jakie innowacje trafiają na rynek i dlaczego polski kapitał stanowi istotny element przewagi konkurencyjnej spółki. Zapraszamy na rozmowę z Piotrem Obryckim – Prezesem Zarządu oraz Aleksandrą Herman – Wiceprezes Zarządu firmy.
ELESTER: magazyny energii integralnym elementem infrastruktury
ELESTER: Generacyjna zmiana w automatyce transportu szynowego
ELESTER w gronie firm zrzeszonych w Railway Business Forum
Koleje dużych prędkości bez kompromisów: jak symulacje weryfikują bezpieczeństwo tam, gdzie normy milczą
Zbigniew Stefanowicz - Dyrektor Generalny w Centrum Pali Sp. z o.o., Maciej Szudarek - Kierownik Działu Technicznego w Symkom Sp. z o.o., konsultacje: Piotr Żółtowski - YLE Inżynierowie Sp. z o.o. 18 września 2025
Historia udarowo wbijanych fundamentów palowych przeznaczonych do posadowienia konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej liczy już 30 lat. Pierwsza w Polsce, pokazowa instalacja odbyła się w 1995 roku. W następnym roku Aarsleff instalował już pierwsze fundamenty palowe na torze nr 2 linii kolejowej 447, Pruszków – Grodzisk Mazowiecki.
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
Zbigniew Chyliński, AREX: SEMSRail – rewolucja w zasilaniu infrastruktury kolejowej
informacja prasowa AREX 17 września 2025
SEMSRail to nowy inteligentny system zasilania gwarantowanego wykorzystujący energię odnawialną, który podnosi bezpieczeństwo pracy krytycznych urządzeń infrastruktury kolejowej. – Dzięki systemowi SEMSRail ograniczamy i optymalizujemy zużycie energii, co przekłada się na wymierne korzyści zarówno dla firmy, jak i środowiska. Jednak bezdyskusyjnie najważniejszą wartością rozwiązania jest poprawa bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego – mówi Zbigniew Chyliński, dyrektor Oddziału Energetyki Kolejowej Zakładu Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX Sp. z o.o. (spółka GRUPY WB).
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
Medcom zaprezentuje na TRAKO tylko urządzenia SiC
inf. pras. Medcom 17 września 2025
Medcom poinformował, że podczas tegorocznej edycji TRAKO zaprezentuje na stoisku firmowym wyłącznie produkty zaprojektowane w technologii węglika krzemu (SiC). Będą to nie tylko nowe rozwiązania kolejowe, ale także urządzenia dla komunikacji miejskiej - tramwajów, autobusów wodorowych i wagonów metra.
Napędzamy transformację technologiczną transportu publicznego, dostarczając rozwiązania minimalizujące zużycie energii
Od Sofii po Kair: energoelektronika Medcomu w nowych pojazdach metra
Medcom: Energooszczędny transport jest już standardem, a nie innowacją.
PESA Bydgoszcz pokaże na TRAKO Elfa 3.0 i Gamę 3.0 (Zdjęcia)
Jakub Rösler 16 września 2025
PESA Bydgoszcz zaprezentuje na tegorocznym TRAKO dwa pojazdy - Elfa 3.0 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Gamę 3.0 w wersji elektrycznej. Reszta pojazdów z portfolio firmy - w tym nowa platforma tramwajowa, będzie prezentowana w formie VR.
Pesa rozmawia o dostawach tramwajów do Brunszwiku i Amsterdamu
PESA: Sami zbudujemy pojazd na 250 km/h. 300 km/h z partnerami
Pierwszy EZT Inter-regio PESA dla Kolei Rumuńskich gotowy (zdjęcia)
Škoda na TRAKO 2025: Od ComfortJeta po system antyzderzeniowy dla tramwajów
Roman Czubiński 16 września 2025
Bateryjno-elektryczny zespół trakcyjny RegioPanter, skład push-pull ComfortJet, makieta modułu sypialnego z piętrowych wagonów dla Finlandii oraz tramwaj nowej generacji dla Pragi – to najważniejsze elementy ekspozycji Škoda Group na tegorocznych targach TRAKO. Całości dopełni autorski system ETCS oraz tramwajowy system antykolizyjny. Czeski producent przywiązuje dużą wagę do swojej obecności na TRAKO – jednej z najważniejszych imprez branżowych w regionie.
TINES z rozwiązaniami dla kolei dużych prędkości na TRAKO 2025
Grupa KZN Bieżanów z dwiema nagrodami z TRAKO
PKP PLK, Kombud, Szafrański, Pomianowski i inni. Prestiżowe nagrody na TRAKO 2025
Artur Ząbek, Petrosoft.pl: Naszą największą siłą jest RAILSoft [WYWIAD]
informacja prasowa Petrosoft.pl 15 września 2025
Petrosoft.pl od lat dostarcza nowoczesne rozwiązania informatyczne dla branży transportowej i kolejowej. Zbliżające się targi TRAKO to doskonała okazja, aby porozmawiać z prezesem spółki, Arturem Ząbkiem, o kierunkach rozwoju firmy, przewagach konkurencyjnych i planach na przyszłość. Zapraszamy na rozmowę!
Petrosoft.pl na targach TRAKO 2025!
Albert Siekierka, Lucchini Poland: Smartset® to narzędzie pozwalające obniżyć koszty utrzymania zestawu kołowego [WYWIAD]
informacja prasowa Lucchini Poland 03 września 2025
Innowacyjne rozwiązanie firmy Lucchini RS - Smartset® to rewolucja w utrzymaniu zestawu kołowego w oparciu o rzeczywisty stan techniczny pomaga znacząco zoptymalizować koszty utrzymania i stanowi ważny element transformacji cyfrowej kolejnictwa. Albert Siekierka, dyrektor handlowy w Lucchini Poland, wyjaśnia nam, w jaki sposób działa i jakie korzyści przynosi rozwiązanie Smartset®.
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
Richard Neussl, Kontron: Od ponad 25 lat jesteśmy zaangażowani w rozwój i utrzymanie krytycznych systemów komunikacyjnych dla kolei [WYWIAD]
informacja prasowa Kontron Transportation 01 września 2025
Zapraszamy na rozmowę z Richardem Neusslem, Dyrektorem Zarządzającym Kontron Transportation, firmy technologicznej wspierającej m.in. branżę kolejową w przechodzeniu na nową generację systemów komunikacji.
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
Petrosoft.pl na targach TRAKO 2025!
informacja prasowa Petrosoft.pl 28 sierpnia 2025
W dniach 23 - 26 września 2025 r. firma Petrosoft.pl weźmie udział w 16. Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO w Gdańsku – prestiżowym wydarzeniu, które co dwa lata gromadzi liderów branży kolejowej z całego świata. Poprzednia edycja przyciągnęła ponad 23 tysiące uczestników, 617 wystawców z 30 krajów oraz towarzyszyło jej ponad 100 wydarzeń merytorycznych. To doskonała przestrzeń do prezentacji innowacji i wymiany doświadczeń. Cieszymy się, że będziemy jej częścią również w tym roku - pisze firma w komunikacie prasowym.
Artur Ząbek, Petrosoft.pl: Naszą największą siłą jest RAILSoft [WYWIAD]
Polcynk – kolej na kolej
inf. pras. Polcynk 27 sierpnia 2025
Polcynk Sp. z o.o. Grupa Kapitałowa Konsorcjum Stali S.A. to firma specjalizująca się w szeroko pojętym obszarze budownictwa inżynieryjnego. Dzięki bogatemu doświadczeniu oraz licznym dopuszczeniom do stosowania na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK S.A., Polcynk od wielu lat jest jednym z wiodących producentów konstrukcji stalowych, wytwarzanych dla potrzeb branży kolejowej nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach UE.
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
Co pokaże Siemens na Trako?
Siemens Mobility 26 sierpnia 2025
W dniach 23-26 września w Gdańsku odbędą się największe targi kolejowe w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej – TRAKO 2025. Wśród wystawców nie zabraknie firmy Siemens Mobility, prezentującej kompleksową ofertę dla rynku kolejowego w Polsce.
Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]
Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]
Ogromne inwestycje Siemensa w bazę utrzymaniową RRX w Dortmundzie
Radosław Oblizajek, Alpha Trains: Talent oraz Lint41 to sprawdzone konstrukcje [ROZMOWA]
informacja prasowa Alpha Trains 21 sierpnia 2025
Od wielu lat obserwujemy stopniowy rozwój regionalnego transportu pasażerskiego w Polsce a przewoźnicy samorządowi coraz częściej stawiają na nowoczesność i komfort swojego taboru. Jednocześnie, mimo rosnącego nacisku na elektryfikację sieci kolejowej, wiele obszarów naszego kraju wciąż potrzebuje jednostek spalinowych. W tym kontekście swoją propozycję przedstawia Alpha Trains – jedna z największych firm leasingujących tabor kolejowy w Europie. O jej możliwościach i planach rozwoju w naszym kraju rozmawiamy z Radosławem Oblizajkiem, Commercial Managerem CEE w Alpha Trains Group.
Oblizajek, Alpha Trains: Chcemy być bardziej obecni na rynku pasażerskim
Alpha Trains kupi 70 nowych Vectronów. Wjadą do Francji
Nowoczesne rozwiązania myjniowe dla taboru szynowego. SULTOF zaprasza na targi TRAKO – stoisko F 27
SULTOF Myjnie 20 sierpnia 2025
Zapraszamy do obejrzenia nowej prezentacji video myjni szynowych naszej produkcji. Prezentacja została uzupełniona o zdjęcia i filmy z ostatnich instalacji myjni taboru tramwajowego i kolejowego m.in. w Krakowie, Łodzi, Szczecinie oraz na Słowacji.
Firma SULTOF rozszerza działalność za granicą
SULTOF dostarczy automatyczną myjnię taboru kolejowego dla Kolei Małopolskich Sp. z o.o.
SULTOF na Słowacji
Konkurs Firma Kolejowa Odpowiedzialna Społecznie – wielki finał na TRAKO! [ZDJĘCIA]
informacja prasowa ASTE 14 lipca 2025
Rozpoczęła się już szósta edycja konkursu „Firma Kolejowa Odpowiedzialna Społecznie”, który – podobnie jak Targi TRAKO – odbywa się co dwa lata. Udział może wziąć każda firma z branży kolejowej – zarówno operatorzy, producenci, jak i podmioty wspierające sektor. Jak podkreślają organizatorzy, z edycji na edycję rośnie zainteresowanie konkursem, a wraz z nim świadomość i zaangażowanie firm w działania z obszaru CSR.
ASTE: nowoczesne trasy kablowe w budownictwie kolejowym
ASTE: zrównoważony rozwój wymaga innowacyjnych rozwiązań
Wystartował konkurs "Firma kolejowa odpowiedzialna społecznie"!
Polregio szuka dostawcy videomatów do sprzedaży biletów. Na liście blisko 50 lokalizacji
Daniel Siwak 12 czerwca 2024
Po prezentacji urządzeń na Międzynarodowych Tragach Kolejowych TRAKO 2023 oraz pilotażu w kilku lokalizacjach na terenie kraju, Polregio szuka firmy, od której wydzierżawi 48 biletomatów z funkcją wideo.
Polregio. Koniec e-kasjerów w videomatach. Dlaczego?
Polregio chce kupić kolejne używane SZT
Polregio wraca na trasę Zduńska Wola – Chorzew-Siemkowice
Nowy tabor to sprawa wagi egzystencjalnej dla Polregio
Redakcja 15 lutego 2024
– Potrzeby taborowe Polregio są niezwykle pilne. Potrzebujemy 300 nowych składów. W pewnym sensie padliśmy ofiarą własnego sukcesu – mówi Adam Pawlik, prezes Polregio.
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle
Michał Szymajda 01 stycznia 2024
Targi TRAKO to nie tylko wystawa wielkich, najnowszych lokomotyw, to nie tylko setki stoisk producentów związanych z branżą kolejową jak świat długi i szeroki. To także wystawa Świat Małej Kolei, na której od lat gościem jest ksiądz Janusz Grygier. Jego niewielkie makiety, rozpoznawalne w całej Europie, wnoszą bardzo potrzebną targom dawkę humoru. Podczas tegorocznej edycji gdańskich targów mieliśmy okazję z nim porozmawiać.
Bezpieczeństwo transportu kolejowego w Polsce. Stan obecny i perspektywy
Firmy Kolejowe Odpowiedzialne Społecznie nagrodzone na Trako
Nowy pojazd Torpolu do prac sieciowych na różnych rozstawach szyn
Doświadczenia Wielkiej Brytanii. Kolej jest sercem polityki wyrównywania szans
Witold Urbanowicz 27 grudnia 2023
Na tegorocznych targach TRAKO brytyjski przemysł miał silną reprezentację. Targi odwiedził także Huw Merriman, minister ds. kolei Wielkiej Brytanii. – Budujemy teraz nową linę KDP (High Speed 2). Możemy pokazać, co i jak robimy, a także co mogliśmy zrobić lepiej. Inni mogą więc już na starcie swoich projektów czerpać z naszych doświadczeń. Doceniam wielkie ambicje Polski w zakresie KDP. Polska chce budować jednak więcej, a my chcemy być częścią tego procesu – mówi Huw Merriman. Minister odpowiada też na pytania związane z dekarbonizacją i elektryfikacją transportu, a także z przyszłością systemu franczyzowego.
Brytyjski projekt KDP ograniczony. Bez szybkiej kolei do Manchesteru
Wielka Brytania: Zamykanie kopalń "gwoździem do trumny" dla parowozów
Wielka Brytania: Franczyzy nie wytrzymały próby pandemii
Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe
Roman Czubiński 25 grudnia 2023
Wysokowydajne maszyny torowe zaczynają pojawiać się na polskim rynku, jednak wciąż jest ich zbyt mało w stosunku do potrzeb. Aby inwestować w nowoczesny sprzęt, firmy potrzebują rentownych kontraktów – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Tomasz Bryła z firmy Techrail, będącej polskim przedstawicielem Plasser & Theurer. Jak dodaje, polski rynek ogólnie rozwija się jednak w dobrym kierunku.
Budimex ma nowy pociąg do utrzymania i modernizacji sieci trakcyjnej
Cyza: Gdy pojawią się pieniądze z KPO, wodór znów wzbudzi zainteresowanie
Jakub Madrjas, współpraca: Kasper Fiszer 23 grudnia 2023
O szansach na wdrożenie technologii wodorowej w Polsce, o zmianach w strukturze Alstom po przejęciu Bombardiera oraz o inwestycjach we wrocławskim zakładzie koncernu rozmawiamy ze Sławomirem Cyzą, prezesem Alstom Polska.
Kolej dalekobieżna po nowemu. Jakie zmiany przyniesie rok 2030?
Przewozy towarowe. Czy intermodal zastąpi węgiel?
Kolejne zmiany przystankowe PKP Intercity na magistrali Warszawa – Trójmiasto
TMT – Inteligentne Rozwiązania w Zakresie Transportu Kolejowego
Redakcja/TMT 11 grudnia 2023
Spółka Zhuzhou Times New Material Technology Co., Ltd, znana również jako TMT, została założona w 1984 roku i specjalizuje się w produkcji materiałów polimerowych. Obecnie jest rozpoznawalną firmą na światowym rynku redukcji hałasu i drgań. Oddziały TMT znajdują się w 10 krajach na całym świecie, w tym między innymi w Niemczech, Francji, Słowacji, USA, Meksyku, Indiach, Australii, Brazylii. Firma obsługuje ponad 90% światowych producentów pojazdów kolejowych OEM. Produkty TMT dostępne są w ponad 50 krajach i regionach, zapewniają pasażerom komfortową, niezawodną i ekologiczną podróż.
Rafał Leszczyński, KZN Bieżanów: Przetargi to za mało, kluczowe są umowy a przede wszystkim reforma finansowania kolei
Prezes ZUE: W perspektywie długofalowej jestem optymistą
Suchoń (Polska2050): Kolej pasażerska w każdym 10-tysięcznym mieście
Rozwój technologii przez dialog
inf. pras. KZN Bieżanów 30 listopada 2023
Premiera technologii Contrack podczas wrześniowych targów Trako stała się inspiracją do dialogu technicznego z branżą, skutkującego konkretnymi propozycjami nowych rozwiązań w obszarze dedykowanych prefabrykatów tramwajowych.
KZN Bieżanów ze Srebrnym Medalem EcoVadis!
80 lat KZN Bieżanów w nazwach
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
PWP - czas na tramwaj, czas na CONTRACK
mat. partnera 28 listopada 2023
Po zakończonym sukcesem wdrożeniu technologii wykorzystującej wagony SWITCHER i bramownice PWP w ramach procesów logistycznych związanych z fabrycznie zmontowanymi rozjazdami kolejowymi, ten elastyczny i mobilny system rozładunku i bliskiego transportu coraz częściej wykorzystywany jest również w innych obszarach związanych z prefabrykowaną nawierzchnią szynową.
KZN Bieżanów ze Srebrnym Medalem EcoVadis!
80 lat KZN Bieżanów w nazwach
Drewno - surowiec przyszłości, który przyspieszy dekarbonizację?
Mireo w Polsce? Siemens Mobility: Zakup się opłaci
Łukasz Malinowski, współpraca: Kasper Fiszer 07 listopada 2023
Producent nowych jednostek regionalnych Mireo zapewnia, że przyniosą one nabywcom znaczące oszczędności w okresie eksploatacji. Siemens zachęca też polskich przewoźników do rozważenia leasingu takich pojazdów. Ma to być rozwiązanie pozwalające na kontynuację wymiany taborowej mimo braku dostępności środków unijnych.
Michael Peter (Siemens Mobility): Będziemy inwestować w Polsce
Bobsien, Siemens: Zapotrzebowanie na lokomotywy wielosystemowe stale rośnie
Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe
Symulator lokomotywy Pesa trafił do Pol-Miedź Trans
inf. pras. Pol-Miedź Trans Sp. z o.o. 06 listopada 2023
Pierwszy w Polsce nowoczesny symulator lokomotywy 111Ed-20 “Pesa Gama” został przywieziony, zainstalowany i uruchomiony w Ośrodku Szkolenia Maszynistów i Kandydatów na Maszynistów Pol-Miedź Trans w Polkowicach.
Spółka Pol-Miedź Trans wchodzi na rynek przewozów kontenerowych
Pol-Miedź Trans powtarza przetarg na platformy intermodalne
Pol-Miedź Trans kupuje tabor
Newag: Griffin prędkością 200 km/h to dopiero początek
Michał Szymajda 04 listopada 2023
Podczas targów kolejowych TRAKO 2023 mogliśmy zobaczyć pierwszą polską wielosystemową lokomotywę zdolną poruszać się z prędkością 200 km/h. Chociaż testy jej sprawności pod kilkoma napięciami jeszcze przed nami, już teraz wiceprezes Newagu Józef Michalik zapowiada, że kompetencje, które producent zdobywa przy produkcji wielosystemowych pojazdów, będą skutkować nowym portfolio nowosądeckiego zakładu.
PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?
Griffin 200 PKP Intercity w składzie TLK
Polski tabor na InnoTrans 2024 [zdjęcia]
Następnym krokiem do pozyskania pasażerów jest cykliczny rozkład jazdy?
Kasper Fiszer 11 października 2023
Przedstawiciele rządu i państwowych spółek mówili podczas targów Trako o skuteczności prowadzonej obecnie polityki. Miała ona doprowadzić do znacznego zwiększenia roli kolei w systemie transportowym. Ich zdaniem podróżnych wciąż powinno jednak przybywać, a do ich przyciągnięcia niezbędne jest udoskonalanie oferty.
Sieć TEN-T: Rozwój kolei dla celów cywilnych i wojskowych
Bittel: Obniżka stawek dostępu do infrastruktury? Szukamy finansowania
Nowy system sprzedaży biletów kolejowych w ramach Krajowego Planu Odbudowy
Budimex: Chcielibyśmy budować KDP w Czechach
Łukasz Malinowski 10 października 2023
Rozwiązaniem dla firm budowlanych, które mierzą się z brakiem zamówień na rynku polskim lub ich niewielką liczbą, może być rozpoczęcie realizacji kontraktów w krajach ościennych. O zlecenia w Czechach ubiega się Budimex, który widzi w tym rynku szansę na realizację inwestycji konwencjonalnych jak i w zakresie Kolei Dużych Prędkości.
Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie
Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza
Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK
RECARO Rail: Nowe fotele Vela
Łukasz Malinowski 09 października 2023
Podczas Targów TRAKO RECARO Rail (d. Growag) zaprezentował nowe fotele VELA przeznaczone do wagonów bezprzedziałowych składów regionalnych. To pierwszy nowy fotel zaprojektowany po przejęciu grodziskiego zakładu przez RECARO.
RECARO Rail z fotelem Luna dla Deutsche Bahn
Recaro Rail planuje zaprezentować nowy fotel na Innotrans
Growag zmienia się w RECARO Rail
Grupa GMV podsumowuje Trako
Jakub Rösler 05 października 2023
Co prezentowała grupa GMV na tegorocznym Trako? Z kim współpracuje i na czym się skupia? W tekście i wideo podsumowanie targów przez grupę dostarczającą wiele rozwiązań, zarówno dla kolei jak i dla komunikacji miejskiej.
Ochoczym krokiem po innowacyjne rozwiązania dla pojazdów autonomicznych
Mocny powrót InnoTrans 2022. 250 światowych premier i innowacje zapowiadające przyszłość mobilności
Zapisz
się do newslettera:





