Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2015 już w najbliższą środę, 25 lutego. Wydarzenie to przyciąga coraz większą liczbę uczestników. Do udziału w tej konferencji już zarejstrowało się ponad 120 osób. Jeszcze tylko do jutra (24 lutego, do godz. 16:00) przyjmujemy zgłoszenia. To ostatnia szansa na wzięcie udziału w tym wydarzeniu.
Forum Bezpieczeństwa Kolejowego to coroczna konferencja poświęcona szeroko pojmowanemu bezpieczeństwu na kolei w Polsce, współorganizowana przez Tor-Audytor, Instytut Kolejnictwa (organizatorzy merytoryczni) i TOR Konferencje (organizator techniczny). Tematyka wydarzenia zostanie ujęta zarówno pod względem stanu infrastruktury kolejowej w naszym kraju, certyfikacji i jakości produkcji oraz napraw i modernizacji taboru kolejowego, a także specjalistycznych regulacji prawnych dotyczących tej sfery. Konferencja jest platformą dyskusji nad najważniejszymi problemami bezpieczeństwa na kolei oraz miejscem wskazywania możliwych rozwiązań prawnych i technicznych.
Wśród zagadnień, które zostaną poruszone w tym roku znajdują się:
- Rekomendacje Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych, analizy wypadków, typowe przyczyny, tendencje, wdrażanie rekomendacji PKBWK,
- Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym, problemy edukacyjne i badawcze,
- Weryfikacja certyfikatów bezpieczeństwa przewoźników kolejowych i autoryzacji bezpieczeństwa zarządców infrastruktury, zebrane doświadczenia oraz wyzwania w roku 2015,
- Zachowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa przy wprowadzeniu >160 km/h, dostosowanie infrastruktury, uzupełnienie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem, dyżurni ruchu i dyspozytorzy – szkolenie i weryfikacja kompetencji,
- Rola i zadania jednostek zaangażowanych w procesie dopuszczania nowych i zmodernizowanych linii i pojazdów do eksploatacji, jednostki notyfikowane, jednostki upoważnione, jednostki oceniające, podział odpowiedzialności za bezpieczeństwo nowych rozwiązań technicznych,
- Pierwsze doświadczenia praktycznego stosowania oceny ryzyka i niezależnej oceny bezpieczeństwa oraz zarządzania zagrożeniami odpowiednio w procesach dopuszczania do eksploatacji oraz eksploatacji całościowych i cząstkowych rozwiązań technicznych,
- Obowiązki wobec UTK inwestorów i wykonawców inwestycji kolejowych. Czy na każdą inwestycję wymagane jest zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji?
- Doświadczenia hiszpańskie - procedury bezpieczeństwa wprowadzone po wypadku w Santiago de Compostela,
- Bezpieczeństwo na bocznicach kolejowych,
- Bezpieczeństwo w eksploatacji taboru kolejowego, czas eksploatacji, poziomy utrzymania, zakresy napraw, Systemy Zarządzania Utrzymaniem.
Więcej informacji na temat programu, prelegentów i warunków uczestnictwa - tutaj.