PESA Bydgoszcz zaprezentuje na tegorocznym TRAKO dwa pojazdy - Elfa 3.0 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Gamę 3.0 w wersji elektrycznej. Reszta pojazdów z portfolio firmy - w tym nowa platforma tramwajowa, będzie prezentowana w formie VR.
Wielkimi krokami zbliżają się targi kolejowe TRAKO, które rozpoczynają się już za kilka dni w Gdańsku. Impreza będzie okazją do zobaczenia najnowszych pojazdów szeregu producentów, którzy planują zaprezentować się na torach wystawienniczych w Trójmieście. Jednym z wystawców będzie oczywiście PESA Bydgoszcz, która przywiezie na targi dwa swoje najnowsze pojazdy.
Mówi nam o tym prezes firmy, Krzysztof Zdziarski.
– Tegoroczne targi TRAKO są dla nas bardzo ważne, ponieważ pokażemy pojazdy z generacji 3.0. Część z nich będzie można zobaczyć fizycznie na torach, a cześć w rozbudowanych prezentacjach VR. To nie są zupełnie nowe pojazdy, ale konsekwentnie rozwijane w oparciu o nasze doświadczenia eksploatacyjne i najnowsze technologie. Fizycznie pokażemy
lokomotywę Gama 3.0 w wersji elektrycznej z modułem dojazdowym oraz najnowszego
EZT ELF 3.0 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Spodziewamy się sporego zainteresowania tym pojazdem, który właśnie przechodzi proces homologacji, a przewoźnicy, eksperci i przedstawiciele branży będą mogli po raz pierwszy zobaczyć nasz najnowszy elektryczny zespół trakcyjny właśnie na TRAKO – mówi Zdziarski.
Zdjęcia Gamy 3.0, dołączone do artykułu, są pierwszymi ukazującymi kompletną lokomotywę z tej platformy. Szeroko o
nowych Gamach piszemy tutaj.Prezes przypomniał także, że PESA pracuje nad nową platformą tramwajów – Twistem 3.0,
którego z powodzeniem sprzedała już MPK Kraków. Przewoźnik z grodu Kraka zamówił do tej pory 30 takich tramwajów, natomiast zamówienie może zostać zwiększone o
następnych 60 tramwajów – 43-metrowych oraz 33-metrowych jednokierunkowych.
– Projekt nowego tramwaju jest już mocno zaawansowany, ale fizycznie nie będzie go jeszcze można zobaczyć na tegorocznych targach – mówi sternik producenta z Bydgoszczy.
Zdziarski opisując prezentowane przez PES-ę pojazdy kładzie mocny nacisk na to, że nie są to zupełnie nowe konstrukcje – zarówno Elf 3.0, Gama 3.0 czy Twist 3.0 są kolejnymi generacjami pojazdów, które PESA rozwija od lat.
– Wyciągamy wnioski z doświadczeń eksploatacyjnych, uważnie słuchamy sugestii i rad przewoźników, naszych klientów, a projektując te pojazdy sięgamy po najnowsze rozwiązania techniczne i współpracujemy z polskimi i zagranicznymi partnerami technologicznymi. Tak więc nie są to zupełnie nowe pojazdy, tylko mocno dopracowane rozwinięcia wozów, których sprzedaliśmy już setki, a w przypadku tramwajów prawie tysiąc egzemplarzy. Np. w przypadku
ecodiesli w wersji 3.0 mamy już zakontraktowane, pewne, realizację około 150 pojazdów, natomiast z opcjami to jest łącznie ponad 200 nowych jednostek spełniających najnowsze normy spalania. To dla nas spore serie, duże liczby, a zainteresowanie klientów potwierdza jakość tych pojazdów. Podsumowując – nie można mówić, że ELF 3.0, czy Twist 3.0 to są nowe wozy, tylko to są wozy generacji 3.0 i one mają wszystkie te elementy dopracowane, korzystając z doświadczeń z wcześniejszymi pojazdami szynowymi naszej produkcji – zapewnia prezes PESA Bydgoszcz.