Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PESA Bydgoszcz pokaże na TRAKO Elfa 3.0 i Gamę 3.0 (Zdjęcia)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
16-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
16-09-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PESA Bydgoszcz zaprezentuje na tegorocznym TRAKO dwa pojazdy - Elfa 3.0 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Gamę 3.0 w wersji elektrycznej. Reszta pojazdów z portfolio firmy - w tym nowa platforma tramwajowa, będzie prezentowana w formie VR.

Wielkimi krokami zbliżają się targi kolejowe TRAKO, które rozpoczynają się już za kilka dni w Gdańsku. Impreza będzie okazją do zobaczenia najnowszych pojazdów szeregu producentów, którzy planują zaprezentować się na torach wystawienniczych w Trójmieście. Jednym z wystawców będzie oczywiście PESA Bydgoszcz, która przywiezie na targi dwa swoje najnowsze pojazdy.

Mówi nam o tym prezes firmy, Krzysztof Zdziarski.

– Tegoroczne targi TRAKO są dla nas bardzo ważne, ponieważ pokażemy pojazdy z generacji 3.0. Część z nich będzie można zobaczyć fizycznie na torach, a cześć w rozbudowanych prezentacjach VR. To nie są zupełnie nowe pojazdy, ale konsekwentnie rozwijane w oparciu o nasze doświadczenia eksploatacyjne i najnowsze technologie. Fizycznie pokażemy lokomotywę Gama 3.0 w wersji elektrycznej z modułem dojazdowym oraz najnowszego EZT ELF 3.0 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Spodziewamy się sporego zainteresowania tym pojazdem, który właśnie przechodzi proces homologacji, a przewoźnicy, eksperci i przedstawiciele branży będą mogli po raz pierwszy zobaczyć nasz najnowszy elektryczny zespół trakcyjny właśnie na TRAKO – mówi Zdziarski.

Zdjęcia Gamy 3.0, dołączone do artykułu, są pierwszymi ukazującymi kompletną lokomotywę z tej platformy. Szeroko o nowych Gamach piszemy tutaj.

Prezes przypomniał także, że PESA pracuje nad nową platformą tramwajów – Twistem 3.0, którego z powodzeniem sprzedała już MPK Kraków. Przewoźnik z grodu Kraka zamówił do tej pory 30 takich tramwajów, natomiast zamówienie może zostać zwiększone o następnych 60 tramwajów – 43-metrowych oraz 33-metrowych jednokierunkowych.

– Projekt nowego tramwaju jest już mocno zaawansowany, ale fizycznie nie będzie go jeszcze można zobaczyć na tegorocznych targach – mówi sternik producenta z Bydgoszczy.

Zdziarski opisując prezentowane przez PES-ę pojazdy kładzie mocny nacisk na to, że nie są to zupełnie nowe konstrukcje – zarówno Elf 3.0, Gama 3.0 czy Twist 3.0 są kolejnymi generacjami pojazdów, które PESA rozwija od lat.

– Wyciągamy wnioski z doświadczeń eksploatacyjnych, uważnie słuchamy sugestii i rad przewoźników, naszych klientów, a projektując te pojazdy sięgamy po najnowsze rozwiązania techniczne i współpracujemy z polskimi i zagranicznymi partnerami technologicznymi. Tak więc nie są to zupełnie nowe pojazdy, tylko mocno dopracowane rozwinięcia wozów, których sprzedaliśmy już setki, a w przypadku tramwajów prawie tysiąc egzemplarzy. Np. w przypadku ecodiesli w wersji 3.0 mamy już zakontraktowane, pewne, realizację około 150 pojazdów, natomiast z opcjami to jest łącznie ponad 200 nowych jednostek spełniających najnowsze normy spalania. To dla nas spore serie, duże liczby, a zainteresowanie klientów potwierdza jakość tych pojazdów. Podsumowując – nie można mówić, że ELF 3.0, czy Twist 3.0 to są nowe wozy, tylko to są wozy generacji 3.0 i one mają wszystkie te elementy dopracowane, korzystając z doświadczeń z wcześniejszymi pojazdami szynowymi naszej produkcji – zapewnia prezes PESA Bydgoszcz.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bydgoszcz ogłasza przetarg na budowę tramwaju przez Szwederowo

Zintegrowany transport

Bydgoszcz ogłasza przetarg na budowę tramwaju przez Szwederowo

Jakub Rösler 16 września 2025

Pomorskie: Renesans kolei regionalnej będzie sporo kosztować

Infrastruktura

Zobacz również:

PESA: Sami zbudujemy pojazd na 250 km/h. 300 km/h z partnerami

Tabor i technika

PESA: Sami zbudujemy pojazd na 250 km/h. 300 km/h z partnerami

Jakub Rösler 10 września 2025

Pierwszy EZT Inter-regio PESA dla Kolei Rumuńskich gotowy (zdjęcia)

Tabor i technika

Jest umowa na 10 kolejnych Elfów 2 dla KD. Pojadą do Opola?

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Bydgoszcz ogłasza przetarg na budowę tramwaju przez Szwederowo

Zintegrowany transport

Bydgoszcz ogłasza przetarg na budowę tramwaju przez Szwederowo

Jakub Rösler 16 września 2025

Pomorskie: Renesans kolei regionalnej będzie sporo kosztować

Infrastruktura

Zobacz również:

PESA: Sami zbudujemy pojazd na 250 km/h. 300 km/h z partnerami

Tabor i technika

PESA: Sami zbudujemy pojazd na 250 km/h. 300 km/h z partnerami

Jakub Rösler 10 września 2025

Pierwszy EZT Inter-regio PESA dla Kolei Rumuńskich gotowy (zdjęcia)

Tabor i technika

Jest umowa na 10 kolejnych Elfów 2 dla KD. Pojadą do Opola?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij