Podczas targów TRAKO 2025 Alstom podpisał list intencyjny z firmą DB Cargo Polska w sprawie utworzenia nowoczesnego centrum serwisowego w Rybniku. Obiekt, wyposażony w stanowiska do obsługi lokomotyw, ma uzupełnić kompetencje zakładu w Toruniu, gdzie Alstom prowadzi działalność serwisową lokomotyw Traxx. Koncern zamierza wzmocnić w ten sposób zdolności serwisowe, zaspokajając rosnące zapotrzebowanie na kompleksowe usługi utrzymania lokomotyw w Polsce, a także poprawić pozycję w segmencie lokomotyw.
W ciągu ostatnich 24 miesięcy Alstom podpisał umowy z polskimi przewoźnikami na dostawę 61 lokomotyw Traxx Universal trzeciej generacji. W efekcie w najbliższych latach będzie rosnąć liczba eksploatowanych w Polsce i w korytarzu wschodnim lokomotyw firmy. Dynamiczny rozwój transportu intermodalnego napędza rosnące zapotrzebowanie operatorów kolejowych na kompleksowe i profesjonalne usługi serwisowe, które zapewnią wysoką dostępność i niezawodność floty.
– Rozwiązania Alstom od wielu lat wspierają operatorów kolejowych w realizacji ich strategicznych celów, przyczyniając się do rozwoju zrównoważonej i niskoemisyjnej Transeuropejskiej Sieci Transportowej. Przewoźnicy w regionie coraz bardziej inwestują w nowoczesny, energooszczędny tabor. To z kolei przekłada się na rosnące zapotrzebowanie na kompleksowe rozwiązania serwisowe. Alstom aktywnie odpowiada na te potrzeby, oferując klientom wsparcie techniczne – podkreśla dyrektor zarządzająca Alstom w Polsce Beata Rusinowicz.
– List, który podpisaliśmy dziś z firmą Alstom, to zapowiedź silnej, międzynarodowej współpracy. Współpracy, która zawiązuje się tu – w Polsce. Znaczenie naszego kraju na kolejowej mapie Europy sukcesywnie wzrasta. Nieprzypadkowo list intencyjny podpisaliśmy na targach TRAKO, gdzie celebrujemy m. in. polskie rozwiązania taborowe i technologię, która zmienia kształt i kierunek rozwoju kolei. Nasz rybnicki zakład produkcyjno-naprawczy jest jednym z najnowocześniejszych w tej części Europy, a jego atrakcyjna lokalizacja gwarantuje optymalne warunki dla utrzymania i przeglądów produkowanych przez Alstom lokomotyw TRAXX – deklaruje prezes zarządu DB Cargo Polska Marek Staszek.
Od 2000 roku na całym świecie włączono do eksploatacji ponad 6 tys. lokomotyw Alstom. Producent jest też liderem segmentu utrzymania lokomotyw; obecnie zapewnia utrzymanie ponad 2 450 maszyn na całym świecie, w tym ponad 600 lokomotyw wielosystemowych Traxx. Modułowa platforma umożliwia ich eksploatację zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym, w przewozach krajowych i transgranicznych. Pojazdy pokonują łącznie ponad 300 mln kilometrów rocznie w 20 krajach Europy.
W ostatnich miesiącach lokomotywy Traxx Universal stały się wyborem kluczowych operatorów w Europie Środkowo-Wschodniej. Alstom realizuje obecnie zamówienia obejmujące m. in. 40 lokomotyw dla spółki OnTrain, 18 – dla CLIP Intermodal oraz 3 – dla Captrain Polska. Homologacja tych pojazdów obejmuje, poza Polską, główne korytarze transportowe w Europie – od Francji, Beneluksu, Szwecji i Niemiec, poprzez Austrię, Włochy, Czechy i Słowację, po Węgry, Słowenię, Chorwację i Serbię. Produkcja lokomotyw odbywa się w zakładzie Alstom w Kassel, natomiast kluczowe komponenty, takie jak nadwozia, powstają we Wrocławiu, co podkreśla znaczenie polskiego zaplecza w globalnym łańcuchu dostaw.
Alstom podkreśla obecność w swojej ofercie wsparcia dla klientów na każdym etapie cyklu życia pojazdów. Usługi utrzymaniowe Alstom FlexCare Perform są dostosowane do potrzeb klientów i wymagań operacyjnych – od wsparcia technicznego i dostaw części zamiennych po w pełni outsourcowane rozwiązania serwisowe. Alstom odpowiada na całym świecie za utrzymanie ponad 35,5 tys. pojazdów – zarówno własnej produkcji, jak i innych producentów.
Alstom jest największym producentem taboru kolejowego w Polsce. Wyprodukowane przez polskie zakłady Alstom pojazdy szynowe oraz systemy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym są eksploatowane w wielu krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie. W Polsce Alstom zatrudnia ponad 4,7 tys. osób.
DB Cargo Polska, oprócz usług przewozowych oraz obsługi bocznic, oferuje produkcję i naprawę taboru kolejowego, w tym napraw okresowych wagonów towarowych. Oferta spółki to także naprawy bieżące, okresowe oraz przeglądy lokomotyw spalinowych (TEM2, T448p, S200, 311D, Class66, BR232, DE6400), elektrycznych (3E, E181, E182, BR186, BR189, Vectron) oraz sprzętu do prac torowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.