– Obecnie mamy do czynienia z niezwykle wymagającym okresem, jeśli chodzi o branżę kolejową, natomiast dzięki temu, że posiadamy 100% know-how, jesteśmy w stanie jak najszybciej zareagować na potrzeby rynku. Jednocześnie prezentujemy cały łańcuch wartości, począwszy od projektowania, poprzez produkcję, zabudowę w terenie, jak i serwisowanie naszych systemów – mówi Artur Marcinkiewicz, prezes zarządu ZA KOMBUD.
Obecnie mamy do czynienia z niezwykle wymagającym okresem, jeśli chodzi o branżę kolejową, natomiast dzięki temu, że posiadamy 100%
know-how, jesteśmy w stanie jak najszybciej zareagować na potrzeby rynku. Jednocześnie prezentujemy cały łańcuch wartości, począwszy od projektowania, poprzez produkcję, zabudowę w terenie, jak i serwisowanie naszych systemów. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników jesteśmy w stanie sprostać każdemu wyzwaniu. W tym roku prezentujemy w pełni cyfrowy polski semafor LEDowy, poza tym system ROBS pozwalający na wyodrębnienie okręgów manewrowych, zwiększając jednocześnie przepustowość dla pociągów towarowych, jak również system KOCIS umożliwiający diagnostykę sieci kablowej.
Za wspomniany semafor firma otrzymała podczas targów
Nagrodę im. prof. Czesława Jaworskiego. Urządzenie jako jedno z niewielu na świecie łączy klasyczną soczewkę Fresnela (znaną z typowych sygnalizatorów) z punktowym źródłem LED. Dzięki temu spełnia wszelkie wymogi instrukcji obowiązujących na sieci PLK SA, jednocześnie pozwalając ograniczyć liczbę czynności utrzymaniowych (źródła świateł LED praktycznie nie wymagają wymiany w cyklu życia semafora).
Tymczasem należąca do Kombud Group spółka Rail-Mil Computers dostarczyła
sterowniki serii TR-IO do najnowszych tramwajów Swing produkcji Pesy. Wyposażone w nie wagony trafiły do Bydgoszczy i Torunia. Znalezienie sprawdzonego na rynku kolejowym, lokalnego dostawcy umożliwiło Pesie uniezależnienie od firm zagranicznych. Sterowniki TR-IO charakteryzuje ponadto szybki cykl programu (5 ms), co gwarantuje błyskawiczną reakcję i stabilne działanie. Moduły transmisji zapewniają wymianę informacji z kluczowymi systemami pojazdu, takimi jak np.: sterowanie napędem i hamulcami, obsługa drzwi, wentylacji, oświetlenia, systemów informacyjnych, panelu HMI motorniczego czy komunikacji GSM/LTE. Urządzenia są wyposażone w interfejs diagnostyczny, który umożliwia monitorowanie stanu systemu, wizualizację stanu urządzeń w postaci graficznej, rejestrację stanów i przegląd archiwum.