Dyrektor generalny UNIFE, Philippe Citroën, weźmie udział w Europejskim Forum Taborowym, które odbędzie się w dniach 12-13 marca w Warszawie. Wydarzenie, organizowane przez TOR Konferencje, zostanie otwarte przez szefa UNIFE, który wygłosi wystąpienie na temat potencjału europejskiego rynku elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych oraz lokomotyw.
Posiadające swą siedzibę w Brukseli (od 1992 r.), UNIFE (Zrzeszenie Europejskiego Przemysłu Kolejowego) reprezentuje europejski przemysł kolejowy i zajmuje się tematyką transportu w wymiarze kontynentalnym. Organizacje skupia 24 największych kolejowych pracodawców w Unii Europejskiej, 50 dużych i średnich firm z sektora kolejowego, jak również ok. tysiąca mniejszych podmiotów (głównie dostawców na rzecz kolei), zrzeszonych w stowarzyszeniach będących członkami UNIFE. Działalność podmiotu skupia się na kilku sektorach. Jednym z nich jest tabor kolejowy. Wśród członków UNIFE znajdują się nie tylko producenci elektrycznych i spalinowych lokomotyw, ale także regionalnych oraz dalekobieżnych zespołów trakcyjnych, jak również wagonów towarowych. UNIFE reprezentuje również producentów podzespołów używanych w produkcji taboru kolejowego - od kół do pantografów, poprzez drzwi, sprzęgi, klimatyzację, czy urządzenia sygnalizacji kabinowej.
Podczas Europejskiego Forum Taborowego (12-13 marca w Warszawie) spotkają się przedstawiciele branży producentów pojazdów kolejowych oraz podzespołów i wyposażenia taboru szynowego, działający na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Forum będzie międzynarodową konferencją poświęconą perspektywie budżetowej Unii Europejskiej w latach 2014-2020 w kontekście pozyskiwania funduszy UE na kolejowe projekty taborowe.
W trakcie Forum, uczestnicy będą także dyskutować na temat implementacji IV Pakietu Kolejowego – jego znaczenia dla producentów taboru i przewoźników oraz tego, w jaki sposób zapewnić spójność pomiędzy projektami taborowymi i infrastrukturalnymi.
Inne zagadnienia:
- Poole taborowe w krajach Europy Środkowo-Wschodniej – jak finansować duże przedsięwzięcia taborowe w regionie?
- Polska – rosnący potencjał rynku taborowego
- Czy organizator publicznego transportu zbiorowego będzie musiał zapewnić tabor kolejowy?
- Leo Express: jak pozyskiwać klientów na rynku pasażerskich przewozów kolejowych
- Producenci z Europy Środkowo-Wschodniej i pochodzący spoza Unii Europejskiej. Szanse i nisze
- Jakich innowacji można oczekiwać w nowoczesnym taborze kolejowym? Korzyść dla producenta czy użytkownika?
- Producenci taboru kolejowego w Chinach, Turcji i Rumunii.
Poza szefem UNIFE, swój udział w konferencji jako prelegenci zapowiedzieli już przedstawiciele: Akiem (Francja), Alstom Transport (Francja), Bombardier Transportation, Kolei Mazowieckich, Leo Express (Czechy), Grupy Newag, Instytutu Kolejnictwa, Railistics (Niemcy), Patentes Talgo (Hiszpania), Pesy Bydgoszcz, Siemens AG (Niemcy), Think Railways (Rumunia), SCI Verkehr (Niemcy), TÜV SÜD Rail GmbH (Niemcy), Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, VIS Systems i ZDG TOR.
Więcej informacji - tutaj.