Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
17-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-07-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Akiem wynajmie ODEG pojazdy bateryjne
wiz. Akiem
Niemiecki przewoźnik regionalny ODEG z grupy Netinery wynajmie od poolu taborowego Akiem 14 bateryjno-elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt 3. Tym samym Akiem wchodzi na niemiecki rynek leasingu pojazdów szynowych do ruchu pasażerskiego.

Flirty z modułem bateryjnym będą wykorzystywane do obsługi linii niezelektryfikowanych w Meklemburgii – Pomorzu Przednim. Chodzi o dwie trasy: Rehna – Parchim i Parchim – Plau am See. Według zapewnień producenta zasięg pojazdów na liniach niezelektryfikowanych wynosi co najmniej 100 km na jednym ładowaniu, co ma zapewnić bezproblemową eksploatację na wspomnianych liniach.

Przewidziany w umowie okres wykorzystywania elektryczno-bateryjnych Flirtów to 13 lat (grudzień 2027 r. – grudzień 2040 r.). W tym czasie mają one wykonywać pracę przewozową rzędu 2,1 pociągokilometrów rocznie.

Przedsięwzięcie zostało dofinansowane przez niemieckie federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, które przyznało na ten cel grant inwestycyjny. Reszta finansowania została zabezpieczona przez konsorcjum banków: Credit Agricole, CIC, La Banque Postale oraz Natwest Group.

W całych Niemczech tabor o ekologicznych źródłach napędu – bateryjny lub wodorowy – ma zastąpić jednostki spalinowe do roku 2030. W wymienione technologie inwestuje więc wielu przewoźników obsługujących trasy niezelektryfikowane. W 2021 r. 44 jednostek bateryjno-elektrycznych (również Flirtów 3) zamówił dominujący operator DB Regio. W 2022 r. ta sama firma zamówiła kolejnych 14, a w kwietniu bieżącego roku – 19 takich zespołów. Rząd kraju związkowego Badenia – Wirtembergia zainwestował natomiast w bateryjno-elektryczne pojazdy produkcji Siemensa – Mireo Plus B, a jego odpowiednik w Saksonii – w zespoły Coradia Continental produkcji Alstomu.

Inne landy oraz przewoźnicy decydują się na zastępowanie Diesli pojazdami o napędzie wodorowym. Taką zmianę, we współpracy z DB Regio, przygotowuje Bawaria, w której wodorowe Mireo Plus H Siemensa mają wejść do służby w przyszłym roku. Kursujący w Brandenburgii przewoźnik NEB łączy natomiast rozwiązania bateryjne i wodorowe (w obu przypadkach tabor pochodzi z zakładów Siemens Mobility).

W branży trwają dyskusje na temat zalet i wad obydwu rodzajów napędu. Wśród argumentów przeciwko wodorowi wymienia się niższą opłacalność, a także możliwe problemy z dostawami paliwa – takie jak te, które miały miejsce w ubiegłym roku w Dolnej Saksonii.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Stadler zaprezentował piętrowego Railjeta dla ÖBB [zdjęcia]

Biznes

Dwusystemowe składy Stadlera z nowymi napędami z Polski

Tabor i technika

Zobacz również:

Lokomotywy Alstom w barwach Akiem będzie serwisował producent

Tabor i technika

Lokomotywy Alstom w barwach Akiem będzie serwisował producent

Roman Czubiński 10 czerwca 2025

Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję

Biznes

Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję

Roman Czubiński 03 czerwca 2025

Akiem z umową na 10 lat z GB Railfreight

Tabor i technika

Akiem z umową na 10 lat z GB Railfreight

inf. pras 09 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Stadler zaprezentował piętrowego Railjeta dla ÖBB [zdjęcia]

Biznes

Dwusystemowe składy Stadlera z nowymi napędami z Polski

Tabor i technika

Zobacz również:

Lokomotywy Alstom w barwach Akiem będzie serwisował producent

Tabor i technika

Lokomotywy Alstom w barwach Akiem będzie serwisował producent

Roman Czubiński 10 czerwca 2025

Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję

Biznes

Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję

Roman Czubiński 03 czerwca 2025

Akiem z umową na 10 lat z GB Railfreight

Tabor i technika

Akiem z umową na 10 lat z GB Railfreight

inf. pras 09 stycznia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5