NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny

| Jakub Madrjas 05.10.2022 2,9k

Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Fot. Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny
Aż siedem umów ze spółkami-córkami PKP PLK podpisała dziś austriacka firma Plasser & Theurer. Dzięki temu na polskich torach pojawią się nowe maszyny do prac torowych warte aż 300 milionów złotych.
Podpisane dziś umowy o wartości 300 milionów złotych to część programu dokapitalizowania spółek z grupy PKP PLK, rozpoczętego przed trzema laty. Zwiększa on potencjał spółek własnych zarządcy, które oprócz zadań utrzymaniowych zwiększają też udział w realizacji inwestycji - w tym roku mają wykonać prace warte aż miliard złotych.

Nowoczesne maszyny dla własnych spółek PLK

Najwięcej umów - aż trzy - podpisał Dolkom. Pierwsza dotyczy profilarki tłucznia USP 2000 C2, druga - podbijarki uniwersalnej UNIMAT 08-4x4/4S a trzecia dwóch sztuk transporterów do materiałów sypkich MFS 120 S.C. Umowę na dostawę nowych profilarek tłucznia podpisał też spółki: PNiUIK iZRK DOM. Spółce PPM-T przypadło z kolei największe zamówienie - na nowy pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej RPM 1000, czyli tzw. kombajnu do naprawy podtorza. Kupi też podbijarkę UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic.

- W Polsce jest tylko jeden, do tego kilkudziesięcioletni pociąg do naprawy podtorza, więc jest to szczególnie ważna inwestycja - podkreślił prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. - To historyczne wydarzenie, bo takie maszyny mogą pracować nawet 40 lat - dodał prezes PPM-T Artur Szumisz dodając, że już w przyszłym tygodniu rozpocznie się przetarg na projektowanie centrum serwisowego dla nowych maszyn, a spółka będzie rozwijać kompetencje potrzebne do ich napraw.

Grupa PLK wzmacnia potencjał ze środków państwowych

Po zakończeniu realizacji tych umów program wyposażania naszych spółek w nowoczesny sprzęt będzie zrealizowany w ponad 70 procentach - poinformował prezes Merchel. Środki pochodzą z dokapitalizowania PLK przez budżet państwa. Jak dodał Merchel, obawy wykonawców przed konkurencją ze strony Grupy PKP PLK są przesadzone. - Nawet po przejęciu Trakcji nasz udział w rynku nie przekroczy 20%. Nie zdominujemy go. A spółki wykonawcze są nam potrzebne nie tylko do utrzymania, ale po to żeby szybko wkroczyć w przypadku słabości generalnego wykonawcy - tłumaczył .

- Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, dostarczyliśmy tu od 1968 roku 250 maszyn - dodał z kolei Thomas Schöpf, członek zarządu (CSO) Plasser & Theurer. Jak powiedział “Rynkowi Kolejowemu”, w ciągu najbliższych lat ok. 15% produkcji austriackiej firmy będzie kierowanych do Grupy PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5