Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stos umów z Plasser&Theurer. Grupa PLK kupuje nowoczesne maszyny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
05-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Aż siedem umów ze spółkami-córkami PKP PLK podpisała dziś austriacka firma Plasser & Theurer. Dzięki temu na polskich torach pojawią się nowe maszyny do prac torowych warte aż 300 milionów złotych.

Podpisane dziś umowy o wartości 300 milionów złotych to część programu dokapitalizowania spółek z grupy PKP PLK, rozpoczętego przed trzema laty. Zwiększa on potencjał spółek własnych zarządcy, które oprócz zadań utrzymaniowych zwiększają też udział w realizacji inwestycji - w tym roku mają wykonać prace warte aż miliard złotych.

Nowoczesne maszyny dla własnych spółek PLK

Najwięcej umów - aż trzy - podpisał Dolkom. Pierwsza dotyczy profilarki tłucznia USP 2000 C2, druga - podbijarki uniwersalnej UNIMAT 08-4x4/4S a trzecia dwóch sztuk transporterów do materiałów sypkich MFS 120 S.C. Umowę na dostawę nowych profilarek tłucznia podpisał też spółki: PNiUIK iZRK DOM. Spółce PPM-T przypadło z kolei największe zamówienie - na nowy pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej RPM 1000, czyli tzw. kombajnu do naprawy podtorza. Kupi też podbijarkę UNIMAT 09-4x4/4S Dynamic.

- W Polsce jest tylko jeden, do tego kilkudziesięcioletni pociąg do naprawy podtorza, więc jest to szczególnie ważna inwestycja - podkreślił prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. - To historyczne wydarzenie, bo takie maszyny mogą pracować nawet 40 lat - dodał prezes PPM-T Artur Szumisz dodając, że już w przyszłym tygodniu rozpocznie się przetarg na projektowanie centrum serwisowego dla nowych maszyn, a spółka będzie rozwijać kompetencje potrzebne do ich napraw.

Grupa PLK wzmacnia potencjał ze środków państwowych

Po zakończeniu realizacji tych umów program wyposażania naszych spółek w nowoczesny sprzęt będzie zrealizowany w ponad 70 procentach - poinformował prezes Merchel. Środki pochodzą z dokapitalizowania PLK przez budżet państwa. Jak dodał Merchel, obawy wykonawców przed konkurencją ze strony Grupy PKP PLK są przesadzone. - Nawet po przejęciu Trakcji nasz udział w rynku nie przekroczy 20%. Nie zdominujemy go. A spółki wykonawcze są nam potrzebne nie tylko do utrzymania, ale po to żeby szybko wkroczyć w przypadku słabości generalnego wykonawcy - tłumaczył .

- Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, dostarczyliśmy tu od 1968 roku 250 maszyn - dodał z kolei Thomas Schöpf, członek zarządu (CSO) Plasser & Theurer. Jak powiedział “Rynkowi Kolejowemu”, w ciągu najbliższych lat ok. 15% produkcji austriackiej firmy będzie kierowanych do Grupy PKP PLK.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Płock: Koniec prac na towarowej stacji Trzepowo

Infrastruktura

Płock: Koniec prac na towarowej stacji Trzepowo

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2025

Linia 132: Dolkom zmodernizuje odcinek Opole – Pyskowice

Infrastruktura

Kolej wróci do Przemkowa. Jest umowa

Infrastruktura

Kolej wróci do Przemkowa. Jest umowa

Jakub Rösler 25 lipca 2025

Trakcja wymienia zarząd

Biznes

Trakcja wymienia zarząd

Łukasz Malinowski 19 maja 2025

Oferty na rewitalizację fragmentu Nadodrzanki. Jest drogo

Infrastruktura

Oferty na rewitalizację fragmentu Nadodrzanki. Jest drogo

Mikołaj Kobryński 09 kwietnia 2025

Zobacz również:

Płock: Koniec prac na towarowej stacji Trzepowo

Infrastruktura

Płock: Koniec prac na towarowej stacji Trzepowo

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2025

Linia 132: Dolkom zmodernizuje odcinek Opole – Pyskowice

Infrastruktura

Kolej wróci do Przemkowa. Jest umowa

Infrastruktura

Kolej wróci do Przemkowa. Jest umowa

Jakub Rösler 25 lipca 2025

Trakcja wymienia zarząd

Biznes

Trakcja wymienia zarząd

Łukasz Malinowski 19 maja 2025

Oferty na rewitalizację fragmentu Nadodrzanki. Jest drogo

Infrastruktura

Oferty na rewitalizację fragmentu Nadodrzanki. Jest drogo

Mikołaj Kobryński 09 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij