NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Pokolenie Z wskakuje do pociągu

| inf. pras 25.10.2020 11

Pokolenie Z wskakuje do pociągu
Fot. Unife
Kolej jest wyjątkowo przyjazną środowisku metodą transportu, z każdym rokiem coraz bardziej – dzięki stale wdrażanym w Europie innowacjom. Czy to dlatego pokolenie Z, czyli młodzi Europejczycy w wieku 16-25 lat – właśnie wchodzący w dorosłe życie i na rynek pracy – wybierają kolej? Czy interesuje ich kariera w branży kolejowej?
Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi badanie, którego wyniki opublikował wczoraj międzynarodowy think tank ThinkYoung. Oto pięć kluczowych wniosków:

• Większość młodych z pokolenia Z wybiera bardziej ekologiczną formę transportu ze względu na dobro planety.
• Pokoleniu Z zależy na tym, aby władze inwestowały w zrównoważony rozwój transportu kolejowego.
• Pokolenie Z uważa, że technologie bezemisyjne to przyszłość transportu szynowego.
• Co drugi Europejczyk z pokolenia Z rozważa podjęcie studiów czy pracy związanych z działalnością na rzecz naszej planety.
• Dla młodych kobiet z wykształceniem ścisłym kwestia zrównoważonego rozwoju (i podejścia pracodawcy do tego zagadnienia) jest ważniejsza niż dla ich męskich rówieśników.

Badanie przeprowadzono w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Polsce i Holandii. Wspiera ono kampanię HOP ON FOR OUR PLANET (WSKAKUJ DLA NASZEJ PLANETY), którą zainicjowało Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Zaopatrzenia Kolei (UNIFE). Zasadniczo rzecz ujmując, chodzi o przyspieszenie na drodze zielonej, ekologicznie zrównoważonej Europy.

Jednym z głównych celów kampanii jest rekrutacja młodych talentów z pokolenia Z, ale także utrzymanie bardziej doświadczonych pracowników. Badanie jest jednocześnie wyjątkową okazją, aby wysłuchać głosu młodych Europejczyków i – odpowiadając na ich potrzeby i oczekiwania – prowadzić bardziej przemyślaną strategię w przemyśle i zarządzaniu. – Nasza kampania jasno pokazuje, że kolej jest właściwą drogą naprzód: w kierunku zrównoważonego transportu, innowacyjnej pracy i rozwoju zawodowego przez całe życie. Szczególnie dotyczy to europejskiej młodzieży z tzw. pokolenia Z, która, jak wynika z badania, powinna jeszcze sporo się dowiedzieć o naszej branży – wyjaśnia Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom oraz prezes UNIFE.

Kampania „HOP ON” wystartowała 21.10.2020. W rozpoczynającym ją evencie online udział wzięli przedstawiciele pokolenia Z, Komisji Europejskiej z Brukseli, Parlamentu Europejskiego oraz największych spółek z sektora zaopatrzenia kolei.

– Cyfryzacja i automatyzacja sprawiają, że w przemyśle kolejowym pracownikom potrzebne są zupełnie nowe umiejętności – mówiła Barbara Bonvissuto, szefowa wydziału ds. inżynierii, przemysłu kolejowego i morskiego w Komisji Europejskiej. –  Dzisiejsze wydarzenie potwierdza, że branża kolejowa przechodzi transformację. Także wizerunkowo. Bardzo cieszymy się, że jesteśmy częścią kampanii „Hop On”, bo to kolejna okazja, żeby dotrzeć zarówno do młodszych, jak i już doświadczonych pracowników. Dać im dostęp do innowacji i otworzyć wspaniałe ścieżki karier – mówi Philippe Citroën, dyrektor generalny UNIFE. – Jestem przekonany, że dzięki naszym wspólnym wysiłkom Europejski Zielony Ład wchodzi na szybszy tor.

Kampania „HOP ON” wspiera inicjatywę, żeby rok 2021 był Europejskim Rokiem Kolei. Byłoby to okazją do promowania kolei jako jednego z najbardziej zrównoważonych, bezpiecznych i ekologicznych środków transportu.

Wyniki badania – ogólnie dla Europy oraz dla poszczególnych krajów – są dostępne na stronie: www.HopOnRail.eu
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5