Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pokolenie Z wskakuje do pociągu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pokolenie Z wskakuje do pociągu
Fot. Unife
Kolej jest wyjątkowo przyjazną środowisku metodą transportu, z każdym rokiem coraz bardziej – dzięki stale wdrażanym w Europie innowacjom. Czy to dlatego pokolenie Z, czyli młodzi Europejczycy w wieku 16-25 lat – właśnie wchodzący w dorosłe życie i na rynek pracy – wybierają kolej? Czy interesuje ich kariera w branży kolejowej?

Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi badanie, którego wyniki opublikował wczoraj międzynarodowy think tank ThinkYoung. Oto pięć kluczowych wniosków:

• Większość młodych z pokolenia Z wybiera bardziej ekologiczną formę transportu ze względu na dobro planety.
• Pokoleniu Z zależy na tym, aby władze inwestowały w zrównoważony rozwój transportu kolejowego.
• Pokolenie Z uważa, że technologie bezemisyjne to przyszłość transportu szynowego.
• Co drugi Europejczyk z pokolenia Z rozważa podjęcie studiów czy pracy związanych z działalnością na rzecz naszej planety.
• Dla młodych kobiet z wykształceniem ścisłym kwestia zrównoważonego rozwoju (i podejścia pracodawcy do tego zagadnienia) jest ważniejsza niż dla ich męskich rówieśników.

Badanie przeprowadzono w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Polsce i Holandii. Wspiera ono kampanię HOP ON FOR OUR PLANET (WSKAKUJ DLA NASZEJ PLANETY), którą zainicjowało Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Zaopatrzenia Kolei (UNIFE). Zasadniczo rzecz ujmując, chodzi o przyspieszenie na drodze zielonej, ekologicznie zrównoważonej Europy.

Jednym z głównych celów kampanii jest rekrutacja młodych talentów z pokolenia Z, ale także utrzymanie bardziej doświadczonych pracowników. Badanie jest jednocześnie wyjątkową okazją, aby wysłuchać głosu młodych Europejczyków i – odpowiadając na ich potrzeby i oczekiwania – prowadzić bardziej przemyślaną strategię w przemyśle i zarządzaniu. – Nasza kampania jasno pokazuje, że kolej jest właściwą drogą naprzód: w kierunku zrównoważonego transportu, innowacyjnej pracy i rozwoju zawodowego przez całe życie. Szczególnie dotyczy to europejskiej młodzieży z tzw. pokolenia Z, która, jak wynika z badania, powinna jeszcze sporo się dowiedzieć o naszej branży – wyjaśnia Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom oraz prezes UNIFE.

Kampania „HOP ON” wystartowała 21.10.2020. W rozpoczynającym ją evencie online udział wzięli przedstawiciele pokolenia Z, Komisji Europejskiej z Brukseli, Parlamentu Europejskiego oraz największych spółek z sektora zaopatrzenia kolei.

– Cyfryzacja i automatyzacja sprawiają, że w przemyśle kolejowym pracownikom potrzebne są zupełnie nowe umiejętności – mówiła Barbara Bonvissuto, szefowa wydziału ds. inżynierii, przemysłu kolejowego i morskiego w Komisji Europejskiej. –  Dzisiejsze wydarzenie potwierdza, że branża kolejowa przechodzi transformację. Także wizerunkowo. Bardzo cieszymy się, że jesteśmy częścią kampanii „Hop On”, bo to kolejna okazja, żeby dotrzeć zarówno do młodszych, jak i już doświadczonych pracowników. Dać im dostęp do innowacji i otworzyć wspaniałe ścieżki karier – mówi Philippe Citroën, dyrektor generalny UNIFE. – Jestem przekonany, że dzięki naszym wspólnym wysiłkom Europejski Zielony Ład wchodzi na szybszy tor.

Kampania „HOP ON” wspiera inicjatywę, żeby rok 2021 był Europejskim Rokiem Kolei. Byłoby to okazją do promowania kolei jako jednego z najbardziej zrównoważonych, bezpiecznych i ekologicznych środków transportu.

Wyniki badania – ogólnie dla Europy oraz dla poszczególnych krajów – są dostępne na stronie: www.HopOnRail.eu
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Roman Czubiński 20 lipca 2023

Od lipca pracownicy PKP Intercity zarabiają więcej

Biznes

Automatyczny sprzęg cyfrowy. Korzyści i wyzwania dla unijnej branży kolejowej

Innowacje

Walne Zgromadzenie UNIFE w Warszawie!

Biznes

Walne Zgromadzenie UNIFE w Warszawie!

SIRTS, 23 kwietnia 2009 23 kwietnia 2009

Dyrektor generalny UNIFE weźmie udział w Europejskim Forum Taborowym

Nasze konferencje

Zobacz również:

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Roman Czubiński 20 lipca 2023

Od lipca pracownicy PKP Intercity zarabiają więcej

Biznes

Automatyczny sprzęg cyfrowy. Korzyści i wyzwania dla unijnej branży kolejowej

Innowacje

Walne Zgromadzenie UNIFE w Warszawie!

Biznes

Walne Zgromadzenie UNIFE w Warszawie!

SIRTS, 23 kwietnia 2009 23 kwietnia 2009

Dyrektor generalny UNIFE weźmie udział w Europejskim Forum Taborowym

Nasze konferencje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5