Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Spółka PFR-u zamawia aż 22 lokomotywy. Niekoniecznie od Pesy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
07-12-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Spółka PFR-u zamawia aż 22 lokomotywy. Niekoniecznie od Pesy
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Należąca do PFR spółka Rail Capital Partners ogłosiła dwa duże zamówienia na dostawy lokomotyw. Dotąd dostawcą taboru była dla niej Pesa.

Spółka Rail Capital Partners została utworzona przez Pesę oraz Państwowy Fundusz Rozwoju w celu wynajmu lokomotyw produkowanych przez bydgoskiego producenta. To tzw. pool taborowy. W ramach operacji przejęcia Pesy przez Polski Fundusz Rozwoju, państwowy fundusz przejął w całości spółkę taborową. W ten sposób chciano uniknąć obaw, że PFR będzie sam u siebie zamawiał lokomotywy z pominięciem konkurencji. 

Według dotychczasowych umów, Pesa miała dostarczyć spółce cztery Gamy Marathon do końca tego roku i aż osiem kolejnych w I półroczu 2019 roku. Prezes Ireneusz Kozłowski zapowiadał kolejne zamówienia ze względu na duże perspektywy rynku najmu lokomotyw. I rzeczywiście, na stronie RCP pojawiły się dwa przetargi: na dostawę 12 lokomotyw trakcyjnych oraz na 10 lokomotyw wielosystemowych – oba wraz z utrzymaniem. Jako spółka, w całości pod kontrolą Skarbu Państwa, zamawia je w trybie publicznym.

Pieniądze z CUPT już są

Zamówienie na 12 lokomotyw to efekt dużego konkursu CUPT na dofinansowanie transportu intermodalnego o wartości aż 1,33 mld zł. Rail Capital Partners jest jednym z jego największych beneficjentów. Jego projekt "Zakup lokomotyw trakcyjnych do wykonywania transportu intermodalnego w formule ROSCO" otrzymał aż 96,88% i aż 82 332 954,50 złotych dofinansowania. Dostawca lokomotyw zostanie wybrany w drodze otwartego przetargu, który został własnie ogłoszony. 

Przedmiotem zamówienia jest dostawa do dwunastu nowych lokomotyw trakcyjnych wraz z dostawą tzw. wyprawki oraz świadczenie usług utrzymania lokomotyw przez okres 72 miesięcy. Kryteria udzielenia zamówienia to: moc silnika spalinowego modułu dojazdowego (4 punkty), długość okresu gwarancji (3 punkty), gwarancja gotowości technicznej (2 punkty), montaż kabiny WC jako osobny moduł przedziału maszynowego (1 punkt), przepływy pieniężne (NPV) obliczone na podstawie cen zaoferowanych w formularzu ofertowym (100 punktów; co ciekawe, łącznie w przetargu zostanie przyznanych  110 punktów – przyp. JM). 

RCP chce lokomotyw o mocy 5,6 MW i prędkości maksymalnej 160 km/h, czteroosiowych.

Lokomotywy wielosystemowe na europejskie korytarze 

Inną formułę zamówienia RCP zastosował w przypadku 10 lokomotyw wielosystemowych. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", na podstawie konsultacji z rynkiem producentów spółka wysłała zaproszenia do składania ofert. Chodzi o tabor z dopuszczeniem do eksploatacji na sieci wielu krajów - takie możliwości mają obecnie właściwie wyłącznie lokomotywy Bombardiera i Siemensa.

Szczegóły zamówienia nie zostały jeszcze ujawnione. Według informacji "Rynku Kolejowego", chodzi o lokomotywy czteroosiowe; dopuszczenie do ruchu będzie musiało obejmować przynajmniej Polskę, Austrię, Niemcy, Czechy, Słowację, Węgry i Rumunię.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Tabor i technika

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Roman Czubiński 23 października 2025

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Roman Czubiński 22 października 2025

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Tabor i technika

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Roman Czubiński 10 października 2025

Zobacz również:

Rail Capital Partners: Nasza siła to dostępność

Biznes

Rail Capital Partners: Nasza siła to dostępność

Roman Czubiński 23 października 2025

Pesa dostarczy 12 lokomotyw dla spółki PFR-u

Tabor i technika

Pesa dostarczy 12 lokomotyw dla spółki PFR-u

Witold Urbanowicz 22 marca 2019

Pozostałe z wątku:

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Tabor i technika

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Roman Czubiński 23 października 2025

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Roman Czubiński 22 października 2025

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Tabor i technika

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Roman Czubiński 10 października 2025

Zobacz również:

Rail Capital Partners: Nasza siła to dostępność

Biznes

Rail Capital Partners: Nasza siła to dostępność

Roman Czubiński 23 października 2025

Pesa dostarczy 12 lokomotyw dla spółki PFR-u

Tabor i technika

Pesa dostarczy 12 lokomotyw dla spółki PFR-u

Witold Urbanowicz 22 marca 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij