Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko Pesa złożyła ofertę na dostawę 12 lokomotyw dla spółki PFR-u

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
26-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tylko Pesa złożyła ofertę na dostawę 12 lokomotyw dla spółki PFR-u
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Spółka Rail Capital Partners z grupy Polskiego Funduszu Rozwoju dostała tylko jedną ofertę na dostawę dwunastu nowych lokomotyw - z bydgoskiej Pesy.

Zamówienie na 12 lokomotyw to efekt dużego konkursu CUPT na dofinansowanie transportu intermodalnego o wartości aż 1,33 mld zł. Rail Capital Partners jest jednym z jego największych beneficjentów. Jego projekt "Zakup lokomotyw trakcyjnych do wykonywania transportu intermodalnego w formule ROSCO" otrzymał aż 96,88% i aż 82 332 954,50 złotych dofinansowania. Dostawca lokomotyw zostanie wybrany w drodze otwartego przetargu. RCP otrzymał tylko jedną ofertę - z Pesy Bydgoszcz, która dostarczyła wszystkie poprzednie lokomotywy dla poolu. Oprócz tego Newag przysłał pismo informujące o niezłożeniu oferty.  

- Ważność złożonej oferty bada komisja przetargowa - mówi  "Rynkowi Kolejowemu" prezes RCP Ireneusz Kozłowski. Po zakończeniu badania, zgodnie z założoną procedurą zostaną przeprowadzone negocjacje z wykonawcą. Dopiero po ich zakończeniu może zostać podpisana umowa na dostawy.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa do dwunastu nowych lokomotyw trakcyjnych wraz z dostawą tzw. wyprawki oraz świadczenie usług utrzymania lokomotyw przez okres 72 miesięcy. Kryteria udzielenia zamówienia to: moc silnika spalinowego modułu dojazdowego (4 punkty), długość okresu gwarancji (3 punkty), gwarancja gotowości technicznej (2 punkty), montaż kabiny WC jako osobny moduł przedziału maszynowego (1 punkt), przepływy pieniężne (NPV) obliczone na podstawie cen zaoferowanych w formularzu ofertowym (100 punktów; co ciekawe, łącznie w przetargu zostanie przyznanych  110 punktów – przyp. JM). RCP chce lokomotyw o mocy 5,6 MW i prędkości maksymalnej 160 km/h, czteroosiowych.

Inną formułę zamówienia RCP zastosował w przypadku 10 lokomotyw wielosystemowych. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", na podstawie konsultacji z rynkiem producentów spółka wysłała zaproszenia do składania ofert. Chodzi o tabor z dopuszczeniem do eksploatacji na sieci wielu krajów - takie możliwości mają obecnie właściwie wyłącznie lokomotywy Bombardiera i Siemensa. To postępowanie jeszcze trwa.

Spółka Rail Capital Partners została utworzona przez Pesę oraz Państwowy Fundusz Rozwoju w celu wynajmu lokomotyw produkowanych przez bydgoskiego producenta. To tzw. pool taborowy. W ramach operacji przejęcia Pesy przez Polski Fundusz Rozwoju, państwowy fundusz przejął w całości spółkę taborową. W ten sposób chciano uniknąć obaw, że PFR będzie sam u siebie zamawiał lokomotywy z pominięciem konkurencji. 

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Pesa dostarczy 12 lokomotyw dla spółki PFR-u

Tabor i technika

Pesa dostarczy 12 lokomotyw dla spółki PFR-u

Witold Urbanowicz 22 marca 2019

Spółka PFR-u zamawia aż 22 lokomotywy. Niekoniecznie od Pesy

Tabor i technika

Co z poolem taborowym Pesy i PFR?

Biznes

Co z poolem taborowym Pesy i PFR?

Jakub Madrjas 08 maja 2017

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Pierwszy Vectron na 230 km/h dotarł do Czech [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Pesa dostarczy 12 lokomotyw dla spółki PFR-u

Tabor i technika

Pesa dostarczy 12 lokomotyw dla spółki PFR-u

Witold Urbanowicz 22 marca 2019

Spółka PFR-u zamawia aż 22 lokomotywy. Niekoniecznie od Pesy

Tabor i technika

Co z poolem taborowym Pesy i PFR?

Biznes

Co z poolem taborowym Pesy i PFR?

Jakub Madrjas 08 maja 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij