NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Tylko Pesa złożyła ofertę na dostawę 12 lokomotyw dla spółki PFR-u

| Jakub Madrjas 26.02.2019 8

Tylko Pesa złożyła ofertę na dostawę 12 lokomotyw dla spółki PFR-u
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Spółka Rail Capital Partners z grupy Polskiego Funduszu Rozwoju dostała tylko jedną ofertę na dostawę dwunastu nowych lokomotyw - z bydgoskiej Pesy.
Zamówienie na 12 lokomotyw to efekt dużego konkursu CUPT na dofinansowanie transportu intermodalnego o wartości aż 1,33 mld zł. Rail Capital Partners jest jednym z jego największych beneficjentów. Jego projekt "Zakup lokomotyw trakcyjnych do wykonywania transportu intermodalnego w formule ROSCO" otrzymał aż 96,88% i aż 82 332 954,50 złotych dofinansowania. Dostawca lokomotyw zostanie wybrany w drodze otwartego przetargu. RCP otrzymał tylko jedną ofertę - z Pesy Bydgoszcz, która dostarczyła wszystkie poprzednie lokomotywy dla poolu. Oprócz tego Newag przysłał pismo informujące o niezłożeniu oferty.  

- Ważność złożonej oferty bada komisja przetargowa - mówi  "Rynkowi Kolejowemu" prezes RCP Ireneusz Kozłowski. Po zakończeniu badania, zgodnie z założoną procedurą zostaną przeprowadzone negocjacje z wykonawcą. Dopiero po ich zakończeniu może zostać podpisana umowa na dostawy.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa do dwunastu nowych lokomotyw trakcyjnych wraz z dostawą tzw. wyprawki oraz świadczenie usług utrzymania lokomotyw przez okres 72 miesięcy. Kryteria udzielenia zamówienia to: moc silnika spalinowego modułu dojazdowego (4 punkty), długość okresu gwarancji (3 punkty), gwarancja gotowości technicznej (2 punkty), montaż kabiny WC jako osobny moduł przedziału maszynowego (1 punkt), przepływy pieniężne (NPV) obliczone na podstawie cen zaoferowanych w formularzu ofertowym (100 punktów; co ciekawe, łącznie w przetargu zostanie przyznanych  110 punktów – przyp. JM). RCP chce lokomotyw o mocy 5,6 MW i prędkości maksymalnej 160 km/h, czteroosiowych.

Inną formułę zamówienia RCP zastosował w przypadku 10 lokomotyw wielosystemowych. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", na podstawie konsultacji z rynkiem producentów spółka wysłała zaproszenia do składania ofert. Chodzi o tabor z dopuszczeniem do eksploatacji na sieci wielu krajów - takie możliwości mają obecnie właściwie wyłącznie lokomotywy Bombardiera i Siemensa. To postępowanie jeszcze trwa.

Spółka Rail Capital Partners została utworzona przez Pesę oraz Państwowy Fundusz Rozwoju w celu wynajmu lokomotyw produkowanych przez bydgoskiego producenta. To tzw. pool taborowy. W ramach operacji przejęcia Pesy przez Polski Fundusz Rozwoju, państwowy fundusz przejął w całości spółkę taborową. W ten sposób chciano uniknąć obaw, że PFR będzie sam u siebie zamawiał lokomotywy z pominięciem konkurencji. 

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42870)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42870)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5