Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy, cyfrowy semafor Kombudu z nagrodą im. Jaworskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Autor:

Kombud

Data publikacji:
25-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Kombud

Podziel się ze znajomymi:

Przygotowując się do cyfrowej rewolucji Kombud zaprezentował podczas Targów Trako 2025 paletę nowych rozwiązań. Jednym z nich jest w pełni cyfrowy semafor LED, ze zintegrowanym LEU, przystosowany do współpracy z interfejsem EULYNX. Semafor otrzymał nagrodę im. prof. Czesława Jaworskiego.

– Jedną z bolączek i wyzwań eksploatacyjnych zarządców infrastruktury kolejowej jest konieczność regularnej wymiany źródeł światła w urządzeniach sygnalizacyjnych. Pochłania to dużo uwagi, czasu i zasobów kadrowych. Zdarza się, że pracownicy służb utrzymaniowych kilkukrotnie podczas serwisu jednego urządzenia muszą wspinać się i schodzić z semafora, ponieważ nie mogą prowadzić prac na wysokości podczas przejazdu pociągu. Nasze urządzenie pozwala uniknąć tego wyzwania, ponieważ źródła LED praktycznie nie wymagają wymiany w czasie całego cyklu życia – mówi Sławomir Jasiński, prezes zarządu Rail-Mil, spółki należącej do Kombud Group.

Projektując semafor inżynierowie wykorzystali dotychczasowe, kilkunastoletnie doświadczenia eksploatacyjne ze źródłami LED na sieci kolejowej, aglomeracyjnej oraz metra, co pozwoliło zoptymalizować technologię wytwarzania nowego urządzenia. Jako jedno z niewielu na świecie łączy on klasyczną soczewkę Fresnela (znaną z typowych sygnalizatorów) z punktowym źródłem LED. Pozwoliło to spełnić wymogi instrukcji Ie-117. Jednocześnie wyeliminowane zostały wady charakterystyczne dla układów matrycowych. W badaniach potwierdzono, że para dioda/soczewka spełnia wymogi Instrukcji Ie-123, w tym, w szczególności pod względem chromatyczności, światłości i geometrii.

Sygnalizatory są przystosowane są do współpracy z interfejsem EULYNX. Umieszczenie w jednej kasecie sterownika sygnalizatora i kodera LEU pozwala obniżyć koszty oraz uprościć projektowanie i realizację inwestycji. Uzupełnieniem wbudowanych funkcjonalności jest diagnostyka, która zapewnia pełną wiedzę na temat stanu sygnalizatora (źródeł LED, wszystkich parametrów kontrolowanych podzespołów oraz modułów sterujących). Dane gromadzone są w systemie, który umożliwia monitorowanie urządzenia.

– Proponując cyfrowy semafor wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom krajowego zarządcy infrastruktury, a także korzystamy z doświadczeń z innych rynków. Co istotne, cyfryzacja sygnalizatora pozwala na pełną implementację wskaźników zmiennej treści – na przykład W21. Wreszcie, zastosowanie technologii cyfrowej wymaga zaledwie jednej nitki światłowodu oraz lokalnego zasilania. Oznacza to, że redukujemy liczbę żył o ponad 90% a masę okablowania o ponad 95% – mówi Artur Marcinkiewicz, prezes zarządu w Zakładach Automatyki Kombud.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kolejne symulatory trafią do PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne symulatory trafią do PKP Intercity

PKP Intercity 25 września 2025

Alstom planuje rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Polsce

Tabor i technika

Zobacz również:

Kolejne symulatory trafią do PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne symulatory trafią do PKP Intercity

PKP Intercity 25 września 2025

Alstom planuje rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Polsce

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Kolejne symulatory trafią do PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne symulatory trafią do PKP Intercity

PKP Intercity 25 września 2025

Alstom planuje rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Polsce

Tabor i technika

Zobacz również:

Kolejne symulatory trafią do PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne symulatory trafią do PKP Intercity

PKP Intercity 25 września 2025

Alstom planuje rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij