Partnerzy serwisu:
Biznes

Rozwój technologii przez dialog

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester

Data publikacji:
30-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
30-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. KZN Bieżanów

Podziel się ze znajomymi:

Premiera technologii Contrack podczas wrześniowych targów Trako stała się inspiracją do dialogu technicznego z branżą, skutkującego konkretnymi propozycjami nowych rozwiązań w obszarze dedykowanych prefabrykatów tramwajowych.

Jak tłumaczy Grupa KZN Bieżanów, punktem wyjścia dla technologii Contrack była prefabrykacja rozjazdów tramwajowych, czyli spójne technologicznie rozwiązanie integrujące betonowe płyty do nawierzchni wspólnej z jezdnią ze stalową konstrukcją rozjazdu, zarówno pod względem procesu produkcji, logistyki, prac budowalnych, jak i procesów utrzymaniowych. – Dziś jesteśmy z naszym projektem dużo dalej niż w kwietniu, gdy zabudowywaliśmy prototyp prefabrykowanych płyt rozjazdowych w Bytomiu. Poczynając od targów TRAKO, trwają nieustające „konsultacje” z projektantami, wykonawcami, a przede wszystkim zarządcami sieci tramwajowych. – mówi Grzegorz Leszczyński, wiceprezes Grupy KZN Bieżanów. – W ciągu tych kilkunastu tygodni rozmawialiśmy już z przedstawicielami podmiotów odpowiedzialnych za rozwój i utrzymanie infrastruktury tramwajowej w Gdańsku, Olsztynie, Krakowie i na Śląsku – dodaje Leszczyński.

Na kanwie prezentacji możliwości produkcyjnych i logistycznych, a także rozwiązań stosowanych przy projektowaniu, wytwarzaniu i zabudowie prefabrykatów Contrack, prowadzone były dyskusje o kierunkach dalszego rozwoju tej technologii. – Dziś nie mówimy już tylko o prefabrykatach rozjazdowych. Na bazie zgłaszanych potrzeb opracowane mamy rozwiązania dedykowane dla nietypowych, długich przejazdów i zabudowy w łukach czy umożliwiające prefabrykację przyrządów wyrównawczych. Powstały także elementy systemu ułatwiające łączenie prefabrykatów w istniejącą infrastrukturę. – zaznacza Dorota Błaszkiewicz-Juszczęć, współkoordynująca rozwój palety produktów Contrack z ramienia KZN Rail, nawiązując tym samym do wstawki międzysystemowej, usprawniającej proces spawania szyn czy płyt integracyjnych wykonywanych na specjalny wymiar, dających możliwość precyzyjnego uzupełnienia nawierzchni drogowo-szynowej między standardowymi prefabrykatami toru szlakowego a dedykowanymi płytami Contrack.

– Wśród wyzwań, z jakimi musieliśmy się zmierzyć, było także dostosowanie naszych prefabrykatów do wymagań stawianych zarówno przez krajowych, jak i zagranicznych systemów sterowania rozjazdami, stosowanych w naszym kraju, o różnych klasach zabezpieczeń. Aby zapewnić prawidłową ich prace zastosowaliśmy zbrojenie hybrydowe płyt prefabrykowanych tj. łączące klasyczne zbrojenie przy użyciu prętów stalowych z prętami kompozytowymi – podkreśla Tomasz Bis reprezentujący KZN Rail, odpowiedzialny za ewolucję procesów produkcyjnych prefabrykatów Contrack. – Natomiast rozwiązaniem które wyraźnie zwiększyło dokładność i estetykę wykonywania dedykowanych kanałów szynowych jest zastąpienie modelu wykonywanego ze sklejki drewnianej, modelem wycinanym precyzyjnie z bloków styropianowych przy pomocy trójwymiarowych ploterów termicznych. – dopowiada Tomasz Bis.

Jak dodaje KZN Bieżanów, dobre wykorzystanie czasu swoistego dialogu technicznego z branżą, umożliwi w nadchodzących miesiącach zastosowanie elementów technologii Contrack u kolejnych zarządców sieci tramwajowych w Polsce, a w przyszłości także zagranicą.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

CPK: Morawiecki i Tusk o nowym lotnisku

Infrastruktura

CPK: Morawiecki i Tusk o nowym lotnisku

Redakcja 31 stycznia 2024

Łódź: Dwa tygodnie bez tramwajów na ŁTR

Zintegrowany transport

Łódź: Dwa tygodnie bez tramwajów na ŁTR

Roman Czubiński 31 stycznia 2024

Rybnik: PLK zamontuje megafony na przystanku... nieczynnym od lat

Infrastruktura

Zobacz również:

KZN Bieżanów dla WOŚP. Wylicytuj zegar z szyny tramwajowej

Pasażer

KZN Bieżanów dla WOŚP. Wylicytuj zegar z szyny tramwajowej

inf. pras. KZN Bieżanów 30 stycznia 2024

Kultowe kalendarze Grupy KZN Bieżanów znowu pomagają

Pasażer

Kultowe kalendarze Grupy KZN Bieżanów znowu pomagają

inf. pras. KZN Bieżanów 22 grudnia 2023

PWP - czas na tramwaj, czas na CONTRACK

Infrastruktura

PWP - czas na tramwaj, czas na CONTRACK

mat. partnera 28 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

CPK: Morawiecki i Tusk o nowym lotnisku

Infrastruktura

CPK: Morawiecki i Tusk o nowym lotnisku

Redakcja 31 stycznia 2024

Łódź: Dwa tygodnie bez tramwajów na ŁTR

Zintegrowany transport

Łódź: Dwa tygodnie bez tramwajów na ŁTR

Roman Czubiński 31 stycznia 2024

Rybnik: PLK zamontuje megafony na przystanku... nieczynnym od lat

Infrastruktura

Zobacz również:

KZN Bieżanów dla WOŚP. Wylicytuj zegar z szyny tramwajowej

Pasażer

KZN Bieżanów dla WOŚP. Wylicytuj zegar z szyny tramwajowej

inf. pras. KZN Bieżanów 30 stycznia 2024

Kultowe kalendarze Grupy KZN Bieżanów znowu pomagają

Pasażer

Kultowe kalendarze Grupy KZN Bieżanów znowu pomagają

inf. pras. KZN Bieżanów 22 grudnia 2023

PWP - czas na tramwaj, czas na CONTRACK

Infrastruktura

PWP - czas na tramwaj, czas na CONTRACK

mat. partnera 28 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5