Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Data publikacji:
19-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
19-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Szwedzki przewoźnik A-Train AB podpisał ze Stadlerem umowę na 7 EZT Flirt do obsługi linii lotniskowej. Prawo opcji obejmuje dostawę kolejnego, ósmego zespołu. Ich produkcja w szwajcarskich zakładach koncernu w Rheintal rozpocznie się pod koniec przyszłego roku.

Jednostki, o których mowa, będą od końca roku 2029 kursować na linii łączącej sztokholmski dworzec centralny z obsługującym stolicę Szwecji lotniskiem Arlanda. Ich wprowadzenie do eksploatacji ma pozwolić na zwiększenie łącznej pojemności obsługującego linię taboru o 50% (we Flirtach dla A-Train będzie 323 miejsc siedzących i 650 stojących). Obecnie na bardzo obciążonej trasie kursują czteroczłonowe EZT X3 produkcji Alstomu z roku 1999.

Pojazdy, które dostarczy przewoźnikowi Stadler, będą składały się z sześciu członów. Ich długość będzie wynosiła 165 metrów. Jednoprzestrzenne, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności wnętrze zostało zaprojektowane w stylu nordyckim specjalnie na potrzeby tego kontraktu. Znajdą się tam – między innymi – miejsca na większy bagaż ręczny, przestrzenie dla wózków inwalidzkich, a także strefa ciszy z miejscami rezerwowanymi.

Prędkość maksymalna pozostanie bez zmian w stosunku do eksploatowanych dziś X3 (200 km/h). Parametry silników trakcyjnych – maksymalnie 6400 kW mocy chwilowej i 4000 kW mocy ciągłej – mają pozwolić na przyspieszanie przy pełnym obciążeniu w tempie 0,77 m/s².

Ciekawym rozwiązaniem będzie zastosowanie dwóch różnych wysokości wejścia do pojazdów: 76 oraz 115 cm nad główką szyny. Jest to spowodowane różnicami w wysokości peronów na linii do lotniska Arlanda. Prezes zarządu Stadlera Peter Spuhler podkreśla, że platforma Flirt umożliwia elastyczne konfigurowanie kolejnych odmian. – Dotyczy to zarówno techniki, jak i wyglądu pojazdów – zauważa.

– Dzięki tej inwestycji będziemy mogli nadal zapewniać naszym pasażerom usługi najwyższej klasy – zapowiada prezes A-Train Magnus Zetterberg. Przewoźnik obserwuje wzrost liczby turystów przybywających do Sztokholmu drogą lotniczą. Zwiększenie przepustowości linii, a z drugiej strony – poprawa komfortu podróżowania, stało się więc pilną potrzebą.

Wartość umowy to ok. 350 milionów franków szwajcarskich. Jej częścią jest piętnastoletni kontrakt na utrzymanie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

European Loc Pool: Jeszcze jeden klient na lokomotywy Stadlera

Tabor i technika

European Loc Pool: Jeszcze jeden klient na lokomotywy Stadlera

Roman Czubiński 06 maja 2025

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Roman Czubiński 02 maja 2025

European Loc Pool: Kolejny EuroDual wynajęty

Biznes

European Loc Pool: Kolejny EuroDual wynajęty

Roman Czubiński 03 maja 2025

Zobacz również:

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Pasażer

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Tabor i technika

Zbudowany w Polsce Flirt dla Serbii testowany w Czechach [zdjęcia]

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

European Loc Pool: Jeszcze jeden klient na lokomotywy Stadlera

Tabor i technika

European Loc Pool: Jeszcze jeden klient na lokomotywy Stadlera

Roman Czubiński 06 maja 2025

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe KISSy dla Słowacji

Roman Czubiński 02 maja 2025

European Loc Pool: Kolejny EuroDual wynajęty

Biznes

European Loc Pool: Kolejny EuroDual wynajęty

Roman Czubiński 03 maja 2025

Zobacz również:

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Pasażer

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Tabor i technika

Zbudowany w Polsce Flirt dla Serbii testowany w Czechach [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5