Do Wilna dotarł pierwszy z 15 Flirtów zamówionych przez LTG Link. Pociąg zostanie teraz złożony w całość i zaosiowany, po czym rozpocznie próby statyczne. W pierwszy kurs z pasażerami wyjedzie w przyszłym roku.
Stadler Polska dostarczył właśnie pierwszego Flirta dla Kolei Litewskich. To efekt
kontraktu z 2023 roku opiewającego na dostawę co najmniej 15 Flirtów - 9 wyłącznie elektrycznych oraz 6 elektryczno-bateryjnych, mających operować na trasach bez sieci trakcyjnej. Kontrakt zawiera również spore prawo opcji - dotyczące zarówno pociągów stricte elektrycznych jak i pojazdów elektryczno-bateryjnych.
Właśnie dostarczony Flirt to pociąg elektryczny, który dotarł do Wilna na początku tego tygodnia. Z racji różnicy w szerokości torów w Polsce i Litwie zdecydowano się na jego transport na ciężarówkach, w częściach. Jak napisał przewoźnik w swoich mediach społecznościowych, Flirt w najbliższych dniach zostanie połączony w pełny pociąg oraz zaosiowany. Pod koniec października rozpocznie on próby statyczne.
Jak podkreśla LTG, Flirty mają mieć więcej miejsc na rowery w stosunku do już eksploatowanego na Litwie taboru a ponadto będą również wyposażone w strefę bistro, czego brakowało w dotychczas kupowanych pociągach.
Nowe jednostki od Stadlera mają zabrać pierwszych pasażerów w przyszłym roku.