AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku
672
Świat Eurostar planuje zmniejszenie liczby kolejowych połączeń dużych prędkości między Wielką Brytanią a kontynentem oraz podwyżkę cen biletów w pozostałych pociągach. Takie praktyki dominującego operatora są skandaliczne i pokazuję niewydolność obecnego modelu rynku – ocenia stowarzyszenie niezależnych przewoźników pasażerskich AllRail. Zdaniem zrzeszonych w nich firm tylko otwarcie Eurotunelu i całej sieci europejskiej na konkurencję może zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości.
Niemcy zamieniają. Koniec obowiązku maseczek w samolotach, początek w pociągach
2,4k
Pasażer W pociągach dalekobieżnych w Niemczech obowiązkowe stały się maseczki FFP2 – w przeciwieństwie do samolotów, gdzie przestały być obowiązkowe. Od grudnia podrożeją zaś bilety.
El Al wcześniej spłaci rządową pożyczkę
0
Prawo i polityka Izraelskie flagowe linie lotnicze El Al chcą spłacić przed upływem terminu 45 milionów dolarów kredytu, którego udzielił lokalny rząd. Przewoźnik jest świadkiem imponującego popytu na podróże i chce rozszerzyć działalność poprzez zwiększenie wielkości floty i zatrudnienie większej liczby pracowników. W chwili obecnej El Al jest związany pewnymi ograniczeniami ze względu na warunki uzyskanego wsparcia finansowego, a wcześniejsza spłata przywróci zarządowi El Al prawo podejmowania kluczowych decyzji biznesowych.
Mikosz: Lotnictwo wraca na ścieżkę rozwoju
0
Pasażer i linie lotnicze Rok 2022 jest dla lotnictwa annus salutis – rokiem odbudowy. Wojna w Ukrainie i drożejące paliwa nie pozwalają jednak na szybszy, niż zakładano, powrót do przewozów sprzed pandemii COVID-19. Również kryzys wizerunkowy lotnictwa to wyzwanie, które trzeba podjąć – powiedział na otwarciu Kongresu Rynku Lotniczego wiceprezes IATA Sebastian Mikosz.
Niemcy: Linie lotnicze przeciwne powrotowi maseczek w samolotach
0
Pasażer i linie lotnicze Decyzja niemieckiego rządu federalnego o przedłużeniu, a nawet zaostrzeniu obecnego obowiązku noszenia maseczek w samolotach, spotyka się z całkowitym niezrozumieniem Rady Przedstawicieli Linii Lotniczych w Niemczech (BARIG), stowarzyszenia przewoźników, zrzeszającego ponad 100 krajowych i międzynarodowych linii lotniczych.
Chiny jednostronnie blokują loty linii z USA, USA zawieszają loty chińskich przewoźników
0
Prawo i polityka W najnowszej odsłonie trwającego od początku pandemii lotniczego sporu pomiędzy Chinami i Stanami Zjednoczonymi, Chiny po raz kolejny jednostronnie zmieniają warunki dotyczące praw przelotowych do swego kraju, co spotka się z odpowiedzią strony amerykańskiej, informuje Agencja Reutera.
Gorsze od wcześniejszych prognozy dotyczące odbudowy podróży służbowych
0
Biznes i przemysł Najnowsze prognozy branżowe przewidują, że światowa odbudowa wydatków na podróże służbowe do poziomów sprzed pandemii z uwagi na takie czynniki jak uporczywie wysoką inflację, wysokie ceny energii, braki na rynku pracy oraz politykę lockdown w Chinach najprawdopodobniej zostanie opóźniona o 18 miesięcy do 2026 r., informuje Agencja Reutera.
UTK: Kolej pasażerska wraca po pandemii do normy
872
Pasażer Po pierwszym okresie pandemii COVID-19 pasażerscy przewoźnicy kolejowi zaczęli odzyskiwać pasażerów i przychody. Nie udało się jednak na razie powrócić do wyników przewozowych z roku 2019. Istnieją też powody do niepokoju, przede wszystkim – pogorszenie punktualności – wynika z raportu Urzędu Transportu Kolejowego o funkcjonowaniu rynku w 2021 r.
Etihad, po siedmiu latach strat, osiągnęły zysk
0
Biznes i przemysł Minęło prawie siedem lat, odkąd Etihad ostatni raz odnotował zysk. Flagowy przewoźnik ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich odnotował zysk operacyjny w wysokości 296 mln dolarów za pierwszą połowę 2022 roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, kiedy strata wyniosła 392 mln. Wynik ten osiągnięto pomimo wzrostu kosztów paliwa o prawie 60 proc. i agresywnym cięciom kosztów w ciągu ostatnich kilku lat, tym razem przy 9-proc. redukcji stale ponoszonych opłat.
Mikosz o lotnictwie i polityce. Przewoźnicy ponoszą konsekwencje nie swoich działań
0
Biznes i przemysł Czy linie lotnicze powinny ponosić koszty decyzji politycznych, na które nie mają wpływu? Uziemienie lotnictwa w czasie COVID czy sankcje nakładane na Rosję sprawiają, że przewoźnicy lotniczy nie mogą prowadzić działalności zgodnie z planem. W takiej sytuacji pomoc dla poszkodowanych jest zasadna. O tym, jak polityka wpływa na lotnictwo oraz o wsparciu z funduszy publicznych dla PLL LOT rozmawiamy z Sebastianem Mikoszem, wiceprezydentem IATA ds. zrównoważonego rozwoju i środowiska oraz byłym prezesem PLL LOT.
O wiele więcej podróżnych niż przed pandemią w pociągach ŁKA
859
Pasażer Wzrost liczby podróżnych korzystających z usług Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wydaje się spektakularny. Łódzki przewoźnik z nawiązką odrobił straty z okresu pandemii. Najwięcej klientów przybyło na obszarze ścisłej aglomeracji łódzkiej.
Jak obecnie radzi sobie branża transportowa
796
Drogi,Logistyka Jaka jest kondycja finansowa branży w dobie postpandemicznej, w trakcie wojny na Ukrainie i zawieszenia rynków rosyjskiego i białoruskiego, inflacji, wysokich cen paliw oraz zawirowań legislacyjnych. Czy mamy jeszcze do czynienia ze spowolnieniem na rynku transportowym, czy perspektywy na drugą połowę roku są obiecujące?
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >