NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rozwiewamy wątpliwości dotyczące nowych zasad rezerwacji w PKP Intercity

| Kasper Fiszer 04.08.2021 15,3k

Rozwiewamy wątpliwości dotyczące nowych zasad rezerwacji w PKP Intercity
Pociąg spółki PKP Intercityfot. Wolinlbn, lic. CC BY-SA 3.0
Najważniejszy kolejowy przewoźnik dalekobieżny w kraju zmienił w ostatnim czasie część zasad dotyczących rezerwacji miejsc. Nowe reguły wywołały sporo wątpliwości. Rozwiewamy najważniejsze z nich.
Od około miesiąca obowiązują nowe zasady rezerwacji miejsc w pociągach spółki PKP Intercity. Po rozluźnieniu obostrzeń wprowadzonych na czas pandemii przewoźnik podzielił swoje kursy na dwie grupy: te obsługiwane jednostkami zespolonymi i te zestawiane z klasycznych wagonów. W elektrycznych i spalinowych zespołach trakcyjnych wciąż obowiązuje pełna rezerwacja miejsc i nie są sprzedawane bilety bez konkretnej miejscówki. Wybierając inne połączenie, możemy podróżować na stojąco, jeśli miejsca siedzące zostały już wyprzedane. Rodzi to jednak pewne wątpliwości.

Część autobusów zastępczych z pełną rezerwacją, część bez

W większości rozkładów jazdy nie znajdziemy oznaczeń, które wskazywałyby, jaki pojazd będzie wystawiony do obsługi konkretnego kursu. Jak więc zorientować się, jakie zasady obowiązują w wybranym przez nas pociągu? – Lista kursów objętych obowiązkową rezerwacją miejsc jest dostępna w witrynie intercity.pl na jednym z głównych miejsc strony głównej („kafelek” pod slajdami) – wskazuje Zespół Prasowy PKP Intercity. Co ważne, jeśli na danej trasie funkcjonuje komunikacja zastępcza, w autobusie obowiązują takie zasady, jak w pociągu, który zastępują.

Obwiązek posiadania miejscówki w składach objętych pełną rezerwacją dotyczy także podróżujących na podstawie biletów innego przewoźnika w przypadku uzgodnienia wzajemnego honorowania. Obecnie dotyczy to pasażerów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na obszarze aglomeracji łódzkiej oraz w Warszawie. W pierwszym z tych przypadków w kursach kategorii TLK i IC uznawane są także bilety miejskie. Korzystający z pociągu jak z komunikacji miejskiej muszą więc sprawdzać, czy nie potrzebują miejscówki, a jeśli tak, wciąż będą płacić za nią 1 zł.

Niepełnosprawni muszą znaleźć konduktora jeszcze na peronie

Pełna rezerwacja w części składów ma obowiązywać już niezależnie od rozwoju sytuacji pandemicznej. – Zasady obowiązujące w elektrycznych zespołach trakcyjnych nie są przejściowe – potwierdza przewoźnik. Oznacza to nie tylko dalsze pobieranie dopłaty 1 zł za miejscówkę w przypadku jej dokupywania do biletów wieloprzejazdowych, ale i zmianę zasad odprawy osób z niepełnosprawnościami względem stanu sprzed pandemii. Jak zapewnia Zespół Prasowy PKP IC, mogą one kupić bilet u konduktora bez dopłaty za wydanie go w pociągu, ale w przypadku pociągów objętych rezerwacją muszą zgłosić taki zamiar jeszcze na peronie. Obsługa wystawi bilet tylko w przypadku pozostawania w składzie wolnych miejsc.

Co ważne, decydujący o zasadach jest nie rodzaj taboru, jaki wyjeżdża danego dnia w trasę, ale wykaz pociągów objętych rezerwacją. Jeśli więc skład zespolony jest zastępowany w sytuacji awaryjnej klasycznym, nadal konieczne jest wcześniejsze zakupienie miejscówki. Jeśli zaś dany pociąg nie jest objęty obowiązkową rezerwacją, w przypadku braku wolnych miejsc podróżny nie musi dopłacać 1 zł do miejscówki, jeśli korzysta z biletu sieciowego. – Nie oferujemy płatnych miejscówek bez wskazania miejsca – usłyszeliśmy od służb prasowych spółki.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5