Partnerzy serwisu:
Pasażer

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC
ArtVandelay13 CCA 3.0/Wikimedia Commons
Z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów w niemieckich składach IC przestaną pojawiać się wagony barowe i restauracyjne - poinformowały Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn). Za to bilety będą droższe.

Przewoźnik tłumaczy to pogarszającym się stanem tych wagonów oraz polityką stopniowego zastępowania coraz większej liczby pociągów IC składami ICE, które posiadają zintegrowaną jednostkę gastronomiczną. Dodatkowo w nowych, piętrowych składach IC 2 takich wagonów i tak już nie ma, bo zastąpiły je automaty z kawą oraz przekąskami, a także mobilna obsługa barowa, nieoferująca rzecz jasna pełnej oferty gastronomicznej. Zamiana ma mieć także charakter ujednolicenia oferty.

DB zaznacza, że nie dotyczy to pociągów kategorii EC, które w dalszym ciągu prowadzić mają wagony barowe. Nie dzieje się jednak na wszystkich liniach, bowiem również niektórzy partnerzy, np. ÖBB, od momentu wybuchu pandemii wyłączyli wagony barowe z pociągów EC kursujących do Niemiec. Przykładem może być linia z Monachium przez Innsbruck do Włoch, gdzie oferta w wystawianych przez Koleje Austriackie składach obejmuje jedynie barową sprzedaż mobilną. Inna sprawą jest, że od kwietnia 2024 ÖBB rozpocznie zastępowanie na tej linii składów wagonowych nowoczesnymi garniturami Railjet.

To nie jedyna zmiana czekająca na pasażerów pociągów dalekobieżnych w Niemczech. Od 10. grudnia, podrożeją tu bilety kolejowe w taryfach elastycznych - średnio o 4,9%. 3 euro więcej wydać trzeba będzie na kartę rabatową Bahncard 25. Bahncard 50 tym razem nie podrożeje, w dalszym ciagu dostępne będą tanie bilety w ofertach Sparpreis oraz SuperSparpreis, w cenach od 17,90 euro (na bardzo krótkich dystansach od 9,90 euro). Jak zaznacza DB prawie 80% biletów dalekobieżnych kupowanych jest przez podróżnych właśnie w takich taryfach. Niestety takich klientów również czeka pogorszenie oferty: W biletach promocyjnych od 10. grudnia nie będzie już zawarty City-Ticket, umożliwiający bezpłatny dojazd środkami komunikacji miejskiej na stację wyjazdu i przejazd nią w miejscu docelowym. Opcja City-Ticket dostępna będzie zatem tylko w taryfach elastycznych.

Drobnym pocieszeniem może być jedynie promocja na kartę Bahncard 25, z której skorzystać można w październiku: do końca miesiąca kosztuje ona tylko 33 euro w klasie 2. i 66 Euro w klasie 1. Regularne ceny to 59,50 i 121 euro.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij