NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielkopolskie: Pociąg KW do Łodzi sukcesem. Zainteresowanie przerosło oczekiwania

| Kasper Fiszer 03.09.2021 8k

Wielkopolskie: Pociąg KW do Łodzi sukcesem. Zainteresowanie przerosło oczekiwania
Pociąg KW w Łodzifot. Kasper Fiszer
Województwo wielkopolskie chce utrzymać weekendowy pociąg KW do Łodzi w kolejnym rocznym rozkładzie jazdy. Twierdzi, że korzysta z niego więcej podróżnych, niż zakładano, przygotowując ofertę. Dobre wyniki osiągnięto pomimo wprowadzenia nauki zdalnej na większości uczelni.
W grudniu zeszłego roku Koleje Wielkopolskie uruchomiły pierwszy w swojej historii pociąg przyspieszony do Łodzi. To właśnie KW okazały się też pierwszym przewoźnikiem poza ŁKA, Polregio i PKP Intercity, który zaczął regularną obsługę połączeń rozkładowych z dworca Łódź Fabryczna. Kurs zaplanowano tak, by dostosować go do potrzeb studentów uczących się na uczelniach w Łodzi i w Poznaniu: umożliwia on popołudniowy lub wieczorny przejazd pomiędzy tymi miastami w piątki i niedziele.

Nauka zdalna i pandemia nie przeszkodziły w rozwoju popytu


Tymczasem przez cały czas kursowania pociągu nauka na znakomitej większości uczelni odbywała się w systemie zdalnym, a studentów, którzy decydowali się na cotygodniowe przejazdy pomiędzy miejscem zamieszkania a nauki, było o wiele mniej niż zazwyczaj. Organizator przewozów ocenia jednak notowane wyniki frekwencji bardzo pozytywnie. – W okresie od stycznia do czerwca przewieziono tym pociągiem dwa razy więcej osób, niż zostało to założone – poinformował nas Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Z obserwacji naszej redakcji wynika przy tym, że notowana frekwencja często była wyższa już na wielkopolskim odcinku trasy, na którym kursują także inne pociągi Kolei Wielkopolskich.

Wyższe niż spodziewane zainteresowanie zadecydowało o utrzymaniu oferty w kolejnym roku. – Pociąg KW z Poznania Głównego do Łodzi Fabrycznej jest planowany w rozkładzie jazdy 2021/2022 – potwierdza samorząd. Kurs stanowi jednak tylko niewielką część oferty połączeń regionalnych funkcjonujących pomiędzy miastami.

Trwają rozmowy o pociągach kategorii Regio


Jej podstawą są bowiem kursy realizowane przez Polregio. Uruchamia ono cztery pary codziennych połączeń relacji Poznań Główny – Łódź Kaliska. Nie mają one jednak charakteru przyspieszonego, a przejazd ze stacji początkowej do docelowej zajmuje o ok. 20 minut więcej niż pociągiem KW (kursy zatrzymują się przy tym na innych łódzkich dworcach).

Na razie nie wiadomo, jak będzie wyglądać obowiązująca od grudnia oferta kursów Polregio. – Obecnie trwają jeszcze rozmowy z sąsiadami województwa wielkopolskiego, o wynikach których będziemy mogli poinformować w późniejszym terminie – wskazał UMWW.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5