Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK podsumowały straty po kolizji w Skierniewicach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK podsumowały straty po kolizji w Skierniewicach
fot. Włodzimierz Włoch/PKP PLKLinia kolejowa nr 1
Przed miesiącem doszło do serii incydentów na polskiej sieci kolejowej, do których zaliczyć można kolizje składów i wykolejenia. Zarządca infrastruktury, który początkowo wskazywał winnego zdarzenia ze Skierniewic, zachowuje teraz dużo większą ostrożność. Podsumowuje też straty materialne.

24 sierpnia doszło do kilku groźnych z punktu widzenia bezpieczeństwa sytuacji na polskiej sieci kolejowej. Choć ani jedna osoba nie odniosła w nich obrażeń, jednego dnia miały miejsce wykolejenia pociągów w Poznaniu i w Białymstoku, a także zderzenie na jednym z przejazdów kolejowo-drogowych. Kilka dni wcześniej skład PKP Intercity wykoleił się natomiast w Zgierzu.

PLK zaufają jednak państwowej komisji

Listę incydentów z 24 sierpnia zamyka zderzenie się pociągów w Skierniewicach. Pociąg osobowy Kolei Mazowieckich z Warszawy Wschodniej, który miał skończyć bieg w Skierniewicach, już na obszarze stacji uderzył w pociąg towarowy PKP Cargo jadący z Nidzicy. Niedługo po zdarzeniu PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały w informacji prasowej, że do wypadku doszło prawdopodobnie wskutek pominięcia sygnału Stój na semaforze przez maszynistę KM.

Przewoźnik zachowywał dużo większą wstrzemięźliwość w ocenie sytuacji i postanowił nie komentować ustaleń PLK do czasu zakończenia prac przez odpowiednie komisje. Teraz podobne stanowisko zajął zarządca infrastruktury. – Postępowanie wyjaśniające okoliczności zdarzenia zostało przejęte przez Państwową komisję Badania Wypadków Kolejowych – stwierdził Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych pytany o to, czy pierwsze ustalenia znalazły potwierdzenie na późniejszym etapie badania sprawy.

Znamy koszty naprawy infrastruktury

Poważnym skutkiem zderzenia było przerwanie ruchu kolejowego na linii nr 1, która stanowi jeden z najmocniej obciążonych korytarzy kolejowych w kraju. Wieczorem po wypadku ściągnięto jednostkę KM i wagony towarowe, nad ranem wkolejono zaś dwuczłonową lokomotywę towarową. Ok. 11:00, a więc niespełna dobę po incydencie, pociągi zaczęły ponownie kursować oboma torami linii nr 1.

– W wyniku zdarzenia uszkodzony został rozjazd, naruszone zostało też położenie rozjazdu w torze. Uszkodzeniu uległ także napęd zwrotnicowy – opisuje Rafał Wilgusiak. Szacowany koszt regulacji rozjazdu wraz z wymianą wymagających tego elementów wyniósł ok. 200 tys. zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5