NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Ilu pasażerów przewiozło PKP Intercity w pierwszym kwartale 2021 [sprostowanie]

| Michał Szymajda 29.04.2021 2,4k

Ilu pasażerów przewiozło PKP Intercity w pierwszym kwartale 2021 [sprostowanie]
Pasażerowie PKP Intercity na stacji w Gorzowie WielkopolskimFot. ms. rynek kolejowy
Wyniki przewozowe państwowej spółki zajmującej się przewozami dalekobieżnymi dalekie są od tych, które miała w 2019 roku. 
– Od stycznia do marca 2021 roku PKP Intercity przewiozło około 5 milionów pasażerów – powiedział Tomasz Gontarz, członek zarządu przewoźnika. Przyznał, że to wynik lepszy niż za trzy miesiące 2020, ale gorszy niż w rekordowym 2019 roku. – Wtedy, w pierwszym kwartale 2019 roku na pokładach pociągów mieliśmy 9,5 mln pasażerów – przyznał podczas konferencji prasowej poświęconej nowym wagonom Combo.

[aktualizacja]. Z danych podawanych przez UTK wynika, że w pierwszym kwartale 2020 roku PKP Intercity przewiozło jednak 5,11 mln pasażerów. Poprosiliśmy przewoźnika o wyjaśnienie tej sytuacji.

[sprostowanie] W danych przekazanych mediom znajdują się nieścisłości. Jak poinformowało biuro prasowe PKP Intercity: "w pierwszym kwartale 2021 roku PKP Intercity przewiozło 5,1 mln podróżnych, to o 3,5% więcej niż w czwartym kwartale 2020 roku (4,94 mln pasażerów). W stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku (9,5 mln pasażerów) to spadek o 46%."

Nie ma w tym nic dziwnego. Z uwagi na ograniczenia w przewozach, których przyczyną jest koronawirus, z usług kolei musiało skorzystać mniej pasażerów niż przed pandemią. Obecnie spółka może sprzedawać bilety na 50% miejsc siedzących w pociągach.

Przypomnijmy, że w styczniu i lutym 2020 PKP Intercity działało jeszcze normalnie, a wyniki przewozowe były optymistyczne. Dopiero marzec i początek epidemii koronawirusa w Polsce przyniósł załamanie. Z momentem wprowadzenia wiosennej korekty rozkładu jazdy 2020 odwołano połowę pociągów, a później kolejne. W połowie kwietnia 2020 PKP Intercity informowało, że od połowy marca sprzedaż biletów spadła o ponad 90%.

W całym 2020 roku kolej w Polsce przewiozła o 127 mln pasażerów mniej niż w 2019 roku. Porównując spadki przewozów pasażerskich do tego co działo się w innych krajach Polska nie wypada jednak źle, o czym piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45791)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (45791)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5