NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Eurostar utrzyma się na powierzchni. Otrzyma pomoc w wysokości 250 milionów funtów

| Michał Szymajda 18.05.2021 1k

Eurostar utrzyma się na powierzchni. Otrzyma pomoc w wysokości 250 milionów funtów
fot. 0x010C, CC BY-SA 4.0
Eurostar otrzymał pomoc od banków i swoich udziałowców w wysokości 250 milionów funtów. W ten sposób przewoźnik znany z operowania na szybkiej linii pod Kanałem La Manche przetrwa kolejne miesiące. Liczy też na powrót podróżnych do pociągów po złagodzeniu koronawirusowych restrykcji.
O tym, że Eurostar walczy o to, by nie zbankrutować, pisaliśmy już na łamach „Rynku Kolejowego”. Przewoźnik odnotowywał przez wiele tygodni ubiegłego roku rekordowy spadek zainteresowania pasażerów przewozami, sięgający 95%.

Międzynarodowy operator oświadczył właśnie, że osiągnął porozumienie finansowe ze swoimi udziałowcami i bankami i zabezpieczył 250 mln funtów „pakietu ratunkowego”. Eurostarowi pomogły głównie państwowe Koleje Francuskie SNCF, które po wykupieniu akcji od rządu brytyjskiego w 2015 roku, są większościowym udziałowcem Eurostara.

– Wszyscy w Eurostar jesteśmy podbudowani tym silnym wsparciem ze strony akcjonariuszy i banków, które pozwolą nam nadal świadczyć usługę pasażerom. Umowa refinansowania jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym nam zwiększenie naszych usług w miarę jak sytuacja związana z pandemią zaczyna się poprawiać. Eurostar będzie nadal ściśle współpracować z rządami w celu złagodzenia ograniczeń w podróżowaniu i usprawnienia procedur granicznych, aby pasażerowie mogli podróżować bezpiecznie i bezproblemowo – powiedział prezes Eurostara Jacques Damas.

Pakiet pomocowy obejmuje 150 milionów funtów pożyczek gwarantowanych przez udziałowców, 50 milionów funtów dokapitalizowania od udziałowców oraz restrukturyzację istniejących pożyczek na kwotę 50 milionów funtów. Eurostar musiał zgodzić się na dalszą rygorystyczną kontrolę wydatków.

Od kilku miesięcy Eurostar obsługuje tylko jedną parę pociągów dziennie między Londynem a Paryżem oraz między Londynem a Amsterdamem przez Brukselę (przed epidemią jego dzienny rozkład jazdy zakładał uruchamianie 56 pociągów!). 27 maja uruchomiona zostanie kolejna para pociągów Paryż – Londyn, a w końcu czerwca kolejna para na tej trasie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5