Partnerzy serwisu:
Pasażer

ŁKA: Osiągnęliśmy poziom przewozów sprzed pandemii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
ŁKA: Osiągnęliśmy poziom przewozów sprzed pandemii
fot. ŁKA
Maj i czerwiec były pierwszymi miesiącami, w których przewozy ŁKA przekroczyły wartości odnotowane w tych samych miesiącach przed pandemią. To efekt konsekwentnego zwiększania liczby połączeń w rozkładzie jazdy – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Janusz Malinowski. Spółka przygotowuje się do dalszego wzrostu frekwencji, między innymi zwiększając podaż miejsc w wydłużonych EZT Flirt 3.

Nadwyżki są niewielkie, lecz zauważalne. W maju bieżącego roku liczba pasażerów wyniosła 505 tysięcy (o 2 tys. więcej, niż w maju 2019 r.). Nieco wyraźniejszy wzrost – o 15 tysięcy (do 494 tys.) – zanotowano w czerwcu. W stosunku do maja i czerwca 2020 r. przyrost wynosi odpowiednio +95% i +60%. – Choć przewozy pasażerskie rosną u wszystkich przewoźników, z dotychczasowych analiz nie wynika, by komuś oprócz nas udało się pokonać barierę 2019 r. albo do tego poziomu powrócić – zaznacza prezes ŁKA.

Przekroczenie wyników z 2019 r. udało się – zdaniem prezesa – osiągnąć przede wszystkim dzięki zwiększaniu pracy eksploatacyjnej. – Wszystkie badania satysfakcji klienta pokazują, że właśnie częstotliwość kursowania pociągów jest głównym oczekiwaniem pasażerów, ważniejszym nawet od ceny biletów – argumentuje nasz rozmówca. Jak podkreśla, ŁKA – po przerwie wymuszonej przez pandemię COVID-19 – od drugiej połowy ubiegłego roku udaje się tę wysoką częstotliwość przywracać. – Z pewnością po usunięciu ograniczeń pandemicznych wyniki będą jeszcze lepsze – spodziewa się Malinowski.

Znaczenie ma zarówno przejęcie nowych relacji, jak i zwiększenie pracy eksploatacyjnej na liniach obsługiwanych dotychczas (np. na łódzkiej linii obwodowej). W ocenie prezesa odcinek Tomaszów Mazowiecki – Drzewica, którego obsługę spółka rozpoczęła w grudniu 2020 r., odegrał rolę większą od spodziewanej. – Wyniki przewyższają tu nasze oczekiwania, zwłaszcza biorąc pod uwagę trudny okres, w którym żyjemy. Drzewica była miastem wykluczonym komunikacyjnie przez wiele lat – przypomina Malinowski. Mniejszy wpływ mają kursy na drugim nowym odcinku Sieradz – Ostrów Wielkopolski: ŁKA oferuje tam tylko dwie pary pociągów na dobę.

Według naszego rozmówcy odzyskiwanie pasażerów przebiegałoby jeszcze szybciej, gdyby nie ograniczenia infrastrukturalne. W wielu miejscach sieci kolejowej województwa trwają inwestycje. – Na linii 16 do Kutna kursuje zastępcza komunikacja autobusowa. Autobusy zastępują też większość pociągów na trasie Skierniewice – Łowicz – Kutno. Ponadto w przebudowie jest jeden z głównych węzłów przesiadkowych, stacja Łódź Kaliska – zaznacza prezes przewoźnika.

Prognozy frekwencyjne na przyszłość są dobre. – Staramy się działać w tym kierunku marketingowo. Najważniejszym ogniwem jest jednak rozbudowa oferty – deklaruje Malinowski. Z myślą o przyszłym zwiększeniu potoków pasażerskich spółka jeszcze przed pandemią zdecydowała o wydłużeniu połowy posiadanych EZT Flirt 3 produkcji Stadlera. Pierwszy z pojazdów jest już ukończony, a do Urzędu Transportu Kolejowego złożono wniosek o wydanie zezwolenia na eksploatację. – Myślę, że otrzymamy je w ciągu 1-2 miesięcy. Skierujemy wtedy wydłużoną jednostkę do kursowania, a następnie zaczniemy wysyłać do rozbudowy kolejne – przewiduje prezes. Czas na przebudowę każdego z kolejnych zespołów ma wynosić od jednego do półtora miesiąca.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5