Partnerzy serwisu:
Pasażer

Wielkie plany Leo Express. Połączenia do Polski, Niemiec i Belgii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Wielkie plany Leo Express. Połączenia do Polski, Niemiec i Belgii
Fot. KOLEJ77, SM42.pl
Czeski przewoźnik Leo Express przesłał do miejscowego regulatora rynku aż dziesięć wniosków o dostęp do tras kolejowych - krajowych i zagranicznych. Potencjalne opcje dotyczą zarówno połączeń krajowych, jak i międzynarodowych, w tym do Przemyśla i Warszawy.

Przewoźnicy kolejowi, którzy chcą uruchamiać pociągi bez dotacji, muszą składać specjalne wnioski do regulatorów transportu kolejowego w każdym kraju. Najszybciej takie dokumenty publikuje czeski Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře. Z jego strony dowiedzieliśmy się o zamiarach prywatnego przewoźnika Leo Express. Nowych wniosków jest aż dziesięć, wszystkie dotyczą okresu od grudnia 2024 roku. Są to trasy:

  • Praga - Kraków - Warszawa
    Jedna para dziennie, wyjazd z Pragi o 16:00, przyjazd do Warszawy o 1:11. Połączenie powrotne o 2:53 w nocy, przyjazd o 14:28.
  • Praga - Przemyśl
    Jedna para dziennie. Odjazd 16:00 z Pragi, przyjazd do Przemyśla 1:05, powrót o 2:50, przyjazd do Pragi o 14:28.
  • Praga - Berlin-Gesundbrunnen
    Pięć par dziennie
  • Praga - Pardubice - Brno
    Cztery pary dziennie
  • Praga - Havlíčkův Brod - Brno
    Cztery pary dziennie

Oprócz tego przewoźnik chciałby raz dziennie jeździć na trasach: Praga - Frankfurt nad Menem, Praga - Ostseebad Binz (nadmorskie miasto w Niemczech) przez Berlin, Neusterlitz i Stralsund, Praga - Ostseebad Binz przez Berlin i Eberswalde, Koszyce - Kilonia (NIemcy), Bohumín - Eberswalde (Niemcy), Bratysława – Oostenda (Belgia n. Morzem Północnym).

Samo otrzymanie dostępu do tras nie zobowiązuje przewoźnika do uruchomienia połączeń. W obecnym układzie prawnym nie ma jednak innej możliwości, niż ogłosić z półtorarocznym wyprzedzeniem wszystkie swoje potencjalne plany, by nie zablokować sobie możliwości rozwoju.

Jeśli chodzi o tabor dla połączeń, to do Polski miałyby zostać skierowane posiadane przez przewoźnika i spolonizowane jednostki Flirt, które już teraz jeżdżą do Krakowa. Na pozostałe trasy wpisano składy wagonowe o prędkości do 200 km/h. Leo Express wprawdzie zrezygnował z zakupu chińskich Siriusów, ale po przejęciu przez Renfe i CAF ma potencjalne możliwości pozyskania taboru czy finansowania.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5