Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

RegioJet rozpoczął testowanie chińskiego pociągu Sirius

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Dziś (5 lutego) po raz pierwszy w historii wyprodukowany przez chińskiego giganta CRRC elektryczny zespół trakcyjny zabrał pasażerów w Europie. Zamówiony pierwotnie przez Leo Express skład rozpoczął testy na trasie Usti nad Łabą - Kolin, obsługiwanej przez Regiojet. 

Testy liniowe rozpoczęły się w Czechach w ubiegłym miesiącu. Prowadzono je bez pasażerów. Dopuszczenie do ruchu zespołów trakcyjnych Sirius ma wieloletnie opóźnienie - trzy jednostki z opcją zakupu kilkudziesięciu kolejnych zamówił ponad pięć lat temu Leo Express, który jednak teraz przestał być nimi zainteresowany z powodów właścicielskich.

Na tor pociąg testowy wrócił w 2022 roku, po dodatkowych problemach spowodowanych pandemią. Odbycia jazd dopuszczeniowych z pasażerami podjął się konkurent Leo Expressu - RegioJet. Nie ma jednak żadnych informacji, czy zamierza wykupić gotowe jednostki od CRRC. 

Specyfikację pociągu i wystrój wnętrza opracował Leo Express w oparciu o własne potrzeby - chodzi m. in. o aluminiowe pudło, dwusystemowe zasilanie, prędkość do 160 km/h i 300 miejsc siedzących. Co szczególnie istotne, pociąg ma być w założeniu dostosowany także do wjazdu na polskie tory.

Mieliśmy okazję być na pokładzie pierwszego z kursów wykonywananego przez pojazd. O godzinie 8:36 odjechaliśmy pociągiem z Usti w kierunku Kolina. Codziennie pociąg będzie obsługiwał dwie pary pociągów na tej trasie. O tym, jakie są nasze wrażenia z podróży (możemy to już napisać) niezwykle ciekawym pojazdem, przeczytacie jeszcze dzisiaj.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec pociągów RegioJet z Pragi do Chorwacji

Pasażer

Koniec pociągów RegioJet z Pragi do Chorwacji

Michał Szymajda 16 stycznia 2024

RegioJet: Przewoźnik nie może latami czekać na dostęp do torów

Prawo i polityka

RegioJet ma zgodę na pociąg z Przemyśla aż do Hanoweru

Pasażer

RegioJet z dwucyfrowym wzrostem liczby pasażerów

Biznes

RegioJet z dwucyfrowym wzrostem liczby pasażerów

Mikołaj Kobryński 25 października 2023

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Pasażer

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Michał Szymajda 15 września 2023

Zobacz również:

Koniec pociągów RegioJet z Pragi do Chorwacji

Pasażer

Koniec pociągów RegioJet z Pragi do Chorwacji

Michał Szymajda 16 stycznia 2024

RegioJet: Przewoźnik nie może latami czekać na dostęp do torów

Prawo i polityka

RegioJet ma zgodę na pociąg z Przemyśla aż do Hanoweru

Pasażer

RegioJet z dwucyfrowym wzrostem liczby pasażerów

Biznes

RegioJet z dwucyfrowym wzrostem liczby pasażerów

Mikołaj Kobryński 25 października 2023

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Pasażer

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Michał Szymajda 15 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5