NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

Nowe zasady podróżowania pociągami PKP Intercity. Bez rezerwacji w składach wagonowych

| inf. pras. 19.06.2021 26,6k

Nowe zasady podróżowania pociągami PKP Intercity. Bez rezerwacji w składach wagonowych
fot. PKP Intercity
Pociągi PKP Intercity będą mogły przewozić w wakacje więcej osób. Od 26 czerwca zniesiony zostanie limit zajętości w wysokości 100 proc., a w składach wagonowych przewoźnika będzie można podróżować również bez rezerwacji miejsca siedzącego. Obowiązkowa rezerwacja miejsc będzie nadal wymagana w elektrycznych i spalinowych zespołach trakcyjnych, co zapewni podróżnym wysoki komfort podczas wakacyjnych podróży.
26 czerwca br., zgodnie z przepisami prawa, zniesione zostaną limity zajętości miejsc w transporcie publicznym. W składach wagonowych PKP Intercity będzie teraz można podróżować również bez rezerwacji miejsca do siedzenia.

Obowiązkowa rezerwacja miejsc zostaje utrzymana w elektrycznych zespołach trakcyjnych (EZT), czyli pociągach obsługiwanych przez pojazdy Pendolino, Flirt lub Dart, a także w spalinowych zespołach trakcyjnych (SZT). Kosztującą symboliczną złotówkę miejscówkę trzeba będzie pobierać do biletów odcinkowych oraz weekendowych. Ze względu na swoją konstrukcję nowoczesne składy zespolone nie mogą być wydłużane, tak jak w przypadku składów zestawionych z wagonów, dlatego ścisła kontrola poziomu zajętości miejsc w EZT i SZT służy bezpieczeństwu i komfortowi podróżowania tymi pociągami. Wprowadzane rozwiązanie jest wynikiem obserwacji i analiz zebranych przez przewoźnika podczas pandemii, których celem jest zapewnienie możliwości podróżowania jak największej liczbie osób przy jednoczesnym wysokim komforcie i bezpieczeństwie przejazdu.

W okresie wakacyjnym PKP Intercity będzie kłaść szczególnie duży nacisk na obserwację i analizę frekwencji w swoich pociągach, szczególnie tych zestawionych z wagonów. Widząc zwiększone zainteresowanie konkretnymi połączeniami, przewoźnik w miarę możliwości będzie podejmował decyzje o wzmocnieniu pociągów dodatkowymi wagonami i ich dostosowaniu do bieżącego obłożenia. Jednocześnie PKP Intercity zachęca do wcześniejszego planowania podróży.

Przykładowe relacje, w których występują elektryczne i spalinowe zespoły trakcyjne, objęte obowiązkową rezerwacją miejsc:
  • Warszawa – Wrocław – Warszawa;
  • Poznań – Gdynia – Poznań;
  • Kraków – Szczecin – Kraków;
  • Warszawa – Łódź – Warszawa;
  • Kraków – Poznań – Kraków;
  • Białystok – Wrocław – Białystok;
  • Warszawa – Lublin - Warszawa;
  • Łódź – Kraków – Łódź;
  • Kraków – Olsztyn – Kraków;
  • Warszawa – Bydgoszcz – Warszawa;
  • Kraków – Warszawa;
  • Lublin – Wrocław – Lublin;
  • Kraków – Gdynia – Kraków;
  • Poznań – Przemyśl – Poznań;
  • Zakopane – Gdynia – Zakopane;
  • Kraków – Zagórz – Kraków.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45672)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (45672)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5