Trasa z Warszawy do Łodzi stanowi swoisty ewenement na kolejowej mapie Polski. W dobie dużych wzrostów liczby przewożonych podróżnych pomiędzy dwoma największymi miastami centralnej Polski wciąż przemieszcza się mniej osób niż przed wybuchem pandemii koronawirusa – wynika z danych najważniejszego przewoźnika. PKP Intercity rozważa zmiany w ofercie, ale ich wprowadzenie nie nastąpi szybciej niż na koniec roku.
Już w 2022 r. PKP Intercity z nawiązką odrobiło spadek liczby pasażerów notowany w okresie pandemii koronawirusa. Od tamtej pory spółka regularnie informuje o kolejnych historycznych rekordach. Zwiększaniem frekwencji szczyci się zresztą większość krajowych operatorów kolejowych. Ma to wynikać m.in. z poprawy oferty, przede wszystkim w zakresie czasu przejazdu czy taboru.
Bariera miliona pasażerów niepokonana
W ostatnich latach zmodernizowana została także trasa z Warszawy do Łodzi, a PKP Intercity wykorzystuje tam głównie stosunkowo nowy tabor (m.in. jednostki Pesa Dart). Mimo to ogólnokrajowe tendencje nie przekładają się na wyniki przewozowe na ciągu linii nr 1 i 17. – Od 2022 r. liczba podróżnych rośnie, ale jeszcze pozostaje niższa niż w 2019 r. – mówi bowiem Marta Ziemska z Biura Prasowego PKP Intercity.
Spółka nie informuje, ilu dokładnie klientów korzysta z jej usług aktualnie. Wiemy jednak, że w ostatnim roku przed wybuchem pandemii przewoźnik przyjął w pociągach kursujących pomiędzy Łodzią i Warszawą niemal milion osób. – W 2020 r. nastąpił spadek liczby przewożonych podróżnych o ponad połowę – wskazuje nasza rozmówczyni.
Największa frekwencja w „Pobrzeżu”
Najpopularniejszym pociągiem na tej trasie w kierunku stolicy jest aktualnie poranny IC „Pobrzeże” Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia – Kołobrzeg. W stronę Łodzi podróżni najczęściej wybierają natomiast również IC „Pobrzeże” w relacji przeciwnej. Aktualnie w rozkładzie jazdy nie ma kursujących przed pandemią pociągów na stołeczne lotnisko ani kursu bez postojów w Koluszkach, Skierniewicach i Żyrardowie.
– W tym roku nie planujemy zmian w ofercie na tej trasie – usłyszeliśmy od przedstawicielki przewoźnika. W najbliższym czasie wspomniane połączenia nie pojawią się więc ponownie w grafiku połączeń. – Ewentualne zmiany mogą pojawić się w rocznym rozkładzie jazdy, który zostanie wdrożony w grudniu. Prace nad rozkładem 2024/2025 trwają – mówi Marta Ziemska.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.