Partnerzy serwisu:
Biznes

Po przejęciu Thalysa Eurostar zmienia logo. Będą nowe połączenia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
25-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Na początku 2023 roku połączenie spółek Eurostar i Thalys stało się faktem. Obie firmy będą wozić pasażerów pod wspólną marką Eurostar. Przygotowano jednak rebranding, będzie też nieco zmian dotyczących kursowania pociągów.

Wszystkie pociągi obu spółek będą dostępne w jednej aplikacji i na stronie internetowej, a więc w jednym systemie rezerwacyjnym, od października 2023. Powstanie też wspólny program lojalnościowy. Ma to znacząco ułatwić przemieszczanie się na takich trasach (dotąd obsługiwanych przez dwóch przewoźników), jak np. Kolonia – Londyn czy Kolonia – Amsterdam.

Cel powiększonego Eurostara? – W 2030 roku zamierzamy przewieźć 30 milionów pasażerów i stać się jednym z liderów zrównoważonych podróży w Europie – powiedziała prezes Eurostara, Gwendoline Cazenave.
Jak przypomina portal Business Traveller, w 2019 roku przewoźnik przewiózł 19 mln pasażerów. Później, przez dwa lata pandemii, obaj przewoźnicy balansowali na granicy upadku. Uratowała ich pomoc francuskiego rządu.

Nowe logo firmy, które pociągi będą otrzymywać w tym roku, nawiązuje do loga pociągów l’Etoile du Nord, które przed laty łączyły Paryż, Brukselę i Amsterdam. Od 2024 roku w pociągach mają się też pojawić nowe klasy podróży, nie wiadomo jednak, czy chodzi o kategorię wysoką, czy niską. Wydaje się jednak, że w grę wchodzi to drugie, bowiem przewoźnik chce zwiększyć liczbę miejsc w pociągach Siemensa o 30.

Eurostar narzeka, że w godzinach szczytu nie jest w stanie zwiększyć liczby połączeń, głównie ze względu na ograniczoną przepustowość sieci kolejowej w Londynie. Dłużej trwa odprawa pasażerów, po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Z kolejkami do wejścia na pociąg przewoźnik chce sobie poradzić, instalując więcej e-bramek do elektronicznej odprawy na paryskim dworcu Gare du Nord i na londyńskim St. Pancras oraz w Brukseli. Zainteresowanie usługą w godzinach szczytu jest tak duże, że rzadko kiedy udaje się kupić tanie bilety za 29 euro, które kiedyś robiły furorę.

Operator liczy na wzrost ruchu turystycznego między Anglią a Francją i do Holandii. Podróże służbowe zatrzymały się bowiem na poziomie 80-85% sytuacji sprzed epidemii i nie należy liczyć na zmianę w tym zakresie. W 2024 roku ma ruszyć piąta para połączeń na trasie Londyn – Amsterdam.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Od listopada zmiany klas podróży w Eurostar

Pasażer

Od listopada zmiany klas podróży w Eurostar

Artur Bogdanowicz 12 maja 2024

Śnieżny Eurostar dotrze do francuskich Alp

Pasażer

Śnieżny Eurostar dotrze do francuskich Alp

Mateusz Kieruzal 10 września 2023

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Świat

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Roman Czubiński 08 października 2022

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Pasażer

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Przemysław Farsewicz 13 czerwca 2022

Zobacz również:

Od listopada zmiany klas podróży w Eurostar

Pasażer

Od listopada zmiany klas podróży w Eurostar

Artur Bogdanowicz 12 maja 2024

Śnieżny Eurostar dotrze do francuskich Alp

Pasażer

Śnieżny Eurostar dotrze do francuskich Alp

Mateusz Kieruzal 10 września 2023

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Świat

AllRail: Recepta na kryzys Eurostar? Otwarcie rynku

Roman Czubiński 08 października 2022

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Pasażer

Eurostar bez biletów Bruksela – Rotterdam – Amsterdam

Przemysław Farsewicz 13 czerwca 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij