NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Po przejęciu Thalysa Eurostar zmienia logo. Będą nowe połączenia

| Michał Szymajda 25.01.2023 2,3k

Po przejęciu Thalysa Eurostar zmienia logo. Będą nowe połączenia
Po przejęciu Thalysa Eurostar zmienia logo. Będą nowe połączenia
Po przejęciu Thalysa Eurostar zmienia logo. Będą nowe połączenia
Po przejęciu Thalysa Eurostar zmienia logo. Będą nowe połączenia
Na początku 2023 roku połączenie spółek Eurostar i Thalys stało się faktem. Obie firmy będą wozić pasażerów pod wspólną marką Eurostar. Przygotowano jednak rebranding, będzie też nieco zmian dotyczących kursowania pociągów.
Wszystkie pociągi obu spółek będą dostępne w jednej aplikacji i na stronie internetowej, a więc w jednym systemie rezerwacyjnym, od października 2023. Powstanie też wspólny program lojalnościowy. Ma to znacząco ułatwić przemieszczanie się na takich trasach (dotąd obsługiwanych przez dwóch przewoźników), jak np. Kolonia – Londyn czy Kolonia – Amsterdam.

Cel powiększonego Eurostara? – W 2030 roku zamierzamy przewieźć 30 milionów pasażerów i stać się jednym z liderów zrównoważonych podróży w Europie – powiedziała prezes Eurostara, Gwendoline Cazenave.
Jak przypomina portal Business Traveller, w 2019 roku przewoźnik przewiózł 19 mln pasażerów. Później, przez dwa lata pandemii, obaj przewoźnicy balansowali na granicy upadku. Uratowała ich pomoc francuskiego rządu.

Nowe logo firmy, które pociągi będą otrzymywać w tym roku, nawiązuje do loga pociągów l’Etoile du Nord, które przed laty łączyły Paryż, Brukselę i Amsterdam. Od 2024 roku w pociągach mają się też pojawić nowe klasy podróży, nie wiadomo jednak, czy chodzi o kategorię wysoką, czy niską. Wydaje się jednak, że w grę wchodzi to drugie, bowiem przewoźnik chce zwiększyć liczbę miejsc w pociągach Siemensa o 30.

Eurostar narzeka, że w godzinach szczytu nie jest w stanie zwiększyć liczby połączeń, głównie ze względu na ograniczoną przepustowość sieci kolejowej w Londynie. Dłużej trwa odprawa pasażerów, po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Z kolejkami do wejścia na pociąg przewoźnik chce sobie poradzić, instalując więcej e-bramek do elektronicznej odprawy na paryskim dworcu Gare du Nord i na londyńskim St. Pancras oraz w Brukseli. Zainteresowanie usługą w godzinach szczytu jest tak duże, że rzadko kiedy udaje się kupić tanie bilety za 29 euro, które kiedyś robiły furorę.

Operator liczy na wzrost ruchu turystycznego między Anglią a Francją i do Holandii. Podróże służbowe zatrzymały się bowiem na poziomie 80-85% sytuacji sprzed epidemii i nie należy liczyć na zmianę w tym zakresie. W 2024 roku ma ruszyć piąta para połączeń na trasie Londyn – Amsterdam.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5