Partnerzy serwisu:
Biznes

Arriva w rękach Amerykanów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
23-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Arriva w rękach Amerykanów
fot. kaffeeeinstein, CC BY-SA 2.0, commons.wikimedia.org
Wieloletnie poszukiwania kupca zakończone zostało sukcesem: Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) sprzedają w końcu zadłużonego przewoźnika - Arrivę. Przejęty zostanie on przez amerykańskiego inwestora I Squared Capital, zysk ze sprzedaży przeznaczony zostanie na inwestycje w niemiecką infrastrukturę kolejową. Wstępna umowa została podpisana w minionym tygodniu.

Według informacji podawanych przez niemieckie media, DB zainkasuje 1,6 mld euro. Transakcja ma być zawarta do końca przyszłego roku. Konieczna jest jeszcze zgoda rady nadzorczej przewoźnika i rządu federalnego jako właściciela. W czerwcu tego roku dywizja Arriva Bus Transport Polska została sprzedana niemieckiemu funduszowi inwestycyjnemu Mutares. Działalność kolejowa w Polsce, wykonywana poprzez spółki Arriva RP oraz Arriva Polska, pozostała w strukturach Grupy Arriva. Nastąpiły za to zmiany w zarządzie spółki kolejowej.

Arriva wykonuje największe przewozy kolejowe i autobusowe na terenie Wielkiej Brytanii, a także w 10 innych krajach. Należą do niej np. czerwone piętrowe autobusy kursujące na terenie Londynu, ale także m.in. szkoły językowe oraz wielu mniejszych przewoźników autobusowych. DB zakupiły zadłużoną już wtedy Arrivę w 2010 roku za 2,7 mld euro. Spotkało się to już wtedy ze sporą krytyką, miało się jednak wpisywać w strategię międzynarodowej ekspansji przewoźnika. Obecne zadłużenie sięgać ma miliarda euro.

DB szuka w dalszym ciągu kupca na spółkę DB Schenker. Tutaj jednak transakcja będzie z pewnością korzystna, jako że bilanse spółki są pozytywne. Oba przedsięwzięcia, Arriva i Schenker, pochodzą jeszcze z epoki Hartmuta Mehdorna i jego następcy Rüdigera Grube. Obaj kolejni szefowie DB chcieli uczynić z Kolei Niemieckich tzw. „global playera“, w dużej mierze kosztem inwestycji w infrastrukturę, co do dzisiaj pokutuje pogarszającym się jej stanem.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5