NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Całbecki: Nie wyobrażam sobie odejścia od wybierania przewoźników w przetargach

| Rynek Kolejowy 01.01.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-01-01 11:14:36 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Linia Bydgoszcz - Kcynia NIE PRZECHODZI przez teren powiatu żnińskiego. Być marszałkiem tyle lat i nie wiedzieć?
2015-01-01 11:55:52 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Przede wszystkim trzeba dotować busy do małych wiosek, a nie puciongi między Bydgoszczą i Toruniem.
2015-01-01 12:35:32 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Już wiemy, że herr von Tzaubetzky nie zrezygnuje z 10 letnich przetargów i nie wprowadzi dodatkowych uwarunkowań koniecznych w postaci rezerwy taborowej a na pakiecie elektrycznym obowiązku posiadania własnych jednostek elektrycznych, co skutkuje przerzucaniem taboru spalinowego na linie elektryczne i "krojenie" rozkładu na liniach spalinowych oraz totalny brak dofinansowania do osobowych kursów międzywojewódzkich za które płacą województwa ościenne (pomorskie, łódzkie, warmińsko-mazurskie) oraz burdelem na wielu trasach.

W przypadku przetargu na elektrykę z obowiązkiem posiadania EZT własnych wygrałby lepszy, niekoniecznie PR, mogłyby być to SKM Trójmiasto czy choćby Koleje Mazowieckie/Łódzka Kolej Aglomeracyjna (obsługa EN57AKM) i na pewno nie wiązałoby się to z dziwnymi obiegami w jedną stronę typu Włocławek - Brodnica (podsył taboru) oraz cięciem kursów na trasie Bydgoszcz - Chełmża bo brakuje taboru do Piły.
2015-01-01 12:58:57 Autor: KOLEJARZYK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie Marszałku proszę przypomnieć gdzie pracuje żona?
Arriva RP - umowa zlecenie?
2015-01-01 14:14:13 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
@ scorpio
Wytłumacz, po co w przetargach stosować apis o trakcji? Niech sobie wybrany przewoźnik sam zadecyduje czym chce jeździć- kiblem, parowozem, składem wagonowym. Wystarczy dać zapis o odpowiedniej pojemności i płacić za pociągokilometr. na przykład trasa1 min. 15 miejsc siedzących i 30 stojących, trasa 2 w D 250 miejsc, w C 100, itp. Zapis o wieku taboru też o kant (cenzura) potłuc- można mieć bardzo stary sprawny tabor, jak Szwajcarzy, czy słynne przedwojenne rumuńskie Malaxy i szafa gra. Sprzęt ma być czysty, sprawny i komfortowy, jeździć o czasie, a nie musi być kiblem pod drutem, czy szynobusem na drucie. tyle tylko, że nie da się tego zrozumieć.
2015-01-01 14:28:02 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Sukces Całbeckiego - to wygaszenie popytu. Jeśli jechała pełna bipa a potem SA106 z Bm to chętni zostawali na peronach... O ile nie wszyscy bo była KKA po 3h... Ciekawe, czy Całbecki zatrudnił tych, co stracili pracę przez spóźnienia czy nieobecności w pracy...

Przetargi też trzeba umieć zrobić. Coś zaświtało - już są pakiety. Ale zamiast zrobić pakiety na kursy a nie linie to się robi bajzel jak np. Kaliska Kuj - Kutno. Po co? Ogłosić przetarg na 10 pakietów po ileś tam kursów z każdej z tras. Wymóg taboru elektrycznego jest konieczny - po co smrodzić pod drutem i wygaszać popyt? SA106 ma mniej miejsc niż EN57... Miejsce SA106 jest też na Brodnica - Działdowo, Brodnica - Sierpc czy Bydzia - Kcynia...

Najwyższy czas zrobić połączenie przez Sierpc do Płocka razem z KM ;)
2015-01-01 14:31:45 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Rozkład jazdy powinien ustalać ORGANIZATOR pod potrzeby pasażerów, a nie P.P. pod swoje obiegi. Jedynym 'osiągnięciem' ograniczającym Arrivę było wyeliminowanie składu 'Y' odgórnym zarządzeniem marszałka. Doprowadziło to do KKA i tłoku na niektórych pociągach, a skład się zmarnował. Innych zasług organizator nie posiada i Arriva robi co chce grając na nosie marszałkowi i pasażerom. Pociąg 3.07 do Skępego jest na to najlepszym i wieloletnim przykładem. Najśmieszniejsze, że pociąg ten nie kursuje 1 stycznia, w jedyny dzień, gdy by się przydał. Do tego doszedł styk w Laskowicach Pomorskich, który został zniszczony. Pozytyw z rozmowy jest taki, że Całbecki zdaje sobie sprawę ze złego rozkładu jazdy na niektórych liniach, negatywnym, że uznaje to za prawdę objawioną, a nie za wynik swojej niekompetencji jako organizatora.
2015-01-01 14:47:33 Autor: gul56
---.esnet.pl
Szkoda, że dzięki Arrivie utracono kilka połączeń między Toruniem a Łodzią ...
2015-01-01 15:12:29 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post gul56:
"Szkoda, że dzięki Arrivie utracono kilka połączeń między Toruniem a Łodzią ..."
Jest autostrada... ;)
2015-01-01 16:39:00 Autor: Xawery
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pewnie. Przy przetargach najlepsze przekręty się robi.
2015-01-01 18:45:19 Autor: Kinga13
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jestem ciekawa jak wojewodztwo wybierze przewoźnika do wykonywania przewozów autobusowych. Z umieszczonej informacji o zapowiedziach wynika, iz zostanie udzielone zamowienie bezpośrednie a nie przetarg. Kolejne pytanie to przewozy kolejowe na następne lata poza spalinowa. Z informacji na BIP wynika, iz bedzie przetarg a z podpisanego Porozumienia z MIR wynika iz ma byc zamowienie bezpośrednie. Jak to jest możliwe iz w dwóch rożnych dokumentach sa odmienne rozwiązania? Moze wyjaśni to autor artykułu.
2015-01-01 19:13:54 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Kinga13
Na elektryce będzie przetarg, który wygra ... Arriva. PRom zostaną styki i BiT City (inaczej zwrot kasy za ELFy do UE). W transporcie autobusowym wygra ... Arriva (Bus Polska), która wchłonie pozostałości po K-PTS.
2015-01-01 19:55:50 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W kujpomie trzeba zlikwidować puciongi na liniach bez druta, przenieść tabor na linie z drutem, niech jeżdżą komercyjnie. Powinien też być zakaz dotowania PKSów, KPTSów i busów na liniach między miastami powiatowymi i wojewódzkimi. Czyli np. linia Żnin - Bydgoszcz nie powinna być dotowana, linia Żnin - Inowrocław nie powinna być dotowana, natomiast Żnin - Kcynia powinna być dotowana.

Natomiast dotacja która obecnie idzie na puciongi powinna być podzielona między powiaty i niech starostowie zadecydują czy chcą dotować u siebie busy, PKS czy kolej.
2015-01-01 21:35:49 Autor: topman
---.6-3.cable.virginm.net
moja propozycja to reaktywacja linii Aleksandrow Kuj-Ciechocinek,ktora ma wbrew pozorom duzy potencjal jezeli wprowadzono by relacje Ciechocinek-Torun-Bydgoszcz-Torun-Ciechocinek czy tez Ciechocinek-Wloclawek-Ciechocinek,no i druga kwestia to mam nadzieje ze Kuj-pom jako pierwsze wykosi to komuchowo zwane PR.
2015-01-01 21:53:49 Autor: Stop bandytom
---.180.18.71.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Awarrii należy się medal od sektora paliwowego za skuteczne wystraszenie ludzi z pociągów ich składy jeżdżą puste- bo to bandycko -złodziejska firma - kradzież taboru i paliwa to podstawa tej szemranej spółeczki.
2015-01-02 02:51:04 Autor: dura lex
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Stop bandytom
Masz jakieś dowody na poparcie Twoich tez? ? Jeżeli tak, to idź z tym do prokuratury, jeżeli nie to w[Admin: zmoderowano]
2015-01-02 03:18:35 Autor: erto
---.dynamic.chello.pl
@dura lex
Daj spokój, widać że to terapia zajęciowa w Internecie.... S. Lem dosadniej pisał o takich.
2015-01-02 13:23:03 Autor: Torunianin
---.tktelekom.pl
W Arivie jest afera paliwowa i jest medialnie blokowana... myślę ze przez pana marszałka, bo to jego firma.
2015-01-02 14:00:17 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Gdyby pomysły Arrivy połączyć z właściwym taborem... Oj - pomarzyć dobra rzecz...

Trochę reaktywacji - na początek:

Toruń - Sierpc - Płock (najlepiej wspólnie z KM)

Ciechocinek - Toruń - Bydgoszcz ( 2-3 pary w ramach BiT City)

Ciechocinek - Aleksandrów (jakiś EN81 albo nawet przebudowany EN94 z wukadki - wystarczy chopper).

Potem:

Kutno - Płock - Brodnica - Grudziądz (wraz z KM)

Laskowice - Grudziądz - Brodnica - Działdowo

Bydgoszcz - Kcynia - Poznań

.....
2015-01-02 14:14:51 Autor: ziomek
---.sta.asta-net.com.pl
To jak? Powiaty też mają dotować połączenia?
2015-01-02 15:27:03 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
Transport powinien być dotowany przez powiaty - bo to starostowie mają lepsze rozeznanie gdzie są potrzebne dotacje niż marszałek. Dlatego powinni się rozdzielić ogólnowojewódzką dotację kolejową między starostów - i wtedy oni zadecydują czy chcą dotować PKS, KPTS, Arrivę, kolej czy jeszcze coś innego.

Obecna sytuacja jest absurdalna, bo dotuje się puciongi z Bydgoszczy do Torunia ( a przecież tam jest alternatywa PKS i Arriva gumokołowa) natomiast PKSy czy KPTS do małych wiosek jeździ raz dziennie albo w ogóle.

To właśnie połączenia do małych wiosek powinny być dotowane a nie między Toruniem a Bydgoszczą, bo tam i tak transport będzie opłacalny.
2015-01-02 16:14:15 Autor: dura lex
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Torunianin:
"W Arivie jest afera paliwowa i jest medialnie blokowana... myślę ze przez pana marszałka, bo to jego firma."
I kolejny troll ze stekiem pomówień. Powtórzę i tobie, jeżeli posiadasz jakieś nie zbite dowody na to, że w Arrivie jest tak, jak piszesz to biegiem do prokuratury. To są właściwe organa w państwie prawa posiadające odpowiednie instrumenty dla zbadania takiej, czy innej sprawy a nie domorośli pseudo detektywi nie robiący nic jeno wypisujący steki bzdur na wszelkich wątpliwej reputacji forach.
Co do kolejnej sprawy to Marszałek WKP nie jest właścicielem Arrivy. Jesteś w wielkim błędzie i dajesz wyraz swojej głębokiej niewiedzy pisząc takie bzdety.
2015-01-02 16:50:24 Autor: Gustaw
---.bydgoszcz.hypnet.pl
A Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A. to święta krowa i dostaje trasy bez przetargów
2015-01-03 10:34:02 Autor: ryży
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kto jeszcze wierzy temu ciołkowi? Niech przypomni sobie, jak po ostatnim przetargu bronił redukcji w zakładzie PR! Jako jedyny marszałek otwarcie poparł strajk, służący ocaleniu PRów poprzez bezpośrednie powierzenia pracy. Z Miętkiem tworzył plany nacjonalizacji, z Warszą pisał paszkwile do MI, że Marszałkowie są nieodpowiedzialni i nie chcą zlecać wręcz przewozów spółce której jest właścicielem. A teraz dostaje nagrodę i mówiże nie wyobraża sobie przewozów kolejowych bez przetargu. Panowie z PR Bydgoszcz zaczynajcieintensywne kursy niemieckiego i prawa jazdy kat. e.
Że ziemia toruńsko - bydgoska wydała taki owoc, a ludzie wybrali go owocem wybranym!
2015-01-03 10:57:32 Autor: toruń
---.static.ip.netia.com.pl
A ile zarabia żonka całb. w arrivie,może ktoś napisze prawdę!!!!!
2015-01-03 11:56:59 Autor: Torunianin
---.tktelekom.pl
To nie są pomówienia szanowny Panie, a fakty... ślepy by zauważył ile taboru dostała od Pana Marszałka Arriva. Co do afery paliwowej to myślę że prokuratura się tym zajęła i bardzo dobrze że kierownictwo spółki Arriva robi z tym porządek.
2015-01-03 12:47:01 Autor: gryff
---.174.114.243
Co do przetargu który odbędzie się w tym roku na prowadzenie przewozów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych w województwie kujawsko -pomorskim. to spodziewam się ciekawej sytuacji .Jeśli Przewozy Regionalne ponownie przegrają ten przetarg w większości pakietów będzie to oznaczało że Przewozy Regionalne są słabe i nie wyciągnęły wniosków z 2013 roku, gdzie były zbyt pewne swego windując do góry cenę w poszczególnych pakietach.Osobiście nie wierzę w to że PR-y będą w stanie w postępowaniu przetargowym odzyskać wszystkie pakiety które utraciły na rzecz spółki Arriva RP, w dużej mierze czynnikiem decydującym będą zapisy w specyfikacji przetargowej.Jeśli będą dokładnie takie same jak w 2013 roku to Przewozy Regionalne będą musiały poważnie podejść do sprawy. Być może pomocnym dla PR okaże ingerencja państwa po przez przejęcie przez ARP większości udziałów w spółce a co za tym idzie oddłużenie spółki . Sławomir Raflewski
2015-01-03 14:13:08 Autor: janusz karski
---.unknown.vectranet.pl
Kiedy poprawicie Panstwo rozklad jazdy na linii Bydgoszcz-Chełmża?
2015-01-03 14:34:27 Autor: nietorunianin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Torunianin:
"To nie są pomówienia szanowny Panie, a fakty... ślepy by zauważył ile taboru dostała od Pana Marszałka Arriva. Co do afery paliwowej to myślę że prokuratura się tym zajęła i bardzo dobrze że kierownictwo spółki Arriva robi z tym porządek."
Ty naprawdę jesteś taka tępa strzała jak pysk karpia, czy tylko strugasz kretyna ?? Swoją niewiedzą przynosisz obciach i wstyd na całą wieś :-)
Jak byś troszkę się orientował w tych zagadnieniach jako torunianin, to wiedział byś iż Arriva w ramach wygranego przetargu na kolejowe przewozy w regionie została zobligowana do uzupełnienia taboru co też uczyniła. Marszałek zaś będąc w posiadaniu zarówno taboru spalinowego jak i elektrycznego UŻYCZA go przewoźnikom - Arriva i PR - w ramach stosownych umów. Podobnie Urząd marszałkowski postąpił w ramach programu KM BiT City zakupując nowiutkie ELFy i użyczając go spółce Przewozy Regionalne do obsługi relacji Toruń-Bydgoszcz-Toruń.
2015-01-03 15:57:12 Autor: ubecki
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jakie ARP barany, wszak rudy mówi wyraźnie o przetargu. ARP wchodzi do gry, gdy będzie bezprzetargowym powierzenie na 5 lat dla Przewozów Regionalnych! Wymyślił to sam Całbecki, wprowadził do PR ludzi, którzy mają ją oddłużyć, za piniądze z powierzenia i 750 baniek od Maryi Przenajświętszej. Ale za niego i PR Bydgoszcz już dzisiaj płacą Sowa, Geblewicz, i inni.
Boże ,,,,,,,, nie wyobrażam sobie....... dalszego trwania Piotrka C.
2015-01-07 08:49:33 Autor: kujawiak
---.tktelekom.pl
Tak złego marszałka województwo dawno nie widziało. Leci na łeb na szyję w rankingach a ten gada o zrównoważonym rozwoju podczas gdy większość instytucji samorządowych lokowana jest w jednej mieścinie. Prywatny folwark sobie zrobił.
2015-01-07 23:30:56 Autor: Autor1
---.centertel.pl
To wyjątkowo dobry marszałek i wygrał wybory gigantyczną ilością głosów. Miał czterokrotnie lepszy wynik niż w poprzednich wyborach, a już w poprzednich miał DOSKONAŁY wynik!
2015-01-09 07:04:45 Autor: Kujawiak_01
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post kujawiak:
"Tak złego marszałka województwo dawno nie widziało. Leci na łeb na szyję w rankingach a ten gada o zrównoważonym rozwoju podczas gdy większość instytucji samorządowych lokowana jest w jednej mieścinie. Prywatny folwark sobie zrobił."
Konkrety tępa strzało !! Konkrety !! Póki co, to stek pomówień, nic więcej.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS