NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Będzie więcej pociągów z Torunia do Sierpca

| Redakcja/inf. pras. 24.03.2022 3,4k

Będzie więcej pociągów z Torunia do Sierpca
fot. Tomasz Czachorowski dla UMWKP
Od 1 kwietnia województwo kujawsko-pomorskie dokłada kursy na linii Toruń – Sierpc. Uboga do tej pory oferta zostanie rozbudowana o dwie pary pociągów w dni robocze. Od poniedziałku do piątku podróżni będą więc mogli korzystać na tej trasie z pięciu par pociągów regionalnych.
Jak przekazała nam rzecznika prasowa urzędu marszałkowskiego w Toruniu, Beata Maciejewska, od 1 kwietnia region dokłada nowe pary pociągów na reaktywowanej 31 stycznia linii Toruń-Sierpc przez Lipno. Od poniedziałku do piątku będzie ją obsługiwać pięć par pociągów, w weekendy cztery. To odpowiedź samorządu województwa na oczekiwania społeczne. 

Wolę rozwijania siatki połączeń z Torunia do Sierpca i z Sierpca do Torunia marszałek Piotr Całbecki zadeklarował jeszcze w styczniu. – Ta linia zostanie też w niedalekiej przyszłości gruntownie zmodernizowana, łącznie z elektryfikacją oraz przebudową dworców i budową nowych przystanków, które muszą zostać dostosowane do obecnych potrzeb, związanych z m.in. z rozwojem podmiejskich osiedli mieszkaniowych – stwierdził wówczas w rozmowie z dziennikarzami.

Obecnie na trasie kursują 3 pary pociągów w dni robocze oraz 2 pary w trakcie weekendów. Nowo dodane kursy odjadą z Torunia w kierunku Sierpca o 12:03 oraz 17:37. Będą to połączenia realizowane w dni robocze. 

Region przypomina też, iż na realizację wszystkich pasażerskich przewozów kolejowych objętych aktualnym rozkładem jazdy samorząd województwa przeznacza 140 mln złotych (wobec 90 milionów złotych poprzednio). 13 marca pociągi wróciły na linię kolejową nr 201 na odcinku Szlachta-Wierzchucin w Borach Tucholskich. Po uruchomieniu dodatkowych pociągów Toruń-Sierpc połączenia regionalne zamkną się liczbą 5,5 tysiąca pociągokilometrów.

Samorząd województwa, dla którego rozwój ekologicznych form pasażerskiego transportu zbiorowego jest jednym z priorytetów, zakłada w najbliższej przyszłości budowę gęstej siatki połączeń kolejowych w rejonie dużych miast – Bydgoszczy, Torunia i Włocławka. Region chce, by pociągi kursowały tam z relatywnie dużą częstotliwością, a ponadto liczy na finansową partycypacją samorządów lokalnych. Województwo przypomina też o prowadzonych obecnie uzgodnieniach dotyczących m.in. przywrócenia połączenia kolejowego Aleksandrów Kujawski - Ciechocinek, a docelowo Toruń-Ciechocinek.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5