Partnerzy serwisu:
Pasażer

Szybkim pociągiem z Niemiec i Szwajcarii prosto do Londynu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Szybkim pociągiem z Niemiec i Szwajcarii prosto do Londynu
fot. Taylor and Kevin, CC BY 2.0 DEED, flickr.com
Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) powracają do planów uruchomienia bezpośredniego połączenia do Londynu. 

Według Niemieckiej Agencji Prasowej (dpa) szybkie składy ICE kursować by miały z Frankfurtu nad Menem przez Kolonie, Brukselę i Lille do Londynu. Informację tę agencja uzyskała od rzecznika prasowego przewoźnika. Kursowanie pociągów możliwe będzie jednak dopiero po wyposażeniu składów w system ETCS, który jest warunkiem dopuszczenia do wjazdu na tory północnej Francji i Anglii.

DB już w 2013 planowały uruchomienie trzech par połączeń dziennie, na skutek sporu o warunki bezpieczeństwa nigdy nie zostały one jednak uruchomione. Obsługujący tunel Getlink prowadzi również rozmowy ze szwajcarskim przewoźnikiem SBB, który chce połączyć Wielką Brytanię z Genewą i Zurychem, jednak i te rozmowy wciąż się przeciągają. Ostatnio jednak Getlink zapowiedział przyspieszenie procesów dopuszczania przewoźników do ruchu i rychłą finalizację planów z kolejami Niemiec i Szwajcarii. W kręgu potencjalnych partnerów pojawia się także hiszpański Renfe.

Obecnie podróżni z wymienionych krajów wybierający kolej na tej trasie skazani są na kłopotliwe i kosztowne czasowo przesiadki w Paryżu lub Brukseli. Sam przejazd z paryskiego dworca Nord/Eurostar do London St. Pancras International trwa zaledwie 2h24m, a z Brukseli Midi/Eurostar w 2h04m. Czas przejazdu z Kolonii do Brukseli to mniej niż 2 godziny, z Frankfrtu sa to nieco ponad 3 godziny.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Pasażer

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Artur Bogdanowicz 15 października 2023

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Tabor i technika

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Artur Bogdanowicz 09 września 2023

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Zobacz również:

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Pasażer

Koniec wagonów restauracyjnych w niemieckich IC

Artur Bogdanowicz 15 października 2023

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Tabor i technika

Deutsche Bahn stawiają na pojazdy autonomiczne

Artur Bogdanowicz 09 września 2023

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5