NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Podzielenie relacji pociągów do Częstochowy wyszło pasażerom na dobre

| Kasper Fiszer 07.06.2021 4,1k

Łódzkie: Podzielenie relacji pociągów do Częstochowy wyszło pasażerom na dobre
Pociąg Regio w Radomsku fot. Kasper Fiszer
Rozbicie relacji pociągów Łódź – Częstochowa nie jest utrudnieniem, a udogodnieniem dla pasażerów – twierdzi samorząd województwa łódzkiego. Uruchamianie osobnych kursów z Łodzi do Radomska i z Radomska do Częstochowy ma bowiem pozwalać na ściślejsze dopasowanie godzin odjazdów do potrzeb dojeżdżających do miejscowości pośrednich. Stąd też ma wynikać brak dogodnych skomunikowań w przypadku części połączeń.
W grudniu zeszłego roku wprowadzone zostały duże zmiany w obsłudze linii kolejowej nr 1 na południe od Koluszek. Wcześniej niemal wszystkie pociągi regionalne uruchamiane były w bezpośrednich relacjach z Częstochowy do Koluszek lub Łodzi, a rolę przewoźnika pełniło Polregio. Teraz liczba połączeń bezprzesiadkowych spadła. W zamian w rozkładzie jazdy pojawiły się kursy kategorii Regio z Częstochowy do Radomska i pociągi osobowe Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z Radomska do Łodzi.

Na długiej linii potrzeby pasażerów są zróżnicowane

Jak zwrócili naszą uwagę Czytelnicy, przekłada się to na konieczność nie tylko przesiadki, ale też – w niektórych przypadkach – nawet godzinnego oczekiwania w Radomsku. Organizator przewozów na terenie województwa łódzkiego twierdzi, że taki układ ma też spore zalety. – Podzielenie relacji pociągów wynika w głównej mierze z trudności pogodzenia interesów wszystkich grup podróżnych związanych z dojazdami do Częstochowy oraz do miejscowości położonych wzdłuż linii kolejowej Łódź – Piotrków Trybunalski – Częstochowa – twierdzi Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Wojeœództwa Łódzkiego.

Zdaniem samorządu z uwagi na długość trasy kursy bezpośrednie zapewniały dogodne godziny przyjazdów i odjazdów do i z Częstochowy, ale na stacjach pośrednich pory zatrzymań były jedynie konsekwencją przyjętych założeń dotyczących stacji końcowej. Nie zawsze miało to pokrywać się z rzeczywistymi potrzebami podróżnych wsiadających np. w Radomsku czy Piotrkowie. – W rozkładzie jazdy 2020/2021 styk województw łódzkiego i śląskiego obsługuje 26 pociągów [13 par], w tym 14 [7 par] w relacji bezpośredniej – zaznaczają przy tym służby prasowe marszałka.

Będzie dodatkowe skomunikowanie w weekendy

Władze regionu zapewniają także, że w miarę pojawiających się potrzeb podróżnych, o ile pozwalają na to możliwości finansowe i techniczne, oferta jest rozszerzana. Tak ma stać się 10 lipca. – Będzie to możliwe w związku z poprawą sytuacji epidemicznej – usłyszeliśmy. W soboty i niedziele w rozkładzie jazdy pojawić się mają dodatkowe pociągi zapewniające skomunikowania w Radomsku po 10:00 w kierunku Łodzi i po 15:00 w stronę Częstochowy.

UMWŁ podkreślił także, że podstawowym organizatorem połączeń międzywojewódzkich jest minister właściwy ds. transportu. Ten zleca obsługę kursów spółce PKP Intercity. – Spółka ta zapewnia bogatą ofertę 28 pociągów [14 par] na styku województw łódzkiego i śląskiego – ocenia województwo.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5