NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Zagraniczne dopuszczenia dla Pendolino opóźnione. Kontrakt nie przewiduje kar

| Jakub Madrjas 15.05.2020 201

Zagraniczne dopuszczenia dla Pendolino opóźnione. Kontrakt nie przewiduje kar
Fot. Patryk Farana
Z końcem marca minął ostateczny termin uzyskania przez producenta pociągów Pendolino PKP Intercity dopuszczenia do poruszania się na zagranicznych sieciach kolejowych. Dokumentów jednak wciąż nie ma i nie wiadomo, kiedy zostaną wydane.
Zgodnie z umową pomiędzy Alstomem i PKP Intercity na dostawę ED250 producent ma obowiązek uzyskać zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji na terenie Austrii, Niemiec i Czech w ciągu 5 lat od odbioru ostatniego pojazdu. Termin ten upłynął pod koniec marca 2020 roku. Jeszcze w lipcu ubiegłego roku Alstom zapowiadał, że proces dopuszczenia pojazdów zakończy się do końca 2019 roku. Potrzebne testy zaczęły się jeszcze w 2017 roku.

Jak się jednak okazuje, dokumentów nie tylko wciąż nie wydano, ale nawet nie zakończono testów pojazdów – podczas badań homologacyjnych w Niemczech znacznemu uszkodzeniu uległa niedawno jednostka ED250-001. Oczywiście, obecnie nie jest to duży problem dla przewoźnika, bo kursowanie pociągów kategorii EIP jest wstrzymane z powodu pandemii.

Kiedy jednak Alstom ma zamiar wypełnić zapisy kontraktu? – Niestety umowa biznesowa i jej warunki chronione są zapisami o poufności, dlatego nie możemy udzielać informacji dotyczących kwestii w niej zawartych. Możemy zapewnić, że wszystkie działania są realizowane w uzgodnieniu ze spółką PKP Intercity – poinformował "Rynek Kolejowy" Artur Fryczkowski, prezes Alstom Polska. Piotr Mazur z biura prasowego PKP Intercity podał z kolei, że kontrakt przewoźnika z Alstomem "nie przewiduje kar z tytułu opóźnień w zdobywaniu homologacji za granicą".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5