NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Będzie więcej połączeń Pendolino do Wrocławia?

| Jakub Rösler 04.02.2022 7,6k

Będzie więcej połączeń Pendolino do Wrocławia?
fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Poseł Grzegorz Schetyna zapytał Ministerstwo Infrastruktury o to, czy jest szansa na zwiększenie liczby połączeń realizowanych przez Pendolino na trasie z Wrocławia do Warszawy. Resort odpowiada, że PKP Intercity rozważa taką możliwość. Obecnie czas przejazdu na tej trasie jest długi.
Poseł Grzegorz Schetyna zapytał Ministerstwo Infrastruktury o to, czy rozważa się zwiększenie ilości połączeń na trasie z Warszawy do Wrocławia, które byłyby realizowane składami Pendolino. Parlamentarzysta zadał także pytanie odnośnie przywrócenia połączenia klasy EIP na trasie Jelenie Góra – Warszawa. 

Szansa w najbliższych miesiącach

W odpowiedzi na interpelację Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury, odpowiedział, że połączenia kategorii EIP nie są objęte umową między resortem, a PKP Intercity uruchamia je na własne ryzyko ekonomiczne. Minister napisał też, że z uzyskanych od spółki  informacji wynika, że rozważa ona uruchomienie drugiej pary połączeń EIP na trasie z Warszawy do Wrocławia w pierwszym półroczu bieżącego roku. Jest więc nadzieja na kolejne Pendolino dojeżdżające do Wrocławia.

Warto w tym miejscu dodać, że obecnie na tej trasie kursuje tylko jedna para połączeń realizowanych przez składy ED250. Pociąg ten zapewnia najkrótszą podróż z Warszawy do Stolicy Dolnego Śląska, która trwa 3 godziny i 46 minut (to o 10 minut dłużej niż w roku 2015). Między obiema miastami kursuje 13 par innych pociągów (część z nich omija centrum Warszaw i odjeżdża z Warszawy Gdańskiej), a poza Pendolino kolejny najszybszy skład pokonuje ten odcinek w 4 godziny i 14 minut. Większość kursuje jednak od kilkunastu do nawet 30 i 40 minut dłużej (rekordzistą jest nocny pociąg Karkonosze, on jednak jedzie znacznie dłuższą trasą przez Katowice i kursuje nocą). 

Pendolino wróci do Wałbrzycha i Jeleniej Góry?

Grzegorz Schetyna pytał także Ministra Infrastruktury o to, czy jest rozważane przywrócenie połączenia realizowanego przez składy ED250 w relacji z Jeleniej Góry do Warszawy. Zostało ono zawieszone na początku trwania pandemii i od tej pory nie kursuje. Obecnie na tej trasie przewidziano dwa pociągi w dni robocze, a także jeden, dodatkowy w weekendy.

– W odniesieniu do pytania dotyczącego wznowienia kursowania pociągu EIP na trasie Warszawa – Jelenia Góra – Warszawa. Spółka powróci do rozważenia wznowienia kursowania przedmiotowego pociągów po zakończeniu prac remontowych na linii kolejowej numer 274 oraz po wnikliwej analizie wpływu pandemii związanej z COVID-19 na potoki pasażerskie – napisał w odpowiedzi Andrzej Bittel.

Dość powiedzieć, że Pendolino pokonywało trasę z Jeleniej Góry do Warszawy w czasie poniżej sześciu godzin, a obecnie najszybszy bezpośredni pociąg potrzebuje na to sześciu godzin i 24 minut i jest to IC Śnieżka, który kursuje tylko w weekendy. Najszybszym składem, który kursuje codziennie jest TLK Orzeszkowa, z czasem przejazdu lekko powyżej siedmiu godzin. Jeśli Pendolino wróci do Jeleniej Góry, to zyskają na tym także Wrocław i Wałbrzych, które to miasta znajdują się na trasie pociągów do Jeleniej Góry, a dalej Szklarskiej Poręby.

współpraca: Michał Szymajda
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5