Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe Flirty Intercity: Czas na testy trakcji mieszanej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwają testy pierwszego z 12 nowych Flirtów, które zamówiło PKP Intercity. Na czas prób pojazd został oznaczony serią ED150, jednak po dostawach nowe jednostki będą nosić serię ED160, podobnie jak te które już posiada przewoźnik.

W 2019 roku PKP Intercity rozstrzygnęło na korzyść Stadlera przetarg na dostawę 12 kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik posiada już 20 ezetów Flirt. W marcu zakończyła się produkcja pierwszego pojazdu, który udał się na testy na tor Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. W galerii artykułu można zobaczyć aktualne zdjęcia z wrześniowych prób.

Testy mix trakcji

- Stadler testuje w Żmigrodzie pojazd typu Flirt najnowszej generacji wyprodukowany w ramach drugiego zamówienia otrzymanego od PKP Intercity na 12 takich pojazdów. Aktualnie trwają testy hamulca oraz systemu informacji pasażerskiej podczas jazd w trakcji podwójnej. Kolejnym etapem będą testy mix trakcji (mieszanej z jednostką z poprzedniej serii - przyp. JM). Ich zakończenie jest planowane w październiku 2021 - poinformowała nas rzeczniczka Stadlera Marta Jarosińska.

Jak zapewniła, realizacja projektu przebiega sprawnie, a współpraca z zamawiającym jest bardzo dobra. Natomiast proces dopuszczenia do ruchu jest prowadzony według nowych zasad. - Jesteśmy na to przygotowani i mamy nadzieję, że również ten proces przebiegnie bezproblemowo - dodała.

ED160-021, ED160-022 (…) ED160-032

Nowy pojazd oznaczony został serią ED150; jak się okazuje - tymczasowo. - Nowe pojazdy Flirt dla PKP Intercity otrzymały oznaczenie ED150 na czas testów. Po ich zakończeniu i uzyskaniu homologacji będą oznaczone jako ED160, a numeracja pojazdów będzie kontynuowana od 021 do 032 w stosunku do już posiadanej serii pojazdów - poinformowała “Rynek Kolejowy” rzeczniczka PKP Intercity Katarzyna Grzduk.

Według pierwotnych założeń, dostawa pierwszych dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych miała nastąpić w ciągu 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy, czyli w lutym 2021 roku. Jak tłumaczy rzeczniczka Stadlera, opóźnienie wynika z problemów z dostawami komponentów spowodowanych pandemią. - Trwają uzgodnienia dotyczące zmiany terminu przekazania pierwszych pojazdów Flirt przewoźnikowi - informuje.

Nowy Flirt zostanie zaprezentowany na targach Trako.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5