Główne informacje o miesięczniku „Rynek Kolejowy”:
- średni nakład – 1300 egzemplarzy dystrybuowanych w 70% bezpośrednio do zainteresowanych osób i firm, - objętość – ok. 80 stron, - 10 wydań rocznie (styczeń-luty i lipiec-sierpień to numery łączone), - 6 stałych działów: biznes, raport, infrastruktura, KDP, pasażer, zintegrowany transport.Biznes
Wiadomości
Rozmowa z Robertem Świechowiczem, prezesem Pesy Bydgoszcz
Rozmowa z Mikołajem Wildem, pełnomocnikiem ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego
Kongres Infrastruktury Polskiej 2017: Przed branżą infrastrukturalną duże wyzwania
Korytarz Bałtyk – Adriatyk, czyli intermodalna trasa z północy na południe
Medcom
Zagraniczna ekspansji Kolei Rosyjskich
Pol-Miedź Trans: bogate doświadczenie i działalność na miarę potrzeb biznesu w Polsce
Pasażer
Rzecznik Praw Pasażera Kolei ma już narzędzia pracy
Pasażer na szpan
Infrastruktura
Lubelskie rewitalizacje przed modernizacją
Polski system ERTMS/ETCS moco opóźniony
Licznik osi UniAC – rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce
Moskiewski Pierścień Centralny: rewolucja komunikacyjna i technologiczna
Raport
Captrain: rentowność poprzez jakość a nie ilość
Wznowiona dyskusja o KDP w Polsce
KDP w Polsce się opłaca? Zdaniem ekspertów: tak!
Rozmowa z dr. Andrzejem Szaratą z Politechniki Krakowskiej
Czy polscy wykonawcy są gotowi na realizację projektu KDP?
Rozmowa z Dymitrem Petrowem-Ganewem, dyrektorem ds.
sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Herrenknechta
Tabor i Technika
Rozmowa z Tomaszem Prejsem, dyrektorem zarządzającym siedleckim zakładem i członkiem zarządu Stadler Polska
Kończy się era modernizacji EN57
Czy jedzie z nami maszynista?
Nowy system w SKM
Prawo i polityka
Kolej dostępna dla wszystkich
Samorządowcy zakładnikami kolejarzy
Rozmowa z Grzegorzem Muszyńskim, członkiem zarządu spółki BGK Nieruchomości
Felietony
Żeglarze, kolejarze i dżojstik do mostu
Portbou
Historia
X-12: atom w służbie amerykańskich kolei
Formularz został wysłany.
Infrastruktura
Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji
Mikołaj Kobryński 12 sierpnia 2023
SYTRAL Mobilités, organizator publicznego transportu zbiorowego w aglomeracji Lyonu, przedstawił w ubiegłym tygodniu ambitne plany dotyczące rozwoju systemu metra, który składa się z czterech linii. Wszystkie przewidziane inwestycje, dzięki którym lyońskie metro ma sprostać spodziewanemu wzrostowi liczby pasażerów, mają zostać zrealizowane do 2035 roku. Ich celem ma być poprawa przepustowości, a tym samym częstotliwości kursowania, a także poprawa komfortu przejazdu dla pasażerów.
Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren
Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno
Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno
Zintegrowany transport
Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?
Jakub Rösler 06 sierpnia 2023
Czy tramwaj na Ratajczaka jest rzeczywiście potrzebny? Jaką rolę ma pełnić ta trasa oraz dlaczego jest ważna dla całej sieci tramwajowej w stolicy Wielkopolski? I wreszcie, kiedy można spodziewać się ukończenia całej inwestycji? Postanowiłem poszukać odpowiedzi na te pytania wraz z ekspertami oraz władzami miasta.
Poznań. Kiedy zacznie się budowa trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka?
Poznań: Przed budową tramwaju w ul. Ratajczaka badania drgań
Tramwaj w ul.Ratajczaka w Poznaniu może kosztować 100 milionów
Zintegrowany transport
Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy
Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023
Po jedenastu latach od zakończenia liniowej eksploatacji zajezdni tramwajowej Brus jej dalszy los wciąż wydaje się niepewny. Pomimo wcześniejszych zapowiedzi zabytkowego obiektu nie przejęło nadal MPK. Przedsiębiorstwo prowadzi natomiast rozmowy z miastem w tej sprawie, a ich finałem może być przeniesienie na ul. Konstantynowską prowadzonego przez przewoźnika muzeum.
Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji
Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?
Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy
Zintegrowany transport
Rowerowy tramwaj zębaty w Stuttgarcie [zdjęcia]
Michał Szymajda 05 sierpnia 2023
Kolej zębata, a właściwie zębaty tramwaj nazywany "Zacke", jest jednym z wielu bardzo ciekawych elementów transportowej układanki Stuttgartu. Zaletą linii oznaczonej numerem 10 jest możliwość przewozu roweru na specjalnie do tego przygotowanych platformach. Mieszkańcy miasta chętnie z tego korzystają.
Zębaty pociąg do rezerwatu pandy
Słowacja: Nowe „zubački” w komplecie
Pierwsza nowa „zubačka” od Stadlera dotarła na Słowację
Zintegrowany transport
Wrocław wyremontuje sieć trakcyjną na Powstańców Śląskich
Witold Urbanowicz 31 lipca 2023
MPK Wrocław szuka firmy, która wyremontuje sieć trakcyjną w al. Powstańców Śląskich między Hallera a Krzycką. Roboty nie spowodują wyłączenia ruchu tramwajowego.
Legendarny kurier patronem tramwaju we Wrocławiu
Wrocław: Wybrano wykonawcę remontu torów na Legnickiej
Wrocław przygotowuje się do przebudowy ulicy i torowiska na Reymonta
Zintegrowany transport
Łódź zapowiada remont pętli Północna. Dworzec tramwajów podmiejskich ożyje?
Kasper Fiszer 30 lipca 2023
Trwa remont ul. Północnej w Łodzi, w wyniku którego ta ma przekształcić się w reprezentacyjne Bulwary Północne. Inwestycja nie obejmuje jednak dawnego Dworca Tramwajów Podmiejskich u zbiegu z ul. Kilińskiego. Pętla zostanie więc odcięta od sieci, ale niebawem ma rozpocząć się jej przebudowa, która przywróci pełną funkcjonalność układu.
Łódź wybrała wykonawcę studium przebudowy torów w rejonie ronda Lotników
Łódź wybrała wykonawcę studium dla węzła Koziny i Konstantynowskiej
UM Łódź: Odcięcie Chocianowic? Wina kryzysu w budownictwie