Partnerzy serwisu:
Pasażer

Z Pragi do Villach przez Koralmbahn już za 33,30 euro

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Z Pragi do Villach przez Koralmbahn już za 33,30 euro
fot. Naturpuur (Wikimedia Commons) / lic. CC BY 4.0
Austriackie koleje federalne ÖBB rozpoczęły sprzedaż biletów na pociągi w relacji z Pragi do Villach w Austrii, które będą obsługiwane przez zestawy push-pull ComfortJet i Railjet. Dzięki oddaniu do użytku linii kolejowej Koralmbahn pociągi pojadą nawet 230 km/h, zapewniając dogodne połączenie stolicy Czech z austriacko-włosko-słoweńskim pograniczem.

Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Kolejowego” na początku czerwca, wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy po aż 11 latach przerwy powrócą bezpośrednie pociągi z Pragi do Villach w Austrii. Villach, do którego wydłużone zostaną 3 pary pociągów, kończących obecnie bieg w Grazu, to miasto w kraju związkowym Karyntia, liczące blisko 66 tys. mieszkańców. W jego pobliżu znajduje się trójstyk granic Austrii, Słowenii i Włoch. Bezpośrednie połączenie z Pragi do Villach umożliwi podróż z jedną przesiadką do wielu miast w Słowenii i północnej części Włoch, a także w Chorwacji.

Z Villach, do którego w przeszłości dojeżdżały również bezpośrednie pociągi z Warszawy, można dojechać np. do Ljubljany i Zagrzebia, czy do Udine i Wenecji. W pobliżu miasta po stronie słoweńskiej znajduje się ponadto Park Narodowy Triglav. Villach jest zatem doskonałą bazą wypadową dla wielu destynacji. Inaczej niż miało to miejsce w przeszłości, tym razem zapewniony zostanie bardzo atrakcyjny czas przejazdu. Będzie to możliwe dzięki nadchodzącemu oddaniu do użytku linii kolejowej Koralmbahn w Austrii, której budowa trwała aż 18 lat. Cała trasa, która połączyła Graz i Klagenfurt, liczy aż 127 kilometrów długości, przy czym aż 33 kilometry wiodą przez tunel Koralm.

Efektem zakończenia realizacji projektu Koralmbahn będzie skrócenie czasu przejazdu z Grazu do Klagenfurtu do zaledwie 45 minut. Przypomnijmy, że obecnie pokonanie tego odcinka pociągiem zajmuje 2 godziny i 53 minuty, czyli mniej więcej godzinę dłużej niż samochodem, a nawet autobusem. Prędkość szlakowa na nowo wybudowanej linii kolejowej wyniesie 250 km/h. Pociągi z Pragi, rozpędzając się do prędkości 230 km/h, wykorzystają zatem jej potencjał niemal w pełni. Będą to zestawy push-pull ComfortJet i Railjet, prowadzone przez lokomotywy elektryczne odpowiednio Vectron 230 i Taurus. Co ciekawe, austriacki federalny przewoźnik kolejowy ÖBB rozpoczął sprzedaż biletów na pociągi z Pragi do Villach już dziś.

Ceny są na razie bardzo atrakcyjne – zaczynają się od 33,30 euro w przypadku pełnej relacji, której przejechanie zajmie 7 godzin i 50-53 minuty. Trzeba jednocześnie zastrzec, że 2 spośród 3 par pociągów rozpoczną bieg na dworcu głównym w Pradze, natomiast w przypadku kolejnej, gdzie początek relacji przewidziano w mieście Elsterwerda w Niemczech (pomiędzy Berlinem a Dreznem), miejscem postoju handlowego w stolicy Republiki Czeskiej będzie stacja kolejowa Praga-Holešovice. Warto dodać, że České dráhy, czeskie koleje państwowe, nie sprzedają jeszcze biletów na pociągi do Villach. Dodajmy jeszcze, że pierwszym przewoźnikiem, który w pełni wykorzysta potencjał Koralmbahn, będzie prywatny WESTbahn, który zamówił w tym celu SMILE, pojazdy KDP produkcji Stadlera.

W tym kontekście trzeba zwrócić uwagę na wyjątkowo krótki czas dostawy – pojazdy w ramach zamówienia mają zostać dostarczone i wprowadzone do eksploatacji w ciągu zaledwie roku od zawarcia umowy. Do tej pory pojazdy z serii SMILE eksploatowały jedynie szwajcarskie koleje państwowe SBB CFF FFS, które określają je mianem Giruno. SMILE dla WESTbahn będą zresztą bliźniaczo podobne. Mają składać się z 11 członów, przy czym w przypadku wszystkich połączeń między członami zastosowano wózki Jacobsa, zaś długość całego zestawu wyniesie 202 metry. Ich maksymalna prędkość eksploatacyjna to natomiast 250 km/h.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Z Pragi do Kopenhagi trzy razy dziennie już w przyszłym roku!

Pasażer

Do Rypina i Wierzchucina pociągiem

Pasażer

Do Rypina i Wierzchucina pociągiem

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 27 kwietnia 2025

Kujawsko-pomorskie. Będzie codzienny pociąg do Kołobrzegu

Pasażer

Kujawsko-pomorskie. Będzie codzienny pociąg do Kołobrzegu

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 23 kwietnia 2025

Zobacz również:

Z Pragi do Kopenhagi trzy razy dziennie już w przyszłym roku!

Pasażer

Do Rypina i Wierzchucina pociągiem

Pasażer

Do Rypina i Wierzchucina pociągiem

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 27 kwietnia 2025

Kujawsko-pomorskie. Będzie codzienny pociąg do Kołobrzegu

Pasażer

Kujawsko-pomorskie. Będzie codzienny pociąg do Kołobrzegu

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 23 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij