Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koluszki – Częstochowa: Całodobowe zamknięcia torowe od października

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
01-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koluszki – Częstochowa: Całodobowe zamknięcia torowe od października
fot. PKP PLKStacja Radomsko
Jesienią pasażerowie odczują pierwsze poważniejsze zmiany wprowadzane na czas rozpoczynającej się modernizacji trasy z Koluszek do Częstochowy. Po zakończeniu prac pociągi przyspieszą tam do 160 km/godz., póki co jednak ich część prawdopodobnie zostanie zastąpiona autobusami. Utrudnione będzie też korzystanie z przebudowywanych peronów.

Na przełomie sierpnia i września rozpocznie się zapowiedziana modernizacja linii kolejowej 1 na odcinku łączącym województwa łódzkie i śląskie. Prace uzupełnią inwestycję sprzed ok. dekady, gdy wyremontowano tory i infrastrukturę peronową, ale nie podniesiono dopuszczalnej prędkości do 160 km/godz. Teraz ma nastąpić długo oczekiwane przyspieszenie ruchu.

Komunikacja zastępcza nie wcześniej niż za trzy miesiące

Zanim do niego dojdzie, pasażerowie będą musieli liczyć się z pewnymi utrudnieniami. W pierwszych tygodniach będą one bardzo niewielkie. – Od 31 sierpnia do 25 października w godzinach nocnych na wybranych odcinkach będą prowadzone prace polegające na wymianie płyt peronowych, podkładów i szyn – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. W związku z koniecznością zamykania torów tylko na kilka godzin w ciągu doby, i to w porze najmniejszego ruchu, nie nastąpią istotne zmiany w rozkładzie jazdy.

– Od 26 października prace będą kontynuowane w ramach całodobowych zamknięć torowych – zapowiada jednak nasz rozmówca. Przyznaje, że gdy prace staną się intensywniejsze, może zaistnieć konieczność uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej. Należy spodziewać się, że obejmie ona pociągi regionalne uruchamiane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną i Polregio.

Perony muszą spełniać bardziej rygorystyczne normy bezpieczeństwa

Planowane już na przełom sierpnia i września prace na peronach mogą prowadzić do czasowego zamykania dostępu do części poszczególnych platform. – Na nowe wymienione zostaną płyty peronowe. Konieczne jest ich dostosowanie do standardów bezpieczeństwa obowiązujących przy prędkościach do 160 km/godz. – tłumaczy przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych. Poza tym nie są planowane żadne inne większe prace w obrębie przystanków, bo stosunkowo nowe konstrukcje peronów są nadal w dobrym stanie technicznym.

– Modernizacja obejmie łącznie 21 stacji i przystanków – mówi Rafał Wilgusiak. Są wśród nich te m. in. w Rokicinach, Wolbórce, Babach, Moszczenicy, Kamieńsku czy Rudnikach koło Częstochowy. Wymiany płyt nie zaplanowano zaś w największych miastach położonych przy modernizowanym fragmencie historycznej Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, a więc w Piotrkowie Trybunalskim i Radomsku, a także w Koluszkach i Częstochowie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Prace na linii nr 1 pod Piotrkowem. Wkrótce będzie szybciej?

Infrastruktura

Prace na linii nr 1 pod Piotrkowem. Wkrótce będzie szybciej?

Kasper Fiszer 11 czerwca 2025

Pociągów z Łodzi do Częstochowy jednak nie przybyło

Pasażer

Wiedenka do optymalizacji. Pomogą środki z KPO

Infrastruktura

Wiedenka do optymalizacji. Pomogą środki z KPO

Jakub Madrjas 03 kwietnia 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Prace na linii nr 1 pod Piotrkowem. Wkrótce będzie szybciej?

Infrastruktura

Prace na linii nr 1 pod Piotrkowem. Wkrótce będzie szybciej?

Kasper Fiszer 11 czerwca 2025

Pociągów z Łodzi do Częstochowy jednak nie przybyło

Pasażer

Wiedenka do optymalizacji. Pomogą środki z KPO

Infrastruktura

Wiedenka do optymalizacji. Pomogą środki z KPO

Jakub Madrjas 03 kwietnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5