Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie chcą kupić używane jednostki spalinowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Data publikacji:
23-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-12-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Dolnośląskie chcą kupić używane jednostki spalinowe
fot. MSZdjęcie ilustracyjne
Koleje Dolnośląskie też szukają używanych, spalinowych zespołów trakcyjnych na rynku wtórnym. Przewoźnik ogłosił postępowanie na dostawę 10 takich pojazdów napędzanych silnikiem Diesla. Jednostki mają mieć 3-człony i mają zostać dostarczone w ciągu 2 lat od zawarcia umowy.

Koleje Dolnośląskie właśnie ogłosiły przetarg na dostawę 10 używanych, 3-członowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Pojazdy spełniające warunki zamówienia muszą mieć rok produkcji nie wcześniejszy niż 1998 oraz aktualny przegląd P4 z możliwością dalszej służby przez co najmniej 10 kolejnych lat i możliwością przejechania co najmniej miliona kilometrów do kolejnego przegląd P4/P5.

Jak czytamy w specyfikacji, jednostki muszą zapewniać bezpieczne wsiadanie pasażerom z peronów o wysokości od 20 do 76 cm od główki szyny a przejścia między członami pojazdów mają być bezstopniowe. Jednostki mają mieścić nie mniej niż 110 osób na miejscach siedzących, z czego nie mniej niż 10 na uchylnych miejscach siedzących. Przewidziano również jedno miejsce dla osób z niepełnosprawnościami.

Pociągi mają mieć zdolność jazdy wielokrotnej - dwóch lub więcej pojazdów i mają osiągać co najmniej 120 km/h. Nacisk na oś - zarówno dla wózka tocznego jak i jezdnego ma wynosić nie więcej niż 175 kN.

Spalinowe pojazdy mają być ogrzewane, klimatyzowane a pasażerowie mają w nich korzystać z gniazdek do ładowania urządzeń mobilnych. W jednostkach będzie też miejsce na rowery oraz toaleta. Przewidziano po jednych podwójnych drzwiach na stronę pojazdu w każdym członie.

Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 2 lat od zawarcia umowy.

To kolejny w ostatnim czasie zakup używanych jednostek spalinowych realizowany przez przewoźników regionalnych. Niedawno na taki ruch zdecydowało się Polregio - kupując zarówno 1-członowe wagony motorowe jak i dłuższe, spalinowe zespoły trakcyjne. Podobnie postąpiły Koleje Wielkopolskie, który kupiły dwie jednostki Atribo ściągnięte do Polski z Włoch przez konsorcjum PTS i Modertrans.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie. Co z taborem na trasy bez sieci trakcyjnej?

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie przedłużają długi listopadowy weekend

Pasażer

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie. Co z taborem na trasy bez sieci trakcyjnej?

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie przedłużają długi listopadowy weekend

Pasażer

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie biorą kolejne Elfy 2 od PESA

Jakub Rösler 15 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij