Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zagórz – Łupków: Zamiast modernizacji linii będzie remont mostu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Województwo podkarpackie zrezygnowało z planowanej modernizacji linii kolejowej biegnącej z Zagórza do granicy ze Słowacją w Łupkowie. Zarządca infrastruktury zapewnia, że nie oznacza to całkowitego zaniechania prac na tym odcinku. Ruch jest tam obecnie niewielki, a perspektywy na jego zwiększenie są raczej mgliste.

Niedawno Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego poinformował o rezygnacji z realizacji prac modernizacyjnych na kolejowej linii nr 107 pomiędzy Nowym Zagórzem a Łupkowem na granicy polsko-słowackiej. Powodem zaniechania kontynuacji projektu wchodzącego w skład Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020 miała być analiza przyszłego wykorzystania odcinka, która nie wykazała perspektyw znaczącego wzrostu ruchu. Aktualnie jest on prowadzony niemal wyłącznie w okresie wakacyjnym. Ministerstwo Infrastruktury zapewniło natomiast, że mimo braku gruntownego remontu szlak będzie utrzymywany, a pociągi będą mogły kursować tam co najmniej z prędkością 30 km/godz.

Drobniejsze prace infrastrukturalne jeszcze w tym roku

Zarządca infrastruktury potwierdził, że linia nr 107 nie będzie w najbliższym czasie modernizowana. – Projekt zakładany był do sfinansowania ze środków regionalnych będących w gestii urzędu marszałkowskiego – tłumaczy Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje jednak, że jeszcze w tym roku przeprowadzone zostaną naprawy o mniejszym zakresie.

– Planowany jest remont mostu stalowego w miejscowości Morochów – zapowiada nasza rozmówczyni. Spółka zamierza także wymienić pojedyncze podkłady na całej długości trasy. Prace mają charakter utrzymaniowy. Będą one kontynuacją podobnych działań podejmowanych w latach ubiegłych. Nie należy jednak spodziewać się znaczącego podniesienia parametrów technicznych szlaku, choć trzeba zaznaczyć, że są one wyższe niż deklarowane przez MI minimum 30 km/godz.

Ruch towarowy nie jest prowadzony

Szynobusy mogą bowiem rozwijać prędkość do 60 km/godz. na całej trasie. Pomiędzy Zagórzem a Łupkowem składy towarowe mogłyby rozpędzić się zaś do 40 km/godz. Pomiędzy stacją Łupków a granicą państwa możliwy jest natomiast ruch z prędkością do 60 km/godz. – Prowadzenie ruchu towarowego zależy jednak od jego organizatorów – zaznacza przedstawicielka PLK.

– Na razie od dłuższego czasu brak jest zainteresowania przewoźników towarowych tą linią – dodaje Dorota Szalacha. Ruch pociągów pasażerskich pozostaje zaś niewielki i koncentruje się w sezonie letnim. Wówczas do Łupkowa dotrą także pociągi dalekobieżne PKP Intercity.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5