NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

| Michał Szymajda 31.05.2021 10,6k

Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]
Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]
Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]
Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]
Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]
Z okazji podpisania umowy na dostawę kolejnych zespołów trakcyjnych do Kolei Dolnośląskich, na wrocławskim dworcu Pesa pokazała zupełnie nowego Elfa 2. Ale nie jest to pojazd przeznaczony dla KD. Pierwotnie miał zostać dostarczony do SKM Warszawa.
Zaprezentowany we Wrocławiu Elf 2 należy do serii pojazdów, która miała być dostarczona do SKM Warszawa. Obecnie pełni rolę pojazdu demonstracyjnego.

– Zależało nam, by dolnoślązacy już teraz mogli zobaczyć jak Elf 2 mniej-więcej wygląda. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zrobił na nich dobre wrażenie. Demonstracyjny pojazd jest 4-członowy, jego dostawa była planowana w ramach kontraktu z SKM Warszawa. Niestety, ten kontrakt został przez SKM anulowany, choć brakowało nam zaledwie miesiąca, aby ezt zyskał homologację i mógł być dopuszczony do ruchu – powiedział Maciej Maciejewski, członek zarządu Pesy i dyrektor handlowy.

Jak mówi Maciejewski, Elf 2, jest obecnie w pełni gotowy do ruchu na krajowej sieci kolejowej, posiada homologacje i wszelkie potrzebne zezwolenia. Takich pojazdów będzie łącznie pięć, będzie możliwość wykonania w nich wnętrza pod konkretne potrzeby i zalecenia zamawiającego.

– Zdecydowaliśmy się je dokończyć i wypuścić na rynek. W tej chwili nie mogę mówić o tym, kto zechce je od nas kupić lub wypożyczyć, ponieważ jesteśmy w trakcie rozmów handlowych. Zaintersowanie nimi istnieje, czujemy, że tych pojazdów brakuje na rynku polskim – dodaje przedstawiciel bydgoskiego producenta.

Jakie przemiany przeszedł ten konkretny Elf 2, po tym jak SKM zdecydowała się z nich zrezygnować?

– Elfy 2 dla SKM Warszawa były przygotowane do obsługi peronów nieco wyższych niż standardowe, dlatego, aby obsługa wszystkich peronów była możliwa, dołożyliśmy pod drzwiami dodatkowy, automatycznie rozsuwany stopień. W ezt pojawiła się też toaleta przygotowana pod potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Dzięki temu pojazd jest bardziej uniwersalny i łatwiej znajdzie klienta. Jego malowanie, kolorystyka wnętrza, rodzaj foteli, będzie uzgadniany z potencjalnym operatorem – wyjaśnił Maciej Maciejewski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5