NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

| Michał Szymajda 31.05.2021 10,8k

Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]
Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]
Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]
Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]
Co z Elfami 2, które były przeznaczone dla SKM Warszawa? [zdjęcia]
Z okazji podpisania umowy na dostawę kolejnych zespołów trakcyjnych do Kolei Dolnośląskich, na wrocławskim dworcu Pesa pokazała zupełnie nowego Elfa 2. Ale nie jest to pojazd przeznaczony dla KD. Pierwotnie miał zostać dostarczony do SKM Warszawa.
Zaprezentowany we Wrocławiu Elf 2 należy do serii pojazdów, która miała być dostarczona do SKM Warszawa. Obecnie pełni rolę pojazdu demonstracyjnego.

– Zależało nam, by dolnoślązacy już teraz mogli zobaczyć jak Elf 2 mniej-więcej wygląda. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zrobił na nich dobre wrażenie. Demonstracyjny pojazd jest 4-członowy, jego dostawa była planowana w ramach kontraktu z SKM Warszawa. Niestety, ten kontrakt został przez SKM anulowany, choć brakowało nam zaledwie miesiąca, aby ezt zyskał homologację i mógł być dopuszczony do ruchu – powiedział Maciej Maciejewski, członek zarządu Pesy i dyrektor handlowy.

Jak mówi Maciejewski, Elf 2, jest obecnie w pełni gotowy do ruchu na krajowej sieci kolejowej, posiada homologacje i wszelkie potrzebne zezwolenia. Takich pojazdów będzie łącznie pięć, będzie możliwość wykonania w nich wnętrza pod konkretne potrzeby i zalecenia zamawiającego.

– Zdecydowaliśmy się je dokończyć i wypuścić na rynek. W tej chwili nie mogę mówić o tym, kto zechce je od nas kupić lub wypożyczyć, ponieważ jesteśmy w trakcie rozmów handlowych. Zaintersowanie nimi istnieje, czujemy, że tych pojazdów brakuje na rynku polskim – dodaje przedstawiciel bydgoskiego producenta.

Jakie przemiany przeszedł ten konkretny Elf 2, po tym jak SKM zdecydowała się z nich zrezygnować?

– Elfy 2 dla SKM Warszawa były przygotowane do obsługi peronów nieco wyższych niż standardowe, dlatego, aby obsługa wszystkich peronów była możliwa, dołożyliśmy pod drzwiami dodatkowy, automatycznie rozsuwany stopień. W ezt pojawiła się też toaleta przygotowana pod potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Dzięki temu pojazd jest bardziej uniwersalny i łatwiej znajdzie klienta. Jego malowanie, kolorystyka wnętrza, rodzaj foteli, będzie uzgadniany z potencjalnym operatorem – wyjaśnił Maciej Maciejewski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5