Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Siemens Mobility po raz pierwszy pokazał składy Velaro dla Egiptu. Obsłużą one powstającą obecnie nad Nilem sieć kolei dużych prędkości. Nowe pociągi mają zrewolucjonizować transport w Egpicie.

– Prezentacja pierwszego pociągu dużych prędkości Velaro jest znaczącym kamieniem milowym w naszej pracy nad zapewnieniem zrównoważonych podróży kolejowych dla Egipcjan. Velaro to jeden z najbardziej zaawansowanych pociągów dużych prędkości na świecie, wykorzystujący doświadczenie operacyjne ponad trzech miliardów kilometrów. Velaro będzie jednym z 41 pociągów dużych prędkości, 94 pociągów regionalnych Desiro i 41 Vectronów, które będą eksploatowane w Egipcie w ramach tworzenia szóstej co do wielkości sieci kolei dużych prędkości na świecie – mówił podczas prezentacji składów w Berlinie na targach InnoTrans Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Velaro dla Egiptu

Velaro Egypt, ośmiowagonowy pociąg dużych prędkości, ma 200 metrów długości i oferuje przedziały klasy biznes i standard, a także wagon restauracyjny. Pociąg został zaprojektowany z myślą o komforcie i może pomieścić 481 pasażerów (479 miejsc siedzących oraz dwa miejsca dla wózków inwalidzkich), posiada pokładowy Internet i gniazdka elektryczne. Najnowocześniejsze wyświetlacze zapewniają pasażerom bieżące informacje o pociągu podczas całej podróży. Velaro Egypt to najnowsza generacja platformy Velaro, zaczerpnięta z Velaro MS używanego przez Deutsche Bahn w Niemczech.



Jak informuje Siemens w składach dla Egiptu zwiększono wydajność chłodzenia systemu klimatyzacji i zoptymalizowano dystrybucję powietrza. Pociąg został także dodatkowo zabezpieczony przed piaskiem i kurzem oraz wysokimi temperaturami, aby sprostać warunkom środowiskowym nad Nilem.

Siemens Mobility składy Velaro będzie chciał zaproponować także w planowanych w Polsce przetargach – mówił o tym wywiadzie sprzed kilku tygodni Tomasz Prejs, nowy prezes zarządu polskiej spółki producenta.

Nie tylko Velaro

Siemens Mobility ma dostarczyć do Egiptu pociągi oparte na sprawdzonych i znanych od lat platformach technologicznych. Będzie to 41 ośmiowagonowych pociągów dużych prędkości Velaro, 94 czterowagonowe zespoły pociągów regionalnych Desiro o dużej pojemności oraz lokomotyw towarowych Vectron. Oprócz tego spółka będzie odpowiedzialna także za zabudowę systemu sterowania opartego o technologie Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS) Poziom 2, a także system zasilania.



W połowie maja Siemens rozpoczął pierwsze jazdy testowe składów zespolonych Velaro EGY przeznaczonych dla tworzonej pod klucz sieci kolei dużych prędkości w Egipcie. Pierwszy pojazd testowany był na torze Siemensa w Wegberg-Wildenrath w pobliżu holenderskiej granicy. Redakcja Rynku Kolejowego miała też możliwość przejechania się piętrowym składem Desiro HC.

Kolej Dużych Prędkości w Egipcie

We wrześniu 2021 na łamach Rynku Kolejowego informowaliśmy, że konsorcjum Siemens Mobility wraz z Orascom Construction i The Arab Contractors podpisały umowę z egipskim Narodowym Urzędem ds. Tuneli (NAT), organem rządowym podlegającym egipskiemu Ministerstwu Transportu, na budowę jednej trzeciej (660 km z planowanych prawie 2000 km) nowego systemu kolejowej. W maju 2022 r. to samo konsorcjum poinformowało, że obejmie całość realizacji tego projektu, a to oznacza, że udział Siemens Mobility w kontrakcie osiągnął ogromny poziom 8,1 mld euro. 



Sieć szybkiej kolei o długości 2000 km połączy 60 miast w całym kraju, a pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 230 km/h. Oznacza to, że około 90% Egipcjan będzie miało dostęp do tego nowoczesnego, bezpiecznego i zintegrowanego systemu kolejowego.

Obecnie prace budowlane trwają na „Zielonej Linii”, o długości 660 km, która biegnie od Ain Sokhna do Marsa Matrouh przez Kair i Aleksandrię. Powstaje już główna stacja kolejowa, która ma obsługiwać stolicę czyli New Capital Station zlokalizowana na wschód od Kairu. W tej lokalizacji powstanie także pierwsze zaplecze do obsługi pociągów dostarczony przez Siemens Mobility – znajdzie się tu dziewięć torów o długości 670 m oraz centrum sterowania ruchem dla całej sieci, a także obiekty szkoleniowe z symulatorami.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Tabor i technika

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Jakub Madrjas 09 maja 2024

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Łukasz Malinowski 04 maja 2024

Czeskie ComfortJety od Siemensa i Skody oficjalnie zaprezentowane

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Siemens Mobility 05 marca 2024

Zobacz również:

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Tabor i technika

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Jakub Madrjas 09 maja 2024

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Łukasz Malinowski 04 maja 2024

Czeskie ComfortJety od Siemensa i Skody oficjalnie zaprezentowane

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Siemens Mobility 05 marca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5